Mazda Tribute

Koncept tohoto nového přírůstku byl poprvé představen pod názvem Activehicle na podzim loňského roku na autosalonu v Tokiu. Netrvalo ani dva měsíce a jeho sériové provedení s názvem Mazda TRIBUTE se představilo nejprve na autosalonu v Los Angeles...
Mazda Tribute
Koncept tohoto nového přírůstku byl poprvé představen pod názvem Activehicle na podzim loňského roku na autosalonu v Tokiu. Netrvalo ani dva měsíce a jeho sériové provedení s názvem Mazda TRIBUTE se představilo nejprve na autosalonu v Los Angeles a v únoru pak v Ženevě. Své české premiéry se TRIBUTE dočkal v červnu na výstavě AUTOTEC 2000 v Brně.

Design

Tvary Mazda Tribute jsou originální a výrazné, zvýrazněné typickou pětiúhelníkovou přední maskou a velkým chromovaným znakem Mazda, jenž podtrhuje její příslušnost ke značce. Ostré hrany kapoty a nárazníků jsou plně v souladu s pro Mazdu typickým "Kontrastem v harmonii", který slučuje kontrastní designové prvky.

Na vývoji designu nové Mazdy Tribute se podílela všechna čtyři designérská centra v Japonsku, Spojených státech a v Evropě. Finální podobu však dotvořila skupina designéru v Hirošimě v Japonsku.

Výsledkem je přitažlivý, akční vzhled, který dává jistotu, že Mazda Tribute je připravena odolávat všem nástrahám od městských komunikací až po horské stezky.

Interiér

Mazda Tribute nabízí, v porovnání s některými luxusními modely SUV, více prostoru v oblasti nohou jak pro cestující na předních, tak na zadních sedadlech. Poskytuje tak dostatek místa pěti dospělým cestujícím a zároveň nabízí za zadní řadou sedadel objemný zavazadlový prostor. To je výrazná výhoda tohoto vozu oproti řadě jeho konkurentů. Ve výbavě vozu je na přání dále zahrnuto několik prvků, které jsou k dispozici pouze u luxusních modelů, např. kožené čalounění a elektricky ovládané nastavení sedadla řidiče.

Dynamika a kvalita modelu Tribute přechází i do interiéru vozidla a je vyjádřena moderní palubní deskou a ergonomicky tvarovaným čalouněním. Výborný výhled z vozidla je zajištěn vyšší polohou sezení nad vozovkou. Vystupování a nastupování je díky nižší úrovni podlahy a širokému úhlu otevření všech dveří velmi snadné.

Opěradla zadních sedadel jsou sklopná a dělená v poměru 60:40. Po jejich sklopení je k dispozici zcela rovná plocha vhodná pro přepravu objemnějších nákladů. Pro jejich uchycení slouží 4 sklopná oka. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici prostor o objemu 1 498 litrů, jenž umožňuje snadnou přepravu, například dvou horských bicyklů s rámem 26" bez demontáže jejich kol.

4x4

Rotační lamelová spojka s uzávěrkou použitá u modelu Tribute, zabezpečuje automatické využívání pohonu 4x4 dle aktuálních potřeb. V případě, kdy soustava zaznamená prokluz předních kol, je pomocí hydraulického systému převeden náhon i na zadní kola vozidla a zlepší tak jeho trakční vlastnosti. Tento plynulý převod je schopen převést až 50% kroutícího momentu motoru právě v okamžiku, kdy je to při jízdě vozidla potřeba. Tento způsob řešení systému 4x4 výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva. Navíc má řidič vozidla k dispozici spínač na palubní desce, který mu umožní trvalé zapnutí systému 4x4 při jízdě na kluzkých vozovkách.

Motor

K dispozici jsou dvě varianty pohonných agregátů: výkonný třílitrový vidlicový šestiválec a dvoulitrový řadový čtyřválec.

Pro zájemce

Mazda Tribute přijde na trh pravděpodobně začátkem příštího roku. Cena by neměla přesáhnout hranici jednoho milionu korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků