Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Toyota považuje vývoj vlastního šestiválce za logistickou noční můru. Mazdě je to jedno.

Je tomu skutečně tak. Mazda pracuje na nových šestiválcových motorech. Vyplývá to z výsledků hospodářského roku značky. V rámci toho se totiž řešily i budoucí investice. Počítalo se rozšířením designového jazyka Kodo, s mild-hybridní technologií nebo vlastním elektromobilem.

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Tou pro nás nejdůležitější položkou ale byly dva nové motory. Šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D. Motory tak rozšíří současnou rodinu Skyactiv, které se zatím nabízejí nanejvýš ve čtyřválcové zástavbě. Nové motory by se mohly objevit například v nadcházející Mazdě 6.

Vůbec bychom se nezlobili, kdyby se objevil i nějaký sportovní vůz. Historie nás přece naučila, že Mazda taková auta umí. Celkově je překvapivé, že se tak malá automobilka do něčeho takového pustila. Malá v tom smyslu, že i taková o dost větší Toyota tvrdí, že vývoj šestiválce je logistickou noční můrou, a proto má nová Supra šestiválec BMW.

Mazda Mono-Posto: Když v Japonsku vzpomínali na 50. léta

Mazda Mono-Posto: Když v Japonsku vzpomínali na 50. léta

Nicméně je fajn, že motory jako takové stále zůstávají. Mazda na to jde zdravým rozumem. Ano, bude elektromobil. Ano, bude hybrid. Ale také ano, bude šest válců. Stejně to chápe i Jaguar nebo Mercedes. Mazda chce i nadále pokračovat ve své cestě za titulem prémiové značky. Může toto být bod zlomu?

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků