Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu? | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda

Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu? | Koncept Mazda RX-Vision | Zdroj: Mazda

Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem. Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda
Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda
Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda
Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW. | Koncept Mazda RX-Vision Zdroj: Mazda
6
Fotogalerie

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Toyota považuje vývoj vlastního šestiválce za logistickou noční můru. Mazdě je to jedno.

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem.

Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6.

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW.

Nicméně je fajn, že motory jako takové stále zůstávají. Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu?

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud