Mazda spolupracuje na oslavách stého výročí Wankelova motorou

Mazda Motor Corporation se podílí na oslavách 100. výročí narození doktora Felixe Wankela, vynálezce rotačního motoru. Oslava probíhá v německém Lindau již od 2. července a bude pokračovat až do 6. října 2002.

Mazda ve spolupráci s muzeem techniky a práce v Mannheimu spolu-sponzoruje výstavu věnovanou životnímu dílu doktora Wankela (1902-1988), který přes velké obtíže položil základy mechaniky rotačního motoru. Výstava je přehlídkou řady jeho myšlenek, pokusů a konceptů, které vedly k objevení rotačního motoru v začátcích 60. let.  Část výstavy je věnována též vývoji rotačních motorů pro lodě. Tato malá, ale velice působivá výstava velmi jasně demonstruje, že myšlenky Felixa Wankela jsou stále více než živé.

Mazda, která je do dnešních dnů jediným automobilovým výrobcem, jenž využívá geniálního vynálezu Felixe Wankela ze šedesátých let, spolupracuje na zmiňované výstavě a k této přispěla řadou vozů s rotačním motorem. Mezi vozy nechybí ani známý Cosmo sport 100S z roku 1967 nebo Mazda 787B, vítězný vůz 24-hodinovky Le Mans z roku 1991, stejně tak jako starší vozy s rotačním motorem. Mazda tak dokumentuje svoji účast na vývoji rotačního motoru. Kromě toho Mazda předvede též budoucnost této technologie, jelikož jedním z exponátů bude od 1. do 13. srpna t.r. též Mazda RX-8.

Mazda RX-8

Vůz Mazda RX-8 se svěžím sportovním designem byl poprvé veřejnosti představen na autosalonu v Tokiu v říjnu roku 2001 a potom se objevil na autosalonech v Detroitu, Ženevě a Montrealu. Právě tento model bude od 1. do 13. srpna vystaven v Lindau spolu s poslední generací rotačního motoru RENESIS. RENESIS je mnohem kompaktnější a lehčí než předchozí rotační motor. To znamená, že motor může být umístěn o 60 mm více vzad a o 40 mm níže za přední nápravou než tomu bylo u vozu Mazda RX-7.  Výsledkem je vynikající stabilita a ideální rozložení váhy 50:50 mezi přední a zadní nápravu, což současně napomáhá skvělé ovladatelnosti vozu. Výkon motoru činí 184 kW (250 k) při 8.500 ot/min. a současně dosahuje super plynulého zrychlení, které je tak příznačné pro tento typ motorů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků