Mazda Takeri: předzvěst další generace Mazdy 6

Značka Mazda představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu studii Takeri. A právě tak by měla vypadat budoucí „šestka“.
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie

Příznivce automobilky z Hirošimy zřejmě kdesi v podvědomí stále mrzí (oficiálně jen prozatímní) přerušení výroby slavných motorů s rotačním pístem Wankel, za kterým pomyslnou tečku udělala omezená série Mazda RX-8 Spirit R určená zákazníkům na domácím, japonském trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda Takeri, studie připravovaná pro listopadový tokijský autosalon

Ale i skalní stoupenci Mazdy se mají nač těšit. Hirošimští totiž hodlají na 42. autosalonu v Tokiu, jenž své brány otevře 30. listopadu, představit novou studii pojmenovanou Takeri. Půjde o koncept čtyřdveřového sedanu blízké budoucnosti, jenž by měl i na evropských trzích v dohledné době nahradit pomalu dosluhující model Mazda 6.

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Takeri nese jisté znaky loňské studie Mazda Shinari, o níž se chvíli hovořilo jako o budoucí „japonské Panameře“, tentokrát však jde o předznamenání nového sedanu střední třídy, který by se měl na trzích objevit v prvním pololetí roku 2013. Podobně jako třeba studie Mazda Minagi, jež naznačila podobu nového SUV Mazda CX-5, je i Takeri stylizována jazykem „KODO – Soul of Motion“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový koncept od Mazdy se vyznačuje elegantními a ucelenými proporcemi zvenčí i uvnitř, přičemž řada linií pochází z již zmíněné studie Shinari. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně pod kapotou sériového provedení se jistě objeví také nový vznětový čtyřválec Skyactive D s výkonem 175 koní (129 kW) a točivým momentem 420 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na řadu prvků přispívajících ke snižování spotřeby a emisí. Patří mezi ně především zhášení motoru start/stop, rekuperace brzdné energie a konverze tepla vznikajícího brzděním na elektřinu, jež bude uchovávána v kondenzátorech a připravena k napájení pomocných palubních soustav.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků