Mazda vyrobila milióntou Mazdu6

Mazda Motor Corporation oznámila, že koncem února celosvětově vyrobila již milióntou Mazdu6 (v Japonsku známou jako Atenza).

Od okamžiku, kdy byla ve výrobním závodě Hofu No. 2 vyrobena v únoru 2002 zcela první Mazda6 uplynuly do tohoto významného mezníku jen 4 roky a 1 měsíc. Mazda6 se tak stala modelem, který ve výrobě dosáhl miliónové hranice nejrychleji v historii Mazdy.

V říjnu 2002 zahájila Mazda výrobu Mazdy6 ve Spojených státech v továrně AutoAlliance International, která se nachází v Michiganu a kterou Mazda sdílí spolu s Ford Motor Company. Výroba pokračuje i v již zmiňované továrně Mazdy Hofu No. 2 v západním Japonsku. V lednu tohoto roku se navíc rozjela výrobu Mazdy6 také v FAW Car Co. Ltd. (FCC) v provincii Jilin, v Číně.

Mazda6 (Atenza) byla prvním modelem zcela nové generace, který odráží filozofii Zoom-Zoom, filozofii radosti z jízdy, která pak byla aplikovaná i na dalších modelech Mazda. Globální prodej vozu Mazda6 byl zahájen v roce 2002. K dispozici je ve třech karosářských variantách – sedan, hatchback a wagon. Vůz nabízí sportovní styl, vynikající ovládání a vysoký jízdní komfort všem cestujícím. Vůz je chytrým spojením výbavy, prostorného interiéru a kvality zpracování, kterou je Mazda u zákazníků proslulá. To Mazdě6 od její premiéry přineslo mnoho prestižních ocenění.

Ve skutečnosti Mazda6 získala celosvětově 110 automobilových ocenění, včetně prestižního RJC Car of the Year 2003 v Japonsku. Ocenění se jí dostalo jak od médií, tak od zákazníků na celém světě. A Mazda6 do dnešního dne stále pokračuje v silným prodejních číslech.

„Jsme absolutně nadšeni, že výroba Mazdy6 dosáhla jeden milión kusů za tak krátkou dobu v tak konkurenčním prostředí,“ řekl Hisakazu Imaki, President a CEO Mazda. „Dosažení hranice milióntého vozu Mazda6 je pozitivním důkazem, že se našim zákazníkům líbí, jaké vozy vyrábíme. A Mazda se snaží pokračovat ve výrobě Zoom-Zoom vozů, které zákazníky potěšení, vzbudí u nich pozitivní pocity a které předčí jejich očekávání.“

Mazdě6 se navíc dostalo dalšího rozměru, když byla v červnu odhalena inovovaná Mazda6 (Atenza). Tu navíc následovala vysoce výkonná verze Mazdy6 – Mazda6 MPS (nazývaná v Japonsku Mazdaspeed Atenza a Mazdaspeed6 v Severní Americe). Právě tyto novinky jsou příčinou vzrušení u všech sportovně smýšlejících řidičů na cestách po celém světě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků