Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Mazda je v současném automobilovém inženýrství tvrdohlavým bojovníkem za atmosférické plnění zážehových jednotek s vysokým kompresním číslem. Proti proudu možná půjde i v případě hybridů.

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Na scénu se má vrátit wankelův motor. Agregát s rotačním pístem ve sporťácích RX-7 a RX-8 proslul svým zvukem a točivým charakterem, nikoli však spolehlivostí - trápilo jej především těsnění.

Právě Wankel má v roce 2019 nabíjet baterie u hybridní Mazdy. Fungovat by tedy mohl v konstantních otáčkách jako prodlužovač dojezdu, což by mohlo konstrukci motoru vyhovovat více. Vývoj je podle Automotive News téměř u konce a nyní zbývá dát projektu zelenou.

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Tato zpráva ovšem neznamená, že by se větší rotační motor nemohl vrátit i jako pohon sportovního vozu. Spekulace ukazují na budoucího konkurenta pro Toyotu GT86, kam by se takový pohon náramně hodil...

Takový byl poslední počin Mazdy s wankelovým motorem, model RX-8:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků