Mazda: sportovní klasika MX-5 se už přehoupla přes 900 000 kusů

Nejprodávanější dvousedadlové kupé znovu přepisuje historii. Japonská společnost Mazda Motor Corporation sídlící v Hirošimě oznámila, že v pátek vyrobila sportovní roadster MX-5 s pořadovým číslem 900 000. To ho řadí podle Guinessovy knihy rekordů mezi nejúspěšnější vozy historie.

Mazda vyrobila první automobil MX-5 v dubnu 1989. Už v květnu 2000 dosáhla továrna rekordního počtu těchto kupé, když výroba dosáhla úctyhodných 531 890 kusů. V roce 2005 se počet zakulatil na tři čtvrtě milionu. Současné vozy této sportovní klasiky jsou už třetí generací původního modelu a jejich obliba neklesá.

Pečlivě naleštěná japonská perla získala popularitu a množství zájemců jednak díky snadnému ovládání, sportovnímu charakteru jízdy, ale i lahodícímu zvuku dvoulitrového motoru. Výrobce si úspěchu užívá již delší dobu, například k dvacátému výročí od zahájení produkce MX-5 připravil limitovanou edici luxusních modelů.

Guinessova kniha rekordů registruje automobily s mnohamilionovým počty vyrobených kusů. Na absolutním vrcholu stojí Toyota Corolla, které se vyrobilo přes 35 milionů, a modely značky Volkswagen. Golf dodnes přesáhl hranici 27 milionů, výroba legendárního „Brouka“  se v roce 2003 zastavila na čísle 21 529 464. Milionové hranice by se měl časem dočkat i mrštný sporťák Mazda MX-5.

Klepněte pro větší obrázek 
Sporťák s nezaměnitelnou siluetou Mazda MX-5
 
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků