Modely Mazda 3 a CX-30 s motorem e-Skyactiv X již mají české ceny. Zdroj: Mazda

Modely Mazda 3 a CX-30 s motorem e-Skyactiv X již mají české ceny. | Zdroj: Mazda

Motor e-Skyactiv X se od předchůdce liší písty, softwarem i kompresním poměrem. Zdroj: Mazda

Motor e-Skyactiv X se od předchůdce liší písty, softwarem i kompresním poměrem. | Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda 3 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 modelového roku 2021 | Zdroj: Mazda

Motor e-Skyactiv X se od předchůdce liší písty, softwarem i kompresním poměrem. Zdroj: Mazda
Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda
Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda
Mazda 3 modelového roku 2021 Zdroj: Mazda
13
Fotogalerie

Mazda vylepšila motor Skyactiv-X. Má nový název, vyšší výkon a nižší spotřebu

Čtyřválec se svíčkou řízeným kompresním zapalováním se dočkal optimalizace. Nyní se jmenuje e-Skyactiv X.

Modely Mazda 3 a Mazda CX-30 modelového roku 2021 se dočkaly drobného a vítaného vylepšení. Vrcholné verze s unikátním motorem, pracujícím v režimu SPCCI (svíčkou řízené kompresní zapalování), mají nyní kompresní poměr 15,0:1 (dříve 16,3:1), optimalizováno bylo řízení spalování a upraveny byly také písty. Další změnou prošel software mild-hybridního systému, který nyní reaguje rychleji a zároveň omezuje kolísání točivého momentu při přechodu na spalování chudé směsi.

Díky úpravám se změnily hodnoty maxima výkonu a točivého momentu. Motor nyní dává 137 kW (186 k) místo dřívějších 132 kW a 240 N.m místo 223 N.m. Spotřeba i emise naopak klesly, například Mazda 3 hatchback s manuální převodovkou a pohonem předních kol nyní místo průměrných 5,5 l/100 km spotřebuje jen 5,1 l/100 km. U verze s šestistupňovou automatickou převodovkou došlo k zlepšení o 0,3 l/100 km na 5,9 l/100 km.

Vozy s novým motorem již najdete v oficiálním českém ceníku. Za Mazdu 3 v provedení hatchback i sedan s motorem e-Skyactiv X dáte minimálně 588 900 Kč, crossover CX-30 startuje na 645 900 Kč. K mání jsou s paketem GT, který mimo jiné obsahuje 18“ kola, adaptivní LED světlomety, přední i zadní parkovací senzory plus kameru nebo vyhřívání čelního skla, sedadel i volantu. Zvolit můžete i provedení v limitované sérii Edition 100.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud