Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.
Mazda je v současném automobilovém inženýrství tvrdohlavým bojovníkem za atmosférické plnění zážehových jednotek s vysokým kompresním číslem. Proti proudu možná půjde i v případě hybridů.
Na scénu se má vrátit wankelův motor. Agregát s rotačním pístem ve sporťácích RX-7 a RX-8 proslul svým zvukem a točivým charakterem, nikoli však spolehlivostí - trápilo jej především těsnění.
Právě Wankel má v roce 2019 nabíjet baterie u hybridní Mazdy. Fungovat by tedy mohl v konstantních otáčkách jako prodlužovač dojezdu, což by mohlo konstrukci motoru vyhovovat více. Vývoj je podle Automotive News téměř u konce a nyní zbývá dát projektu zelenou.
Tato zpráva ovšem neznamená, že by se větší rotační motor nemohl vrátit i jako pohon sportovního vozu. Spekulace ukazují na budoucího konkurenta pro Toyotu GT86, kam by se takový pohon náramně hodil...
Takový byl poslední počin Mazdy s wankelovým motorem, model RX-8:
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5