Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

Jediná automobilka na světě, která vcelku úspěšně vyvíjí a prodává vozy s rotačním, wankelovým motorem oznámila, že se tohoto pohonu nehodlá vzdát. Do roku 2010 chce představit zcela novou generaci tohoto motoru, která by měla být zbavena současných nedostatků.

Druhá generace agregátu Renesis by se měla pyšnit větším litrovým výkonem, vyšší točivým momentem, nižší spotřebou paliva, výrazně nižší spotřebou oleje a motor by měl mít daleko větší výdrž.

Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor. Tento model se měl objevit již v příštím roce, ovšem určen bude pouze pro domácí Japonsko.

Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8. Takový agregát je sice otázkou prestiže, ale užití pouze v jediném modelu, který se navíc neprodává ve velkém množství, jen těžko pokryje náklady na vývoj.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků