Mazda to s Wankelem myslí stále vážně

Jediná automobilka na světě, která vcelku úspěšně vyvíjí a prodává vozy s rotačním, wankelovým motorem oznámila, že se tohoto pohonu nehodlá vzdát. Do roku 2010 chce představit zcela novou generaci tohoto motoru, která by měla být zbavena současných nedostatků.

Druhá generace agregátu Renesis by se měla pyšnit větším litrovým výkonem, vyšší točivým momentem, nižší spotřebou paliva, výrazně nižší spotřebou oleje a motor by měl mít daleko větší výdrž.

Ještě před představením tohoto agregátu hodlá Mazda přijít s hybridním modelem Premacy, který bude kombinovat Wankel a klasický elektromotor. Tento model se měl objevit již v příštím roce, ovšem určen bude pouze pro domácí Japonsko.

Mazda ovšem neoznámila, zda nabídne Wankel i do jiných modelů, než do sportovního RX-8. Takový agregát je sice otázkou prestiže, ale užití pouze v jediném modelu, který se navíc neprodává ve velkém množství, jen těžko pokryje náklady na vývoj.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků