Mazda Tribute

Koncept tohoto nového přírůstku byl poprvé představen pod názvem Activehicle na podzim loňského roku na autosalonu v Tokiu. Netrvalo ani dva měsíce a jeho sériové provedení s názvem Mazda TRIBUTE se představilo nejprve na autosalonu v Los Angeles...
Mazda Tribute
Koncept tohoto nového přírůstku byl poprvé představen pod názvem Activehicle na podzim loňského roku na autosalonu v Tokiu. Netrvalo ani dva měsíce a jeho sériové provedení s názvem Mazda TRIBUTE se představilo nejprve na autosalonu v Los Angeles a v únoru pak v Ženevě. Své české premiéry se TRIBUTE dočkal v červnu na výstavě AUTOTEC 2000 v Brně.

Design

Tvary Mazda Tribute jsou originální a výrazné, zvýrazněné typickou pětiúhelníkovou přední maskou a velkým chromovaným znakem Mazda, jenž podtrhuje její příslušnost ke značce. Ostré hrany kapoty a nárazníků jsou plně v souladu s pro Mazdu typickým "Kontrastem v harmonii", který slučuje kontrastní designové prvky.

Na vývoji designu nové Mazdy Tribute se podílela všechna čtyři designérská centra v Japonsku, Spojených státech a v Evropě. Finální podobu však dotvořila skupina designéru v Hirošimě v Japonsku.

Výsledkem je přitažlivý, akční vzhled, který dává jistotu, že Mazda Tribute je připravena odolávat všem nástrahám od městských komunikací až po horské stezky.

Interiér

Mazda Tribute nabízí, v porovnání s některými luxusními modely SUV, více prostoru v oblasti nohou jak pro cestující na předních, tak na zadních sedadlech. Poskytuje tak dostatek místa pěti dospělým cestujícím a zároveň nabízí za zadní řadou sedadel objemný zavazadlový prostor. To je výrazná výhoda tohoto vozu oproti řadě jeho konkurentů. Ve výbavě vozu je na přání dále zahrnuto několik prvků, které jsou k dispozici pouze u luxusních modelů, např. kožené čalounění a elektricky ovládané nastavení sedadla řidiče.

Dynamika a kvalita modelu Tribute přechází i do interiéru vozidla a je vyjádřena moderní palubní deskou a ergonomicky tvarovaným čalouněním. Výborný výhled z vozidla je zajištěn vyšší polohou sezení nad vozovkou. Vystupování a nastupování je díky nižší úrovni podlahy a širokému úhlu otevření všech dveří velmi snadné.

Opěradla zadních sedadel jsou sklopná a dělená v poměru 60:40. Po jejich sklopení je k dispozici zcela rovná plocha vhodná pro přepravu objemnějších nákladů. Pro jejich uchycení slouží 4 sklopná oka. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici prostor o objemu 1 498 litrů, jenž umožňuje snadnou přepravu, například dvou horských bicyklů s rámem 26" bez demontáže jejich kol.

4x4

Rotační lamelová spojka s uzávěrkou použitá u modelu Tribute, zabezpečuje automatické využívání pohonu 4x4 dle aktuálních potřeb. V případě, kdy soustava zaznamená prokluz předních kol, je pomocí hydraulického systému převeden náhon i na zadní kola vozidla a zlepší tak jeho trakční vlastnosti. Tento plynulý převod je schopen převést až 50% kroutícího momentu motoru právě v okamžiku, kdy je to při jízdě vozidla potřeba. Tento způsob řešení systému 4x4 výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva. Navíc má řidič vozidla k dispozici spínač na palubní desce, který mu umožní trvalé zapnutí systému 4x4 při jízdě na kluzkých vozovkách.

Motor

K dispozici jsou dvě varianty pohonných agregátů: výkonný třílitrový vidlicový šestiválec a dvoulitrový řadový čtyřválec.

Pro zájemce

Mazda Tribute přijde na trh pravděpodobně začátkem příštího roku. Cena by neměla přesáhnout hranici jednoho milionu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 78 542 km
Cena: 520 000 Kč
Mazda 626 1,8
Rok výroby: 1995
Stav: 204 817 km
Cena: 22 000 Kč
Mazda 6 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 123 803 km
Cena: 223 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 92 718 km
Cena: 450 000 Kč
Mazda 6 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 206 590 km
Cena: 68 000 Kč
Mazda 5 1,8
Rok výroby: 2005
Stav: 293 109 km
Cena: 78 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků