Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Mazda je v současném automobilovém inženýrství tvrdohlavým bojovníkem za atmosférické plnění zážehových jednotek s vysokým kompresním číslem. Proti proudu možná půjde i v případě hybridů.

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Zase jako nová: Mazda majitelům originální Miaty nabízí kompletní renovaci

Na scénu se má vrátit wankelův motor. Agregát s rotačním pístem ve sporťácích RX-7 a RX-8 proslul svým zvukem a točivým charakterem, nikoli však spolehlivostí - trápilo jej především těsnění.

Právě Wankel má v roce 2019 nabíjet baterie u hybridní Mazdy. Fungovat by tedy mohl v konstantních otáčkách jako prodlužovač dojezdu, což by mohlo konstrukci motoru vyhovovat více. Vývoj je podle Automotive News téměř u konce a nyní zbývá dát projektu zelenou.

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Tato zpráva ovšem neznamená, že by se větší rotační motor nemohl vrátit i jako pohon sportovního vozu. Spekulace ukazují na budoucího konkurenta pro Toyotu GT86, kam by se takový pohon náramně hodil...

Takový byl poslední počin Mazdy s wankelovým motorem, model RX-8:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 31 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků