Mazda už údajně pracuje na ještě ostřejší a silnější MX-5

Mazda už údajně pracuje na ještě ostřejší a silnější MX-5

Roadster Mazda MX-5 nikdy nebyl o drtivých výkonech, ale spíše o tom, jak uměl řidič se skromnou zásobou síly pracovat. To se ale možná změní, protože hned po oficiálním odhalení technických detailů nové generace MX-5 se začalo mluvit o ještě silnější a ostřejší verzi.

Šéf PR automobilky Mazda Kudo Hidetoshi pro australský magazín Motoring během prezentace modelu ve Španělsku potvrdil, že automobilka zvažuje uvedení verze buď s objemnějším motorem, nebo dokonce s přeplňováním, kterému jsou konstruktéři stále více nakloněni.

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Přeplňování totiž umožňuje použít menší a tedy lehčí motor. Podle Hidetoshiho je rozložení hmotnosti 50:50 a zároveň co nejnižší možná hmotnost naprosto klíčový parametr pro auto typu MX-5. S přeplňováním se také lépe plní přísnější emisní limity.

Páteří nabídky modelu MX-5 bude atmosférická patnáctistovka o výkonu 131 koní, nad ní pak bude k dispozici dvoulitr o výkonu „jen“ 156 koní. O existenci silnější verze se začalo mluvit po odhalení novinky na autosalonu v Los Angeles, když vedení značky naznačilo plány na více než dvě motorizace.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků