Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

doubt  |  03. 04. 2007 01:43

Budou další vysavače :) Ale výkon by vůbec zvyšovat nemuseli, spíš se zaměřit na tu spolehlivost.

Odpovědět  |   | 
delph  |  03. 04. 2007 07:25

a spotřebu :)

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  03. 04. 2007 07:56

Nedostatků je dost - nízký točivý moment, vysoká spotřeba jak paliva, tak oleje a celkově velmi krátká životnost motoru proti pístovým.

Odpovědět  |   | 
Aer  |  03. 04. 2007 08:16

Chtělo by to použít kosmické materiály. Třeba psytavin.

Odpovědět  |   | 
fabka2004  |  03. 04. 2007 09:24

mozes sa rozpisat o tych kozmickych materialoch? ...

ja som chemik a doteraz som nikde nenatrafil na kozmicky material, iba ak na zopaar ulomkov meteoritu

Odpovědět  |   | 
K  |  03. 04. 2007 10:04

Kosmické materiály v češtině označují matriály, používané ke konstrukci předmětů vypouštěných do kosmu.

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  03. 04. 2007 11:50

To se dělá z roztavených psů?

Odpovědět  |   | 
doubt  |  03. 04. 2007 10:09

Nízký točivý moment není bug, to je feature :) Ten motor má prostě svůj charakter, musí se točit. Potom to hodně slušně jede. Do rodinného auta to moc není (pokud nemá turbo), ale pro RX-8 úplně v pohodě. Jak říkám, zaměřit se hlavně na tu životnost a spotřebu oleje (což celkem souvisí).

Odpovědět  |   | 
hyrogen  |  03. 04. 2007 10:14

Ano, kdo někdy řídil RX-8 tak ho ani nenapadne dumat nad nízkým točivým momentem a s radostí to vytočí k osmi tisícům

Odpovědět  |   | 
Koby  |  03. 04. 2007 15:08

Kolik toho oleje to tak pápne a kolik zhruba kilmetru ten motor vydrží? Díky

Odpovědět  |   | 
doubt  |  04. 04. 2007 09:30

Běžná spotřeba oleje je litr na 5000km, v případě neustálé extrémní zátěže je to až litr na 1000km. Výdrž motoru netuším, ale snad bude šesticiferná

Odpovědět  |   | 
Fany  |  06. 04. 2007 12:49

Z konstrukčních důvodů je tento motor vybaven systémem na vstřikování oleje do spalovacího prostoru - "suchý" motor by neměl kompresi.Tento systém má vlastní čerpadlo a je řízen řídící jednotkou motoru.Takže není to tak,jak si většina lidí představuje - že motor "žere" olej jako se to může stát u klasického pístového motoru díky netěsným pístním kroužkům. Ostatně Wankel motor žádné kroužky nemá,má stírací lišty.

Odpovědět  |   | 
Fido  |  18. 04. 2007 12:49

Mam dojem ze zivotnost se pohybuje kolem 80000 km takze sesticiferna rozhode neni.

Odpovědět  |   | 
frost  |  14. 08. 2007 21:27

po 100 000 se musi s motorem na generalku při ktery skoro všechno vymění(což stoji vic jak 200 000Kč)

Odpovědět  |   | 
vk  |  03. 04. 2007 15:43

Zdá se mi to, anebo věty

"Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor."

a

"Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8."

si úplně protiřečí???

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  03. 04. 2007 17:18

Informace číslo 1:
Ještě před představením nového motoru dá současný do Premacy.

Informace číslo 2:
Mazda neví, zda Wankel dá do jiných modelů (má souvislost s tím novým).

Prostě starý motor se objeví i jinde, než v RX-8, o novém to zatím není jistě. Není to šťastně napsáno, souhlasím.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 04. 2007 23:50

kdo se v tom svezl, tak je unešen. Je to fakt motorka. točí 10K a je to prima. A navic design je slusivy. Ze to zere nejaky litry oleje (neni to moc). Na to sere pes. Ta jizda za to stoji.

Odpovědět  |   | 
hyrogen  |  08. 04. 2007 08:15

souhlas

Odpovědět  |   | 
frost  |  14. 08. 2007 21:29

moje stara alfa 75 3.0 turbo žrala oleje pomalu víc jak benzínu,tohle nemůže být tak zlý

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A