S rotačním spalovacím motorem se zabývá i firma LiquidPiston. Je to vlastně něco jako Wankel naruby. Viz např.: https://www.fonetech.cz/rotacni-obraceny-wankeluv... ...
Hmm takze je to wankel, ale ta sisata cast se netoci a vsechno okolo se toci.Diky tomu muzes z me neznameho duvodu snadneji mazat “pistni krouzky” (no nevim jestli je dobry tomu rikat krouzky, spis sterky nebo co ja vim).Kdyz se nad tim zamyslim, je s tezi uverit, ze to je oproti wankelu nejak uzasne lepsi, ja tam vidim totozne problemy, tj tesneni sterek, jejich opotrebeni, potreba vysokych otacek a emise.Pravda, ja to vzdy bral tak, ze opotrebeni tech sterek je mechanicke. Dost mozna se pletu a je to spis teplota+chemie a pokud je udrzi v nejakem teplotnim okne, treba to jejich degradaci vyrazne snizi? No nevim.Po teoreticke strance asi kazdy inzenyr musi wankel milovat, ale zaroven ho proklinat po te strance ze “a ted to vyrob”. To je u wankelu to krasne, na papire je to pecka, v realite je to ale v podatate nemozne udelat za rozumny penize v rozumne kvalite. Ja jsem nikdy nepochopil, proc do toho mazda vubec ty prachy utapi, jestli na to maji nejaky patenty, ktere tim udrzuji pri zivote nebo co.
Už se o tom psalo před cca 9 lety - viz např.: https://plus.rozhlas.cz/kompaktni-benzinovy-minim... ... , anebo v r. 2016 třeba tady: https://www.auto.cz/nejmensi-wankel-na-svete-... ... Takže v tom asi neutápí prachy jen Mazda, ale i LiquidPiston, který to ovšem za ty roky docela výrazně zvětšil v porovnání s těmi staršími malými prototypy?
Míchat koně a kilowaty může jenom mamlas.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.