Mazda vykazuje silné výsledky za rok 2003

Hirošima, 13.5. 2004 – Mazda Motor Corporation dnes oznámila výrazný růst na všech úrovních zisku za fiskální rok 2003 (FY2003). Společnost sídlící v Hirošimě uvedla, že operativní zisk FY2003 je jejím nejsilnějším výsledkem za poslední desetiletí.

Současně s oznámením výsledků FY2003 Mazda sdělila, že počínaje FY2003 byl konec fiskálního roku u jejích zámořských poboček změněn také na 31. března tak, aby odpovídal fiskálnímu období mateřské firmy. Dříve končilo fiskální období u zámořských poboček k 31. prosinci daného roku.

Konsolidované tržby za FY2003 činily 2 916,1 mld. jenů (= 22 623 mil. EUR). To představuje nárůst o 9% v porovnání k FY2002, nepočítaje v to vliv změny fiskálního roku. Operativní zisk vzrostl o 39% na 70,2 mld. jenů (= 545,6 mil. EUR), a čistý zisk byl vyšší o 41%, ve výši 33,9 mld. jenů (= 263 mil. EUR).

Díky silným výsledkům FY2003 Mazda zaúčtovala přírůstek jak v tržbách tak i u zisku, a to třetím po sobě jdoucím rokem. Významný nárůst zisků za FY2003 byl způsoben převážně silným zámořským prodejem, příznivým měnovým kurzem a úspěšným zavedením programu společnosti na snížení nákladů pod názvem ABC. Ve FY2003 společnost úspěšně uvedla na trh v Evropě Mazdu2 a celosvětově Mazdu RX-8 a Axelu/Mazdu3.

President a CEO Mazdy pan Hisakazu Imaki řekl: „Úspěšně jsme završili celosvětové uvedení čtyř zcela nových produktů. Jsme pyšní, že tyto vozy, stejně jako rotační motor RENESIS, získaly více než 140 ocenění na celém světě a výrazně přispěly k našim zvýšeným prodejům ve FY2003. Jsme si jistí, že náš růst bude pokračovat. Očekává se, že vývoj ekonomiky bude ve FY2004 ještě těžší, zahrnujíce nepříznivý vývoj měnového kurzu a vyšší ceny surovin. Naším cílem je poprat se s těmito výzvami tím, že budeme pokračovat v našem programu na snižování nákladů a tím, že budeme stavět na našem prodejním momentum.“

Finanční výsledky za FY2003 (konsolidovaná báze) Konsolidované tržby byly 2 916,1 mld jenů, o 551,6 mld. jenů (= 4 279 mld. EUR) vyšší oproti předchozímu roku. Operativní zisk činil 70,2 mld. jenů, což znamená meziroční nárůst 19,6 mld. jenů  (= 152 mil. EUR). Běžný zisk byl 58 mld. jenů, tj. meziroční nárůst 17,3 mld. jenů (= 134,2 mil. EUR). Čistý zisk činil 33,9 mld. jenů, a to je meziroční nárůst 9,8 mld. jenů (= 262,9 mil. EUR).

Konsolidované cash flow bylo pozitivní ve výši 49,1 mld. jenů (= 380,9 mil. EUR), zatímco čisté pohledávky klesly o 45,4 mld. jenů na 358,1 mld. jenů (= 2 778,1 mil. EUR). Ukazatel zadlužení společnosti ve vztahu k vlastnímu jmění se zlepšil z 208% na 161%.

Mazda také potvrdila svůj úmysl vyhlásit závěrečnou dividendu 2 jeny za akcii, rovnající se dividendě FY2002.

Finanční plán pro FY2004 (konsolidovaná báze)

Ve FY2004 se plánuje růst prodeje vozů Mazda, vedený do značné míry novými výrobky společnosti, na všech klíčových trzích, včetně Japonska, Spojených států, Evropy a Číny. Nové vozy, včetně Mazda Verisa, kompaktní vůz, který bude uveden na japonském trhu letos v létě, dále rozšíří celosvětovou produktovou řadu Mazda.

Jmenovitě ve Spojených státech se očekává zvýšení prodejů o 10% v nadcházejícím roce, a to na základě celoročního prodeje Mazdy3, dvou nových modelů Mazda6, dodatkových výrobků zahrnujících Mazdu MX-5 s turbem a posílené prodejní sítě.

Mazda bude pokračovat ve svém úsilí o snižování náklady díky svému programu ABC a tak se ve FY2004 plánuje dosažení výrazných nákladových úpor.

Mazda také ve FY2004  přehodnocuje výrobní kapacity v Hirošime – 21.4. uzavřela továrnu  F Plant a 26.5. zahájí výrobu v továrně Ujina Plant 2. Touto akcí, rozšíří společnost výrobní kapacitu a zlepší účinnost při podpoře v uvádění nových výrobků tak, aby se zajistil další růst.

Finanční plán pro FY2004 bude v souladu s FY2003.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků