Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

Jediná automobilka na světě, která vcelku úspěšně vyvíjí a prodává vozy s rotačním, wankelovým motorem oznámila, že se tohoto pohonu nehodlá vzdát. Do roku 2010 chce představit zcela novou generaci tohoto motoru, která by měla být zbavena současných nedostatků.

Druhá generace agregátu Renesis by se měla pyšnit větším litrovým výkonem, vyšší točivým momentem, nižší spotřebou paliva, výrazně nižší spotřebou oleje a motor by měl mít daleko větší výdrž.

Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor. Tento model se měl objevit již v příštím roce, ovšem určen bude pouze pro domácí Japonsko.

Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8. Takový agregát je sice otázkou prestiže, ale užití pouze v jediném modelu, který se navíc neprodává ve velkém množství, jen těžko pokryje náklady na vývoj.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků