Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Toyota považuje vývoj vlastního šestiválce za logistickou noční můru. Mazdě je to jedno.

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem.

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6.

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW.

Mazda Mono-Posto: Když v Japonsku vzpomínali na 50. léta

Mazda Mono-Posto: Když v Japonsku vzpomínali na 50. léta

Nicméně je fajn, že motory jako takové stále zůstávají. Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků