Mazda vyrobila milióntou Mazdu6

Mazda Motor Corporation oznámila, že koncem února celosvětově vyrobila již milióntou Mazdu6 (v Japonsku známou jako Atenza).

Od okamžiku, kdy byla ve výrobním závodě Hofu No. 2 vyrobena v únoru 2002 zcela první Mazda6 uplynuly do tohoto významného mezníku jen 4 roky a 1 měsíc. Mazda6 se tak stala modelem, který ve výrobě dosáhl miliónové hranice nejrychleji v historii Mazdy.

V říjnu 2002 zahájila Mazda výrobu Mazdy6 ve Spojených státech v továrně AutoAlliance International, která se nachází v Michiganu a kterou Mazda sdílí spolu s Ford Motor Company. Výroba pokračuje i v již zmiňované továrně Mazdy Hofu No. 2 v západním Japonsku. V lednu tohoto roku se navíc rozjela výrobu Mazdy6 také v FAW Car Co. Ltd. (FCC) v provincii Jilin, v Číně.

Mazda6 (Atenza) byla prvním modelem zcela nové generace, který odráží filozofii Zoom-Zoom, filozofii radosti z jízdy, která pak byla aplikovaná i na dalších modelech Mazda. Globální prodej vozu Mazda6 byl zahájen v roce 2002. K dispozici je ve třech karosářských variantách – sedan, hatchback a wagon. Vůz nabízí sportovní styl, vynikající ovládání a vysoký jízdní komfort všem cestujícím. Vůz je chytrým spojením výbavy, prostorného interiéru a kvality zpracování, kterou je Mazda u zákazníků proslulá. To Mazdě6 od její premiéry přineslo mnoho prestižních ocenění.

Ve skutečnosti Mazda6 získala celosvětově 110 automobilových ocenění, včetně prestižního RJC Car of the Year 2003 v Japonsku. Ocenění se jí dostalo jak od médií, tak od zákazníků na celém světě. A Mazda6 do dnešního dne stále pokračuje v silným prodejních číslech.

„Jsme absolutně nadšeni, že výroba Mazdy6 dosáhla jeden milión kusů za tak krátkou dobu v tak konkurenčním prostředí,“ řekl Hisakazu Imaki, President a CEO Mazda. „Dosažení hranice milióntého vozu Mazda6 je pozitivním důkazem, že se našim zákazníkům líbí, jaké vozy vyrábíme. A Mazda se snaží pokračovat ve výrobě Zoom-Zoom vozů, které zákazníky potěšení, vzbudí u nich pozitivní pocity a které předčí jejich očekávání.“

Mazdě6 se navíc dostalo dalšího rozměru, když byla v červnu odhalena inovovaná Mazda6 (Atenza). Tu navíc následovala vysoce výkonná verze Mazdy6 – Mazda6 MPS (nazývaná v Japonsku Mazdaspeed Atenza a Mazdaspeed6 v Severní Americe). Právě tyto novinky jsou příčinou vzrušení u všech sportovně smýšlejících řidičů na cestách po celém světě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků