Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

Jediná automobilka na světě, která vcelku úspěšně vyvíjí a prodává vozy s rotačním, wankelovým motorem oznámila, že se tohoto pohonu nehodlá vzdát. Do roku 2010 chce představit zcela novou generaci tohoto motoru, která by měla být zbavena současných nedostatků.

Druhá generace agregátu Renesis by se měla pyšnit větším litrovým výkonem, vyšší točivým momentem, nižší spotřebou paliva, výrazně nižší spotřebou oleje a motor by měl mít daleko větší výdrž.

Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor. Tento model se měl objevit již v příštím roce, ovšem určen bude pouze pro domácí Japonsko.

Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8. Takový agregát je sice otázkou prestiže, ale užití pouze v jediném modelu, který se navíc neprodává ve velkém množství, jen těžko pokryje náklady na vývoj.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků