Při rychlém tempu v zatáčkách má nyní MX-5 působit mnohem stabilněji.
Pro modelový rok 2022 si Mazda rovněž přichystala modernizaci populárního roadsteru MX-5. Vylepšený sporťák se nejprve představuje na domácím trhu v Japonsku, uvidíme tedy, zda stejná vylepšení přinese i na trhu Evropy. Na první pohled k mnoha změnám nedochází, hlavní novinku ale MX-5 uvádí na podvozku.
V rámci modernizace totiž inženýři nasazují do MX-5 systém Kinematic Posture Control, který má redukovat náklony karoserie při brzdění a rychlé jízdě zatáčkami. Vlastně mluvíme o systému vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola při zatáčení. Systém automaticky vyhodnocuje ideální účinek v závislosti na rychlosti jízdy a natočení kol.
Dobrou zprávou je, že nový systém nijak nezvyšuje hmotnost lehkého roadsteru (v Evropě se model drží na provozní hmotnosti min. 1090 kg). V Japonsku pak Mazda uvádí i speciální edici 990S, která svou číslovkou odkazuje na ještě nižší hmotnost pouhých 990 kg. Místní specialita zde dostává například kovaná 16palcová kola Rays, odvětrávané kotouče čtyřpístkových brzd Brembo nebo vyladěný podvozek a posilovač řízení.
Jinak Mazda doplňuje výbavu roadsteru i verze RF o dodatečné odstíny laků karoserie či druhy čalounění. Plátěná střecha může být nyní také v tmavě modrém odstínu ve spojení s modrými doplňky v interiéru. Pod kapotami obou variant MX-5 se po modernizaci v Japonsku žádné novinky neodehrávají, k mání jsou stále benzinové čtyřválce o objemu 1,5 a 2,0 litru.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5