Mazda Tribute Hybrid: úsporne na (ne)cesty

Amerika si na hybridy zvyká veľmi rýchlo. Mazda preto zapracovala na tomto pohone u omladeného modelu Tribute.

Z japonských automobiliek síce vedie v hybridnom vývoji Toyota s dcérskym Lexusom, no ani Mazda nechce zostať bez výsledkov. Posledným a plne pripraveným vozidlom, ktoré využíva tohto druhu pohonu, je faceliftovaná Mazda Tribute HEV (Hybrid Electric Vehicle).

Medzi výhody pohonu Mazda jednoznačne uvádza schopnosť pohonného ústrojenstva pracovať v plne elektrickom režime. To sa využije najmä v mestskom cykle, kde nie je potreba vysokého výkonu motoru a schopnosť úspory paliva sa prejaví v najväčšej miere. Táto možnosť sa ale využíva len do rýchlostí 40 km/h.

V ostatných režimoch môže dochádzať k súčasnej práci elektromotora a spaľovacieho agregátu, v určitých prípadoch môže zase pracovať výhradne spaľovací motor (napríklad jazda po diaľnici vysokými rýchlosťami). K nabíjaniu akumulátorov dochádza pri brzdení, tak ako sme zvyknutí u Toyoty.

A teraz niečo k výkonom. 2,3-litrový štvorvalec dáva maximálny výkon 98 kW (133 k) pri 6000 ot./min. Elektromotor dokáže zo seba vydolovať ďalších slušných 70 kW (95 k) pri 5000 ot./min. a ich spojenie má na starosti bezstupňová prevodovka eCVT. Výkony oboch agregátov ale v žiadnom prípade nesčítavajte - ich spoločný maximálny výkon dosahuje hodnoty 114 kW (155 k).

Akumulátory sú uložené vzadu nad zadnou nápravou. Pokiaľ čakáte, že motory si u Tribute rozdelia pohon medzi prednú a zadnú nápravu, mýlite sa. Pohon všetkých kolies bude k dispozícii len vo forme pripojiteľnej zadnej nápravy, trvalý pohon všetkých kolies toto SUV mať nebude. Pre menej náročných a neopúšťajúcich spevnené cesty bude rovnako k dispozícii Tribute s pohonom len predných kolies. Mazda v USA predpokladá s týmto vozidlom veľké predajné úspechy. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Tribute HEV

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků