Mazda Takeri: předzvěst další generace Mazdy 6

Značka Mazda představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu studii Takeri. A právě tak by měla vypadat budoucí „šestka“.
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie

Příznivce automobilky z Hirošimy zřejmě kdesi v podvědomí stále mrzí (oficiálně jen prozatímní) přerušení výroby slavných motorů s rotačním pístem Wankel, za kterým pomyslnou tečku udělala omezená série Mazda RX-8 Spirit R určená zákazníkům na domácím, japonském trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda Takeri, studie připravovaná pro listopadový tokijský autosalon

Ale i skalní stoupenci Mazdy se mají nač těšit. Hirošimští totiž hodlají na 42. autosalonu v Tokiu, jenž své brány otevře 30. listopadu, představit novou studii pojmenovanou Takeri. Půjde o koncept čtyřdveřového sedanu blízké budoucnosti, jenž by měl i na evropských trzích v dohledné době nahradit pomalu dosluhující model Mazda 6.

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Takeri nese jisté znaky loňské studie Mazda Shinari, o níž se chvíli hovořilo jako o budoucí „japonské Panameře“, tentokrát však jde o předznamenání nového sedanu střední třídy, který by se měl na trzích objevit v prvním pololetí roku 2013. Podobně jako třeba studie Mazda Minagi, jež naznačila podobu nového SUV Mazda CX-5, je i Takeri stylizována jazykem „KODO – Soul of Motion“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový koncept od Mazdy se vyznačuje elegantními a ucelenými proporcemi zvenčí i uvnitř, přičemž řada linií pochází z již zmíněné studie Shinari. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně pod kapotou sériového provedení se jistě objeví také nový vznětový čtyřválec Skyactive D s výkonem 175 koní (129 kW) a točivým momentem 420 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na řadu prvků přispívajících ke snižování spotřeby a emisí. Patří mezi ně především zhášení motoru start/stop, rekuperace brzdné energie a konverze tepla vznikajícího brzděním na elektřinu, jež bude uchovávána v kondenzátorech a připravena k napájení pomocných palubních soustav.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků