Mazda: sportovní klasika MX-5 se už přehoupla přes 900 000 kusů

Nejprodávanější dvousedadlové kupé znovu přepisuje historii. Japonská společnost Mazda Motor Corporation sídlící v Hirošimě oznámila, že v pátek vyrobila sportovní roadster MX-5 s pořadovým číslem 900 000. To ho řadí podle Guinessovy knihy rekordů mezi nejúspěšnější vozy historie.

Mazda vyrobila první automobil MX-5 v dubnu 1989. Už v květnu 2000 dosáhla továrna rekordního počtu těchto kupé, když výroba dosáhla úctyhodných 531 890 kusů. V roce 2005 se počet zakulatil na tři čtvrtě milionu. Současné vozy této sportovní klasiky jsou už třetí generací původního modelu a jejich obliba neklesá.

Pečlivě naleštěná japonská perla získala popularitu a množství zájemců jednak díky snadnému ovládání, sportovnímu charakteru jízdy, ale i lahodícímu zvuku dvoulitrového motoru. Výrobce si úspěchu užívá již delší dobu, například k dvacátému výročí od zahájení produkce MX-5 připravil limitovanou edici luxusních modelů.

Guinessova kniha rekordů registruje automobily s mnohamilionovým počty vyrobených kusů. Na absolutním vrcholu stojí Toyota Corolla, které se vyrobilo přes 35 milionů, a modely značky Volkswagen. Golf dodnes přesáhl hranici 27 milionů, výroba legendárního „Brouka“  se v roce 2003 zastavila na čísle 21 529 464. Milionové hranice by se měl časem dočkat i mrštný sporťák Mazda MX-5.

Klepněte pro větší obrázek 
Sporťák s nezaměnitelnou siluetou Mazda MX-5
 
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků