Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

doubt  |  03. 04. 2007 01:43

Budou další vysavače :) Ale výkon by vůbec zvyšovat nemuseli, spíš se zaměřit na tu spolehlivost.

Odpovědět  |   | 
delph  |  03. 04. 2007 07:25

a spotřebu :)

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  03. 04. 2007 07:56

Nedostatků je dost - nízký točivý moment, vysoká spotřeba jak paliva, tak oleje a celkově velmi krátká životnost motoru proti pístovým.

Odpovědět  |   | 
Aer  |  03. 04. 2007 08:16

Chtělo by to použít kosmické materiály. Třeba psytavin.

Odpovědět  |   | 
fabka2004  |  03. 04. 2007 09:24

mozes sa rozpisat o tych kozmickych materialoch? ...

ja som chemik a doteraz som nikde nenatrafil na kozmicky material, iba ak na zopaar ulomkov meteoritu

Odpovědět  |   | 
K  |  03. 04. 2007 10:04

Kosmické materiály v češtině označují matriály, používané ke konstrukci předmětů vypouštěných do kosmu.

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  03. 04. 2007 11:50

To se dělá z roztavených psů?

Odpovědět  |   | 
doubt  |  03. 04. 2007 10:09

Nízký točivý moment není bug, to je feature :) Ten motor má prostě svůj charakter, musí se točit. Potom to hodně slušně jede. Do rodinného auta to moc není (pokud nemá turbo), ale pro RX-8 úplně v pohodě. Jak říkám, zaměřit se hlavně na tu životnost a spotřebu oleje (což celkem souvisí).

Odpovědět  |   | 
hyrogen  |  03. 04. 2007 10:14

Ano, kdo někdy řídil RX-8 tak ho ani nenapadne dumat nad nízkým točivým momentem a s radostí to vytočí k osmi tisícům

Odpovědět  |   | 
Koby  |  03. 04. 2007 15:08

Kolik toho oleje to tak pápne a kolik zhruba kilmetru ten motor vydrží? Díky

Odpovědět  |   | 
doubt  |  04. 04. 2007 09:30

Běžná spotřeba oleje je litr na 5000km, v případě neustálé extrémní zátěže je to až litr na 1000km. Výdrž motoru netuším, ale snad bude šesticiferná

Odpovědět  |   | 
Fany  |  06. 04. 2007 12:49

Z konstrukčních důvodů je tento motor vybaven systémem na vstřikování oleje do spalovacího prostoru - "suchý" motor by neměl kompresi.Tento systém má vlastní čerpadlo a je řízen řídící jednotkou motoru.Takže není to tak,jak si většina lidí představuje - že motor "žere" olej jako se to může stát u klasického pístového motoru díky netěsným pístním kroužkům. Ostatně Wankel motor žádné kroužky nemá,má stírací lišty.

Odpovědět  |   | 
Fido  |  18. 04. 2007 12:49

Mam dojem ze zivotnost se pohybuje kolem 80000 km takze sesticiferna rozhode neni.

Odpovědět  |   | 
frost  |  14. 08. 2007 21:27

po 100 000 se musi s motorem na generalku při ktery skoro všechno vymění(což stoji vic jak 200 000Kč)

Odpovědět  |   | 
vk  |  03. 04. 2007 15:43

Zdá se mi to, anebo věty

"Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor."

a

"Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8."

si úplně protiřečí???

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  03. 04. 2007 17:18

Informace číslo 1:
Ještě před představením nového motoru dá současný do Premacy.

Informace číslo 2:
Mazda neví, zda Wankel dá do jiných modelů (má souvislost s tím novým).

Prostě starý motor se objeví i jinde, než v RX-8, o novém to zatím není jistě. Není to šťastně napsáno, souhlasím.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  03. 04. 2007 23:50

kdo se v tom svezl, tak je unešen. Je to fakt motorka. točí 10K a je to prima. A navic design je slusivy. Ze to zere nejaky litry oleje (neni to moc). Na to sere pes. Ta jizda za to stoji.

Odpovědět  |   | 
hyrogen  |  08. 04. 2007 08:15

souhlas

Odpovědět  |   | 
frost  |  14. 08. 2007 21:29

moje stara alfa 75 3.0 turbo žrala oleje pomalu víc jak benzínu,tohle nemůže být tak zlý

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 27 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A