Mazda Takeri: předzvěst další generace Mazdy 6

Značka Mazda představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu studii Takeri. A právě tak by měla vypadat budoucí „šestka“.
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie

Příznivce automobilky z Hirošimy zřejmě kdesi v podvědomí stále mrzí (oficiálně jen prozatímní) přerušení výroby slavných motorů s rotačním pístem Wankel, za kterým pomyslnou tečku udělala omezená série Mazda RX-8 Spirit R určená zákazníkům na domácím, japonském trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda Takeri, studie připravovaná pro listopadový tokijský autosalon

Ale i skalní stoupenci Mazdy se mají nač těšit. Hirošimští totiž hodlají na 42. autosalonu v Tokiu, jenž své brány otevře 30. listopadu, představit novou studii pojmenovanou Takeri. Půjde o koncept čtyřdveřového sedanu blízké budoucnosti, jenž by měl i na evropských trzích v dohledné době nahradit pomalu dosluhující model Mazda 6.

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Takeri nese jisté znaky loňské studie Mazda Shinari, o níž se chvíli hovořilo jako o budoucí „japonské Panameře“, tentokrát však jde o předznamenání nového sedanu střední třídy, který by se měl na trzích objevit v prvním pololetí roku 2013. Podobně jako třeba studie Mazda Minagi, jež naznačila podobu nového SUV Mazda CX-5, je i Takeri stylizována jazykem „KODO – Soul of Motion“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový koncept od Mazdy se vyznačuje elegantními a ucelenými proporcemi zvenčí i uvnitř, přičemž řada linií pochází z již zmíněné studie Shinari. Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně pod kapotou sériového provedení se jistě objeví také nový vznětový čtyřválec Skyactive D s výkonem 175 koní (129 kW) a točivým momentem 420 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na řadu prvků přispívajících ke snižování spotřeby a emisí. Patří mezi ně především zhášení motoru start/stop, rekuperace brzdné energie a konverze tepla vznikajícího brzděním na elektřinu, jež bude uchovávána v kondenzátorech a připravena k napájení pomocných palubních soustav.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda Takeri
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků