Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

19 komentářů

Mirek
3. dubna • 23:50

kdo se v tom svezl, tak je unešen. Je to fakt motorka. točí 10K a je to prima. A navic design je slusivy. Ze to zere nejaky litry oleje (neni to moc). Na to sere pes. Ta jizda za to stoji.

hyrogen
8. dubna • 8:15

souhlas :-D

frost
14. srpna • 21:29

moje stara alfa 75 3.0 turbo žrala oleje pomalu víc jak benzínu,tohle nemůže být tak zlý;-)

vk
3. dubna • 15:43

Zdá se mi to, anebo věty"Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor."a"Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8."si úplně protiřečí???

Radek Ondrášík
3. dubna • 17:18

Informace číslo 1:
Ještě před představením nového motoru dá současný do Premacy. Informace číslo 2:
Mazda neví, zda Wankel dá do jiných modelů (má souvislost s tím novým).Prostě starý motor se objeví i jinde, než v RX-8, o novém to zatím není jistě. Není to šťastně napsáno, souhlasím.

doubt
3. dubna • 1:43

Budou další vysavače :) Ale výkon by vůbec zvyšovat nemuseli, spíš se zaměřit na tu spolehlivost.

Koby
3. dubna • 15:08

Kolik toho oleje to tak pápne a kolik zhruba kilmetru ten motor vydrží? Díky

doubt
4. dubna • 9:30

Běžná spotřeba oleje je litr na 5000km, v případě neustálé extrémní zátěže je to až litr na 1000km. Výdrž motoru netuším, ale snad bude šesticiferná ;-)

frost
14. srpna • 21:27

po 100 000 se musi s motorem na generalku při ktery skoro všechno vymění(což stoji vic jak 200 000Kč)

Fido
18. dubna • 12:49

Mam dojem ze zivotnost se pohybuje kolem 80000 km takze sesticiferna rozhode neni.

Fany
6. dubna • 12:49

Z konstrukčních důvodů je tento motor vybaven systémem na vstřikování oleje do spalovacího prostoru - "suchý" motor by neměl kompresi.Tento systém má vlastní čerpadlo a je řízen řídící jednotkou motoru.Takže není to tak,jak si většina lidí představuje - že motor "žere" olej jako se to může stát u klasického pístového motoru díky netěsným pístním kroužkům. Ostatně Wankel motor žádné kroužky nemá,má stírací lišty. :-)

RedBaron
3. dubna • 7:56

Nedostatků je dost - nízký točivý moment, vysoká spotřeba jak paliva, tak oleje a celkově velmi krátká životnost motoru proti pístovým.

doubt
3. dubna • 10:09

Nízký točivý moment není bug, to je feature :) Ten motor má prostě svůj charakter, musí se točit. Potom to hodně slušně jede. Do rodinného auta to moc není (pokud nemá turbo), ale pro RX-8 úplně v pohodě. Jak říkám, zaměřit se hlavně na tu životnost a spotřebu oleje (což celkem souvisí).

hyrogen
3. dubna • 10:14

Ano, kdo někdy řídil RX-8 tak ho ani nenapadne dumat nad nízkým točivým momentem a s radostí to vytočí k osmi tisícům :-D

Aer
3. dubna • 8:16

Chtělo by to použít kosmické materiály. Třeba psytavin.

Bobek
3. dubna • 11:50

To se dělá z roztavených psů? :-D

fabka2004
3. dubna • 9:24

mozes sa rozpisat o tych kozmickych materialoch? ...ja som chemik a doteraz som nikde nenatrafil na kozmicky material, iba ak na zopaar ulomkov meteoritu:-D

K
3. dubna • 10:04

Kosmické materiály v češtině označují matriály, používané ke konstrukci předmětů vypouštěných do kosmu.

delph
3. dubna • 7:25

a spotřebu :)

Doporučujeme

Články odjinud