Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

24 komentářů

Danek
18. listopadu • 13:26

Jak se tady někdo ptá proč Japonec? Kupte si ho a zastanete u něj pořád.Mám třetí Mazdu a nikdy jsem nezůstal někde viset.Ani jsem neměl technickou závadu.Kolega má Passata už do něj navalil 130tis do oprav,další znamý Renault,třikrát upadlý výfuk,prasklé těsnění pod hlavou valcu,nefunkční svicení palubovky,destičky vyměna co 20000km.To není auto.Po 60000 muselo jít s domu.Kámoš si koupil Piccaso, do roku závada na motoru.Takže jednoznačně Japonec na prvním místě.Jedině co Mazdě vytýkám je v menším případě koroze a cenovou politiku při nákupu nových vozu.

Payah
18. listopadu • 14:50

Nová Mazda 3 je můj první japonec. Zvolil jsem ji, protože se mi nelíbí tred přeplňovaných mikromotůrků. Do teď jsem jezdil 14 let s Focusem 1.8 TDDI. Najeli jsme spolu 203 tisíc s jednou závadou (repase čerpadla v 60 tis kvůli špatné naftě). Ke konci už trochu rezl, ale technickou prošel ;-) Čekal jsem na facelift posledního Focuse. Facelift se povedl, líbí se mi. Turbo pidimotor jede také krásně (vyzkoušený v otcově C-Maxu), ale je moc náchylný na styl jízdy. Při sednutí a projetí Mazdy 3 2.0 G120 už jsem ani nečekal na vlastní zkušenost s faceliftovaným Focusem. Kromě trochu horší cenové politiky bych Mazdě 3 vytknu trochu větší hluk od pneumatik. Jinak je to paráda. se spotřebou se pohybuji v rozmezí 5,8 - 6,5 l/100km podle délky trasy. Každodenní dojíždění do práce cca 25 km (cca 5 km v městě) - spotřeba cca 6,3. S autem, výbavou a technikou jsem zatím velice spokojen, snad bude antikorozní úprava u těchto novějších Mazd již lepší a rez se neobjeví za 3 roky....

JA-NE
18. listopadu • 12:15

japonec az na konec (posledne do rady) :-D

dave_007
18. listopadu • 10:40

Nekde jsem slysel nebo cetl, ze Mazda vyvoj Wankelu vzdala. Je to pravda?

defender110
18. listopadu • 8:55

Nemálo byla u nás i k vidění "bublina" 121, která se pak změnila v dvojníka Fiesty. :-)). A také starší 323 z 90. let.

Marwiner
17. listopadu • 20:58

Na konci pátého odstavce máte překlep: "...nikoli dvourotorový, ale třímotorový motor!)."

lethal924
8. července • 13:47

Nadesel cas vicemotorovych motoru :-D

Jano
17. listopadu • 17:36

Jazdili by ste na 18-ročnej Mazde 626, v dobrom stave?

Jack
17. listopadu • 19:20

To si budu muset ještě dva roky počkat až jí bude 18. Ale ty dva roky to určitě vydrží, zvláště, když je letos po generálce motoru. A technickou prošla minulý týden (na dva roky).
A až se někdy odebere do Car Heaven, nechci jiné auto, než japonské.

james
17. listopadu • 21:06

ako riesis koroziu? (otazka v dobrom)

Jano
19. listopadu • 7:25

Odpovedal som vyššie. Ešte treba vymeniť zadné brzdové kotúče.

Jack
17. listopadu • 21:43

Asi dobrý kus, vyrobeno v Anglii a dovezeno ze Švýcarska. Ale samo že klasická másta jsem nechal opravit (špičky u zadních podběhů). Upřímně, starost mě dělá koroze nad předním sklem, ale asi tam dám módní 3D fólii a budu se tvářit, že tam nic není. Nějaký čas :-)

james
17. listopadu • 18:12

to bol vtip? :)

Jano
19. listopadu • 7:23

Nie, mám ju od brata zadarmo. 1, 8 66 kw benzín. Ten motor doslova pradiel Kúpil ju v Nemecku priamo od majiteľa (prvého) za 650 ečiek, najazdené mala 130 000 (overené). Vymenil rozvody. Hrdza zadných blatníkov - lemov. Plná elektrická výbava, dva airbagy.

Macyn
16. listopadu • 9:47

Článek mě jako fandu japan cars velice potěšil:-), ale trochu mě tam chybí více zmínky o technice a určitě tam chybí spousta modelů hlavně řady Rx :-(.
Autor evidentně musel nastudovat pár věcí, ale jako stručný průřez historii automobilky budiž:-)

RTF
17. listopadu • 3:15

zůstává mně záhadou, jak může být někdo fandou asijských aut...

dave_007
18. listopadu • 10:29

Casto zasnu nad intelektualni a kulturni urovni nekterych jedincu. Opravdu nevim, co je tak nepochopitelneho na tom, ze lide maji ruzne zajmy a konicky. Snad neocekavate, ze vsichni lide vidi svet stejnyma ocima jako Vy? Nebo si snad myslite, ze ten Vas pohled na svet je ten jediny spravny? Jak blahove ...Vy jste zjevnym dukazem, ze evoluce lidstva neni jeste zcela ukoncena.

Macyn
17. listopadu • 8:18

Mě taky zůstává záhadou jak někdo může být fandou německých aut?:-D

Marwiner
17. listopadu • 20:55

No a mě zas uniká, jak někdo může být, hlava nehlava, fandou aut z jedné země.:-))

Luboš
16. listopadu • 9:02

Mazda RX 7 mala asi ťažko 2,3 litrový motor, ako uvádzate v technických parametroch, opravte si to

Macyn
16. listopadu • 9:41

Mno s těma motorama typu wankel je to ošemetné, u nás má Rx-8 1,3(přesně 1308ccm) pokud budeš shánět RX-8 v Anglii, všude píšou že je to 2,6 kvůli pojištění. B-]
Takže pokud autor čerpal ze zdrojů blízkých anglickým webům, klidně mohl narazit u Rx-7 na 2,3l motor;-)

Luboš
16. listopadu • 12:10

Prepáč, ale neviem, čo je ošemetné s tými motormi. Mňa nezaujíma systém poisťovania v Anglicku. Ten motor bol jednoznačne 2x654, čiže ťažko bude niekde obsah 2,6 alebo 2,3

Macyn
16. listopadu • 12:33

Přesně jak píše tiburon, někde to používají jako ekvivalent pro srovnání s normálním písťákem.
btw. akorát se ukazuje, že to prostě autor jen nastudoval a sepsal zkušenosti s wanklem asi žádné.

Tiburon
16. listopadu • 12:13

No a co koeficient pro Wankel?

Doporučujeme

Články odjinud