Mazda uvede nová hybridní SUV CX-60 a CX-80. Potvrdila nový šestiválec i Wankel

V pár odstavcích shrnuje Mazda své plány pro nová SUV, elektrifikaci a taky potvrzuje návrat rotačního motoru.

Pokud se vám zdálo, že uvedení Mazdy CX-30 (vyplňující místo mezi SUV CX-3 a CX-5) jaksi narušilo linii označení modelů japonské značky, v blízké budoucnosti bude portfolio Mazdy ještě o něco komplikovanější. Automobilka totiž oznamuje chystané rozšíření nabídky modelů v Evropě o nová SUV CX-60 a CX-80.

Nové Mazdy CX-60 a CX-80 se mají na evropském trhu objevit v následujících dvou letech. Určitou představu o svém umístění v modelové řadě doplňuje potvrzení, že novinky budou „k dispozici se dvěma, respektive třemi řadami sedadel“. Očekáváme tedy, že Mazda vstoupí na starém kontinentu do kategorie ještě větších SUV než zastává současné CX-5.

Nová Mazda 2 bude převlečená hybridní Toyota Yaris. Je to nejlepší možné řešení

Nová Mazda 2 bude převlečená hybridní Toyota Yaris. Je to nejlepší možné řešení

Nové modely dostanou u Mazdy také poprvé plug-in hybridní ústrojí kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Ostatně nutnou elektrifikaci potvrdila značka dříve, s možným využitím techniky od Toyoty. Dále ale uvede Mazda i nový šestiválec Skyactiv-X a diesel Skyactiv-D, oba využívající 48V mild-hybridní systém.

S novinkami pokračuje Mazda také v případě elektromobilu MX-30. Automobilka totiž potvrzuje, že v rámci modernizace v první polovině roku 2022 přinese model řadu inovací, a to včetně nasazení malého Wankelova rotačního motoru ve funkci pomocného generátoru elektrické energie.

Jeli jsme Mazda Power Eco Race. Diesel-benzin e-Skyactiv X byl velké překvapení

Jeli jsme Mazda Power Eco Race. Diesel-benzin e-Skyactiv X byl velké překvapení

Už dříve zaznělo, že prodejní cíle automobilky naplňuje MX-30 zhruba z poloviny a vina padá především na nízký dojezd (asi 200 km) ve spojení s cenovkou vůči konkurenci. Malý Wankelův motor bude tedy fungovat čistě ve formě generátoru dobíjecího 35,5kWh akumulátor vozu, kdykoliv to bude nutné. Dojezd by tím mohla Mazda zvýšit z původních 200 na zhruba 400 km. 

Nakonec automobilka v tiskové zprávě dodává, že přibližně v roce 2025 představí řadu dalších modelů na platformě určené pro elektromobily – odtud vede přímá cesta ke kompletní elektrifikaci modelové řady do roku 2030.

V galerii současné portfolio SUV Mazdy v Evropě.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků