Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

Jediná automobilka na světě, která vcelku úspěšně vyvíjí a prodává vozy s rotačním, wankelovým motorem oznámila, že se tohoto pohonu nehodlá vzdát. Do roku 2010 chce představit zcela novou generaci tohoto motoru, která by měla být zbavena současných nedostatků.

Druhá generace agregátu Renesis by se měla pyšnit větším litrovým výkonem, vyšší točivým momentem, nižší spotřebou paliva, výrazně nižší spotřebou oleje a motor by měl mít daleko větší výdrž.

Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor. Tento model se měl objevit již v příštím roce, ovšem určen bude pouze pro domácí Japonsko.

Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8. Takový agregát je sice otázkou prestiže, ale užití pouze v jediném modelu, který se navíc neprodává ve velkém množství, jen těžko pokryje náklady na vývoj.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků