Roadster Mazda MX-5 nikdy nebyl o drtivých výkonech, ale spíše o tom, jak uměl řidič se skromnou zásobou síly pracovat. To se ale možná změní, protože hned po oficiálním odhalení technických detailů nové generace MX-5 se začalo mluvit o ještě silnější a ostřejší verzi.
Šéf PR automobilky Mazda Kudo Hidetoshi pro australský magazín Motoring během prezentace modelu ve Španělsku potvrdil, že automobilka zvažuje uvedení verze buď s objemnějším motorem, nebo dokonce s přeplňováním, kterému jsou konstruktéři stále více nakloněni.
Přeplňování totiž umožňuje použít menší a tedy lehčí motor. Podle Hidetoshiho je rozložení hmotnosti 50:50 a zároveň co nejnižší možná hmotnost naprosto klíčový parametr pro auto typu MX-5. S přeplňováním se také lépe plní přísnější emisní limity.
Páteří nabídky modelu MX-5 bude atmosférická patnáctistovka o výkonu 131 koní, nad ní pak bude k dispozici dvoulitr o výkonu „jen“ 156 koní. O existenci silnější verze se začalo mluvit po odhalení novinky na autosalonu v Los Angeles, když vedení značky naznačilo plány na více než dvě motorizace.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5