Mazda vykazuje silné výsledky za rok 2003

Hirošima, 13.5. 2004 – Mazda Motor Corporation dnes oznámila výrazný růst na všech úrovních zisku za fiskální rok 2003 (FY2003). Společnost sídlící v Hirošimě uvedla, že operativní zisk FY2003 je jejím nejsilnějším výsledkem za poslední desetiletí.

Současně s oznámením výsledků FY2003 Mazda sdělila, že počínaje FY2003 byl konec fiskálního roku u jejích zámořských poboček změněn také na 31. března tak, aby odpovídal fiskálnímu období mateřské firmy. Dříve končilo fiskální období u zámořských poboček k 31. prosinci daného roku.

Konsolidované tržby za FY2003 činily 2 916,1 mld. jenů (= 22 623 mil. EUR). To představuje nárůst o 9% v porovnání k FY2002, nepočítaje v to vliv změny fiskálního roku. Operativní zisk vzrostl o 39% na 70,2 mld. jenů (= 545,6 mil. EUR), a čistý zisk byl vyšší o 41%, ve výši 33,9 mld. jenů (= 263 mil. EUR).

Díky silným výsledkům FY2003 Mazda zaúčtovala přírůstek jak v tržbách tak i u zisku, a to třetím po sobě jdoucím rokem. Významný nárůst zisků za FY2003 byl způsoben převážně silným zámořským prodejem, příznivým měnovým kurzem a úspěšným zavedením programu společnosti na snížení nákladů pod názvem ABC. Ve FY2003 společnost úspěšně uvedla na trh v Evropě Mazdu2 a celosvětově Mazdu RX-8 a Axelu/Mazdu3.

President a CEO Mazdy pan Hisakazu Imaki řekl: „Úspěšně jsme završili celosvětové uvedení čtyř zcela nových produktů. Jsme pyšní, že tyto vozy, stejně jako rotační motor RENESIS, získaly více než 140 ocenění na celém světě a výrazně přispěly k našim zvýšeným prodejům ve FY2003. Jsme si jistí, že náš růst bude pokračovat. Očekává se, že vývoj ekonomiky bude ve FY2004 ještě těžší, zahrnujíce nepříznivý vývoj měnového kurzu a vyšší ceny surovin. Naším cílem je poprat se s těmito výzvami tím, že budeme pokračovat v našem programu na snižování nákladů a tím, že budeme stavět na našem prodejním momentum.“

Finanční výsledky za FY2003 (konsolidovaná báze) Konsolidované tržby byly 2 916,1 mld jenů, o 551,6 mld. jenů (= 4 279 mld. EUR) vyšší oproti předchozímu roku. Operativní zisk činil 70,2 mld. jenů, což znamená meziroční nárůst 19,6 mld. jenů  (= 152 mil. EUR). Běžný zisk byl 58 mld. jenů, tj. meziroční nárůst 17,3 mld. jenů (= 134,2 mil. EUR). Čistý zisk činil 33,9 mld. jenů, a to je meziroční nárůst 9,8 mld. jenů (= 262,9 mil. EUR).

Konsolidované cash flow bylo pozitivní ve výši 49,1 mld. jenů (= 380,9 mil. EUR), zatímco čisté pohledávky klesly o 45,4 mld. jenů na 358,1 mld. jenů (= 2 778,1 mil. EUR). Ukazatel zadlužení společnosti ve vztahu k vlastnímu jmění se zlepšil z 208% na 161%.

Mazda také potvrdila svůj úmysl vyhlásit závěrečnou dividendu 2 jeny za akcii, rovnající se dividendě FY2002.

Finanční plán pro FY2004 (konsolidovaná báze)

Ve FY2004 se plánuje růst prodeje vozů Mazda, vedený do značné míry novými výrobky společnosti, na všech klíčových trzích, včetně Japonska, Spojených států, Evropy a Číny. Nové vozy, včetně Mazda Verisa, kompaktní vůz, který bude uveden na japonském trhu letos v létě, dále rozšíří celosvětovou produktovou řadu Mazda.

Jmenovitě ve Spojených státech se očekává zvýšení prodejů o 10% v nadcházejícím roce, a to na základě celoročního prodeje Mazdy3, dvou nových modelů Mazda6, dodatkových výrobků zahrnujících Mazdu MX-5 s turbem a posílené prodejní sítě.

Mazda bude pokračovat ve svém úsilí o snižování náklady díky svému programu ABC a tak se ve FY2004 plánuje dosažení výrazných nákladových úpor.

Mazda také ve FY2004  přehodnocuje výrobní kapacity v Hirošime – 21.4. uzavřela továrnu  F Plant a 26.5. zahájí výrobu v továrně Ujina Plant 2. Touto akcí, rozšíří společnost výrobní kapacitu a zlepší účinnost při podpoře v uvádění nových výrobků tak, aby se zajistil další růst.

Finanční plán pro FY2004 bude v souladu s FY2003.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků