Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

48 komentářů

Jozef
8. června • 18:37

Na TOYOTA hybrida sa nechytajú .....môžu špekulovať a vymýšlať koľko len chcú .

Znalec
9. června • 10:23

Toyota hybrid s ecvt?
Ten vysávač?

ACE
8. června • 22:41

Pravda, proč se chytat na horšího.

Michal
7. června • 11:56

Shimi tak předchozí M3 165 má 1300kg ala 1370kg reálných.Pokud tabulková hodnota bude u základní verze sedět tak je to ok.

Shimi
7. června • 12:47

Michal: Prosím tě, kde ta hausnumera bereš? Pohotovostní hmotnost minulé generace M3 G165 je 1195 kg a M3 G120 je 1180 kg. 1300 kg je hmotnost bržděného přívěsu.

Martas
7. června • 17:08

M3 G165 vybava Revolution ma Provozní hmotnost [k9]: 1 368 zkopirovano z naseho technicaku.

Michal
7. června • 13:16

Našel jsem v technischen daten u 165 1295kg a pak záleží ještě na výbavě.

Michal
7. června • 13:08

Arnie J má předchozí 165.

Revizor
6. června • 17:27

Na ulici vypadá vůz velmi stylově, "draze", zrcadlově lesklé laky, kvalitně, parádní interiér. Má jen jednu chybu. Je to děsně škaredý tančík s bočními a jednou zadní střílnou. Pravděpodobně příště už bez okének.

E15
6. června • 17:22

Beztak se tam nevejdu za volant (nevejdu se ani v Cx5), takže je mi úplně jedno, jak to funguje, nebo kolik to stojí :-D

nathan
6. června • 23:03

Nevejdeš se za volant protože žereš jak prase. Kup si taktor vole.

ferdoz
7. června • 12:22

Pan jest expert! Isto má v Mazde 3 najazdených spústu kilometrov.

Pantani
6. června • 18:50

A kolik měříš a vážíš? Já mám 73/184 a odřel jsem si při nastupování záda o B sloupek a klepnul se do hlavy! Menší otvor měly už jen v tomhle ohledu poddimenzovaný bmw 1er a 3er, do kterých bylo krajně obtížný nastoupit. V koncernových autech stejný třídy a velikosti (nebo často i menší jen je tohle) ten problém nemám vůbec.

Znalec
9. června • 11:07

Súhlas.
Skúšal som a sú to fakt malé auticka

.
6. června • 16:50

Takže:
- spotřeba podle WLTP žádný zázrak
- výkon žádný zázrak, říkalo se, že se čeká tak dlouho na nový motor, protože Mazda původní výkon (prototypy, které testovali novináři, měly 188 hp a 230 Nm) považuje za nízký a pracuje na jeho zvýšení, místo toho tady máme ušmudlaných 181 hp
- hmotnost šla razantně nahoru
- motor složitý jak šlapkostroj, baterky, elektromotor, rekuperace
Jsem zvědavý na konkrétní výkony v autě, aby to nedopadlo jak s Wankelem, tři prdky vývoje a výsledek návrat na stromy.

Karel.
7. června • 18:47

Jízdní vlastnosti také žádný zázrak.
https://www.youtube.com/watch...

Martin
7. června • 20:06

No ono se stačí podívat na celkové hodnocení testu - dobré a na to jak test zvládá konkurence.

Karel.
7. června • 21:04

Konkurentům, kteří mají nový model se daří o dost lépe.
https://www.youtube.com/watch...

ACE
8. června • 9:46

Jo ten malej lehkej tříválec je pro tenhle manévr výhodnější. Ale to ještě nevypovídá o jízdních vlastnostech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel.
9. června • 13:38

O celkových jízdních vlastnostech jako třeba kvalitě odpružení to jistě nevypovídá, ale o schopnosti auta měnit směr to vypovídá na 100%.

ACE
10. června • 9:54

A ta je ve srovnání s většinou konkurence stále vynikající. Pokud bychom to brali jako hlavní parametr tak 30 let starej citroen dodnes deklasuje supersporty.

Karel.
11. června • 23:48

76km/h ve kterých to Ma3 zvládla je podprůměrný výsledek, mnohá SUVčka to dávají s prstem v nose v 80.

Rossi
7. června • 11:34

Podle mne to není špatný počin od Mazdy:
- baterky pouze na rekuperaci, tzn. že daleko menší a lehčí než v hybridu - méně baterek beru jako za plus; ta celková váha ještě není tak dramatická, určitě šlo něco i na utlumení hluku apod.
- spotřeba podle WLTP je dobrá, kolik aut takovou má při 181hp, když nepočítám plné hybridy např. od Toyoty ? 181hp není ušmludlaných, v main streamu v dané třídě není moc modelů s podobným výkonem. Nebavím se o verzích R, RS apod., to už jsou přece jiná auta než základní model s různými motorizacemi
- motor složitý je, ale obejde se někdo bez rekuperace energie (=eletromotor+baterky) při splnění čím dál nižších limitů CO2 ? To je jediný důvod.. žádná automobilka zbytečně složitější a dražší motor dělat nebude.
- přestože je ten motor složitý, až čas ukáže jeho spolehlivost v porovnání s turbomotory, které ale mají malou spotřebu jenom na papíře - jedou sice dobře, ale spotřeba je podobná jako u stejně výkonných atmosfér. motorů

Milan
6. června • 17:00

Vezmi to takto. Spotreba klasickeho G122 v novej M3 je podla WLTP 6,2 l/100 km. Tych 5,4 l je pre 180 k motor slusne zlepsenie. To je uz v podstate na dieselovej urovni.

.
6. června • 17:43

Není, Ma3 v dieselu má kolem 4 a konec konců sama Mazda deklarovala, že chce ve vývoji dieselů pokračovat, protože to má vzhledem k nízké spotřebě smysl.

Milan
6. června • 17:56

Mazda v dieseli ma 4,1 l / 100 km ale podla starej NEDC normy. Podla novej WLTP to bude cca do 5l. A je to iba 115 k motor. Takze v tejto relacii jena tom 180 k Sky X velmi dobre.

Libor
16. dubna • 12:32

Mám Mazdu 6 sedan Revorution TOP r.v. 2019 skyactiv G 2,0 165 k, najeto 20000 Km, a spotřebu na dlouhé trati cca 6,0 po městě 7,1 jezdím na dálnici 130-135 v obcích do 60 mimo obce cca 110.
Nevidím ve spotřebě a dynamice skyactiv G a skyactiv X podstatný rozdíl.

Revizor
6. června • 17:59

Obě normy jsou zcestné. Za relevantní beru dostatečně velký vzorek na spritmomitor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
7. června • 8:47

1. Na sprintmonitor prispievaju ludia, ktori tam chcu prispievat a maju rozne motivy. Takze nejde o nahodnych respondentov.2. Nemas absolutne ziadnu zaruku, ze vsetky udaje su a) pravdive, b) vyratane podla rovnakej metodiky.Inymi slovami, sprintmonitor je prinajelpsom indikativny s prizmurenim oboch oci. A to sa tyka aut i motoriek lubovolnej znacky.

stealth01
7. června • 9:22

Sprit monitor, ale jinak v pohodě. U mého auta je na spritmonitoru spotřeba 11,02 coz je úplný nesmysl. Dánsko a zpět včetně pohybu ve městech a na okreskach 8,3l v rámci 2350 kilometrů. Tanakoval jsem 3x a pak ještě tyden jezdil po Praze.

Mirek
6. června • 21:13

Vzhledem k tomu, jaký obrovský rozptyl ve spotřebě vykazují jednotlivci u stejných aut, považuji spritmomitor za zcela zcestný a nejde podle něj nic vyvozovat.

Tsu
6. června • 22:02

Reálné spotřeby musí vykazovat velký rozptyl, někdo valí 200 po německé dálnici, někdo courá 80 po vesnicích, takže rozdíl musí být obrovský. Pokud je vzorek na spritmonitoru dostatečně velký, tak je to daleko lepší indikátor než nějaké normované spotřeby.

Mirek
7. června • 6:01

A jak z toho poznáš kdo a jak jezdí a jestli je to normální spotřeba...., která je to normální spotřeba, když je ve spotřebě rozdíl 50%. Když napíšu, že jezdím celkem rychle, druhý to může stále považovat za pomalou jízdu. Vůbec nic z toho nejde odvozovat.

Revizor
7. června • 8:20

Mirku, sedíš si na vedení? Při dostatečně velkém statistickém vzorku dat se logicky objeví oba extrémy. Závodníci i eko jezdci. Oba dva extrémy se vzájemně vyruší. A šťouralové si mohou udělat Gaussovu křivku.

Mirek
7. června • 11:18

To nemáš pravdu, statistiku nemůžeš děla na cílové skupině, která se chce sama nějak prezentovat, to není náhodný vzorek lidí. Pokud tohle nechápeš, tak tady vůbec neoperuj Gaussovou křivkou. Tohle můžeš považovat jen jako výsledek lidí, kteří rádi prezentují, ukazují, své výsledky. To je skoro to samé, jako hodnotit něco podle fotografií lidí na facebooku, to také není realita. Naprostá většina řidičů tam nic neuvádí.

Moik
9. června • 19:28

Já si to tam píšu pro sebe..je to hezká historie mých aut.

Milan
6. června • 18:14

Jasne, niet nad realnu spotrebu. Ale WLTP je vyrazne blizsie realu, nez NEDC.

Shimi
6. června • 15:54

Je sice hezké jak je to všechno revoluční, ale ještě jsem nezaregistroval, že by se někdo pozastavil nad hmotností auta. Oproti předchůdkyni nabrala 200 kg!! a to už je důvod k zamyšlení. Jinak přeju hodně štěstí prvním zákazníkům. Revoluční motor = revoluční problémy.

Pantani
6. června • 18:45

Ano, nadváha, to bylo první co mě napadlo když jsem dočetl tabulku.

Joe Doe
6. června • 16:04

Pozri, ine automobilky maju klasicke problemy pri 'osvedcenych' motorch.Mozes si vybrat.

Shimi
6. června • 16:30

Joe Doe: A jak to souvisí s tím, že první zákazníci nové M3 budou testovací jezdci? Odpovím si sám, nijak. Já totiž, jestli sis nevšiml, nikde nepsal, že jsou na tom ostatní automobilky lépe. ;-)

ACE
7. června • 13:41

Jestli budou problémy to se teprve uvidí, pravda je ale taková že ten motor ladí už několik let a ven ho pouští teprve nyní. Tak si nejsem jist jestli máš reálné obavy že nějaké problémy mohou být a nebo máš paniku z toho, že by problémy být nemusely. Případně dej návrh, jak bys zařídil, aby se nová technologie dostala do prodeje jako masově vyzkoušená a osvědčená??? ;-)

stealth01
7. června • 9:11

Tak to byl nejlepsi komentář za poslední rok. Super reakce na fanatika, který s těmi uz unavnymi hláškami z Cimrmana a jednosměrnými brýlemi přes oči je uz dost ubohý a trapný.

Michal
6. června • 15:59

1364kg nejlehčí verze.Tak že měla 1164kg podle tebe?Možná tak MX5.Spotřeba 5,4l až tak super není když je to mild hybrid.

Shimi
6. června • 16:25

Michal: Článek je o M3 Skyactiv-X a ta má pohotovostní hmotnost 1405 kg. Předchozí verze M3 s atmo 2.0 121 kW má 1195 kg. ;-)

Michal
6. června • 19:22

Ok rozdíl tam je.Mazda začala šetřit na oceli a přidala větší povinnou výbavu.

Joe Doe
6. června • 16:03

5.4 litra nie je spotreba Sky-X.

Milan
6. června • 16:14

5,4 l / 100 km JE priemerna spotreba Sky X podla WLTP cyklu. Potvrdila to aj Mazda na svojom slovenskom FB profile.

Doporučujeme

Články odjinud