Mazda Tribute Hybrid: úsporne na (ne)cesty

13 komentářů

Vít Pešek
14. ledna • 15:10

No ta zvysena hmotnost je do terenu fakt idealni, a elektromotor jeste lepsi... nemam rad auta co si hrajou na teranak, koupisi je blondynka od vedle, odre vam auto na parkovisti, protoze s tim ani nedokaze zaparkovat, pak sbali lyze vyjede na hory a protoze ma terenaktak si mysli, ze projede vsechno, nevezme siretezi a bude jeste chtit aby ste ji s osobakem vytahli ze skarpy...je to jen muj nazor, ale tohle SUV je o hovnu ve verzi s pohonem predni napravy...a jinak myslim ze jsem byl s passatem ve vetsich terenech nez pulka mestskejch suv...mozna vic..

BLS
15. ledna • 23:06

A vsak nam porozpravaj este o tom passate ... co je to za auto vlastne? To musi byt poriadny burak :-D

Pavel
15. ledna • 16:00

Heh, s charakteristikou elektromotoru a jejich moznym pretizenim se za chvili budou objevovat hlavne v terenacich (vznetovej motor poskytne dobrej kroutak, ale pretizit na dvojnasobnej nejde... elektromotor jde a i vicenasobne)...

Martin
15. ledna • 18:50

Je sice pravda, ze elektromotor mozes pretazit, ale ma to svoje haciky. Ak ho pretazis trochu, mozes to urobit len na obmedzeny cas, ak ho pretazis dvojnasobne, tak to mozes urobit maximalne na par desiatok sekund, a ako ho budes chciet pretazit viacnasobne, tak ho akurat tak mozes znicit - zhori ti... :-D a to nehovorim o bateriach, ktore by si tymto sposobom vybil za par sekund a kto vie ako by to zatriaslo ich zivotnostou ;-)

0ndra
14. ledna • 16:13

ale SUV nejsou o tom, aby jezdili v nějakých těžších terénech, SUV není off-road. A pohon přední nápravy je toho jenom důkazem, značná část SUV prostě nikdy mimo zpevněné cesty stejně nevyrazí, tak proč to zatěžovat pohonem 4x4. V USA, do kterých je většina těchto vozů určená (hlavně pak hybridy) jsou mnohem rozšířenější a populárnější než v Evropě, je to prostě móda...

tuky
14. ledna • 16:46

presne, hybrid je moda

Martin
14. ledna • 10:57

"Výkony oboch agregátov ale v žiadnom prípade nesčítavajte..." konecne sa na tuto poznamku nezabudlo ako pri Toyote a Lexuse kedysi, ked sa pisalo o ich hybridoch. Inak by tu zase bolo poznamok o "matematikoch" :-Dlen tak mimochodom, nechapem, naco tam napchali 70kW elektromotor... uplne by stacil polovicny vykon, do mesta by stacil, znizila by sa hmotnost, zvysil by sa dojazd na baterie, p nizsej cene ani nehovorim :-) ale v reklame asi lepsie posobi 70kW ako 35kW :-D

Matt
14. ledna • 14:29

kde jsi prisel na to ze to u lexusu scitaji?
Napr. Rx 400hmotor 155 kW1. el motor 123 kW
2. el motor 50 kWCelkovy vykon 200 kWnauc se pocitat ty genie.No a k te mazde, skoda ze nema pohon vsech kol. zacinam mit pocit ze se vsechny auta zacinaji delat pro amiky

Martin
14. ledna • 14:34

nikde... nescitava sa to ani u lexusu ani u toyotya a ani u inych hybridov... ja som len mal narazku na to, ze ked sa pisali clanky o hybridoch rx400h a Prius, tak sa na tu poznamku o tom, ze nemozno vykony spocitavat, proste zabudlo a kopu ludi na to hned naletelo :-D :-D

MT
14. ledna • 22:30

Nehodlám spekulovat proč nedali všanc součet obou plných výkonů, jistě k tomu měli pádný důvod. Při očekávané značné hmotnosti hybridu s motorem, elektropohonem a akumulátory mi sumární výkon pouhých 155k připadá jako velmi, velmi, velmi nedostatečný a bude asi pravda, že tohle auto se v uvedené konfiguraci jinam než do města moc nehodí. Představa, že bych s tím na frekventované slnici I. třídy měl předjíždět kamion bude asi noční můrou obdobnou se zážitkem typu Fabia HTP s přívěsem.

Martin
14. ledna • 23:09

no tak poporiadku:
1) nemozes scitat oba plne vykony, pretoze kazdy z motorov ho dosahuje v inych otackach a max spolocny vykon je tiez v inych otackach. Navyse, vykon v takomto aute nie je to podstane, ale...2) mozno sa budes cudovat, ale ten elektromotor ma urcite vyssi krutiaci moment ako spalovaci a to je pri akceleracii podstatne, ci nie?;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MT
20. ledna • 15:29

Sčítat točivé momenty je úplná pitomost,protože neznáš míru vzájemného zpřevodování a tedy ani poměry otáček. Sčítat můžeš jen a pouze výkony, ostatně to je naprosto základní pojem fyziky osmé třídy základní školy. A čudovat se v případě elektromotoru rozhodně nebudu, protože točivý moment elektromotoru je lineárně klesající funkcí s otáčkami. Na rozdíl od motoru spalovacího. Elektromotor má totiž tu prazvláštní vlastnost, že výkon má konstantní bez ohledu na otáčky a tedy největší točivý moment má v zabrzděném stavu, tedy při nulových otáčkách.To ovšem nevysvětluje, proč zumzum jeden či druhý nebo oba zdroje pohonu přiškrtili a svůj hybrid tak odsoudili k jednoúčelovému nasazení pro městský provoz.

Martin
20. ledna • 16:37

pocuj chlape, kde som napisal, ze sa scitavaju tocive momenty oboch motorov?? ale len tak mimochodom, oni sa naozaj spocitaju, akurat v kazdom okamihu mozu byt tie hodnoty rozne. a to co je na vystupe prevodovky je uz len zalezitost prevodu ;-)
ale chcel som tym povedat to, ze tocivy moment elektromotoru vyznamne pomaha k akceleracii a to aj vo vyssich rychlostiach ;-)ten druhy odstavec je sama chyba... nie je vobec pravda,ze tocivy moment linearne klesa s otackami. sice to plati asi u jedneho druhu jednosmerneho motora, ale rozhodne nie u synchronneho motora s permanentnymi magnetmi, a uz vobec nie, ked je tento naprogramovany. ono EM sa programuje tak, aby mal tocivy moment konstantnu hodnotu pri napr. 0-1500ot/min (vtedy vykon linearne narasta). ak treba vyssie otacky, kedy uz z fyzikalnych dovodov nemoze moment narast na pozadovanu (zvycajne max) hodnotu, tak EM sa naprogramuje tak, aby bol konstantny vykon a moment bude klesat. tomuto sa inak hovori aj idealna trakcna charakteristika, alebo tak nejako, a keby sa to dalo dosiahnut aj pri spalovacich motoroch, tak mi ver, ze by ju mali.
EM rozhodne nema konstantny vykon bez ohladu na otacky!!! chces jednoduchy priklad? vykon = otacky * tocivy moment; no ale ked sa motor netoci, sice ma zaberovy moment ale nema nijake otacky a tym padom ani nijaky vykon ;-)no akurat na konci ti dam zapravdu, ze benzinovemu motoru mohli pridat tak 50kW a EM polovicu ubrat :-)

Doporučujeme

Články odjinud