Mazda Tribute Hybrid: úsporne na (ne)cesty

Amerika si na hybridy zvyká veľmi rýchlo. Mazda preto zapracovala na tomto pohone u omladeného modelu Tribute.

Z japonských automobiliek síce vedie v hybridnom vývoji Toyota s dcérskym Lexusom, no ani Mazda nechce zostať bez výsledkov. Posledným a plne pripraveným vozidlom, ktoré využíva tohto druhu pohonu, je faceliftovaná Mazda Tribute HEV (Hybrid Electric Vehicle).

Medzi výhody pohonu Mazda jednoznačne uvádza schopnosť pohonného ústrojenstva pracovať v plne elektrickom režime. To sa využije najmä v mestskom cykle, kde nie je potreba vysokého výkonu motoru a schopnosť úspory paliva sa prejaví v najväčšej miere. Táto možnosť sa ale využíva len do rýchlostí 40 km/h.

V ostatných režimoch môže dochádzať k súčasnej práci elektromotora a spaľovacieho agregátu, v určitých prípadoch môže zase pracovať výhradne spaľovací motor (napríklad jazda po diaľnici vysokými rýchlosťami). K nabíjaniu akumulátorov dochádza pri brzdení, tak ako sme zvyknutí u Toyoty.

A teraz niečo k výkonom. 2,3-litrový štvorvalec dáva maximálny výkon 98 kW (133 k) pri 6000 ot./min. Elektromotor dokáže zo seba vydolovať ďalších slušných 70 kW (95 k) pri 5000 ot./min. a ich spojenie má na starosti bezstupňová prevodovka eCVT. Výkony oboch agregátov ale v žiadnom prípade nesčítavajte - ich spoločný maximálny výkon dosahuje hodnoty 114 kW (155 k).

Akumulátory sú uložené vzadu nad zadnou nápravou. Pokiaľ čakáte, že motory si u Tribute rozdelia pohon medzi prednú a zadnú nápravu, mýlite sa. Pohon všetkých kolies bude k dispozícii len vo forme pripojiteľnej zadnej nápravy, trvalý pohon všetkých kolies toto SUV mať nebude. Pre menej náročných a neopúšťajúcich spevnené cesty bude rovnako k dispozícii Tribute s pohonom len predných kolies. Mazda v USA predpokladá s týmto vozidlom veľké predajné úspechy. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Tribute HEV

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků