Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Mazda je v současném automobilovém inženýrství tvrdohlavým bojovníkem za atmosférické plnění zážehových jednotek s vysokým kompresním číslem. Proti proudu možná půjde i v případě hybridů.

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Na scénu se má vrátit wankelův motor. Agregát s rotačním pístem ve sporťácích RX-7 a RX-8 proslul svým zvukem a točivým charakterem, nikoli však spolehlivostí - trápilo jej především těsnění.

Právě Wankel má v roce 2019 nabíjet baterie u hybridní Mazdy. Fungovat by tedy mohl v konstantních otáčkách jako prodlužovač dojezdu, což by mohlo konstrukci motoru vyhovovat více. Vývoj je podle Automotive News téměř u konce a nyní zbývá dát projektu zelenou.

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Tato zpráva ovšem neznamená, že by se větší rotační motor nemohl vrátit i jako pohon sportovního vozu. Spekulace ukazují na budoucího konkurenta pro Toyotu GT86, kam by se takový pohon náramně hodil...

Takový byl poslední počin Mazdy s wankelovým motorem, model RX-8:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků