Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

Shimi  |  06. 06. 2019 15:54

Je sice hezké jak je to všechno revoluční, ale ještě jsem nezaregistroval, že by se někdo pozastavil nad hmotností auta. Oproti předchůdkyni nabrala 200 kg!! a to už je důvod k zamyšlení. Jinak přeju hodně štěstí prvním zákazníkům. Revoluční motor = revoluční problémy.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 06. 2019 15:59

1364kg nejlehčí verze.Tak že měla 1164kg podle tebe?Možná tak MX5.Spotřeba 5,4l až tak super není když je to mild hybrid.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 06. 2019 16:03

5.4 litra nie je spotreba Sky-X.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2019 16:14

5,4 l / 100 km JE priemerna spotreba Sky X podla WLTP cyklu. Potvrdila to aj Mazda na svojom slovenskom FB profile.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 06. 2019 16:25

Michal: Článek je o M3 Skyactiv-X a ta má pohotovostní hmotnost 1405 kg. Předchozí verze M3 s atmo 2.0 121 kW má 1195 kg.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 06. 2019 19:22

Ok rozdíl tam je.Mazda začala šetřit na oceli a přidala větší povinnou výbavu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 06. 2019 16:04

Pozri, ine automobilky maju klasicke problemy pri 'osvedcenych' motorch.

Mozes si vybrat.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  06. 06. 2019 16:30

Joe Doe: A jak to souvisí s tím, že první zákazníci nové M3 budou testovací jezdci? Odpovím si sám, nijak. Já totiž, jestli sis nevšiml, nikde nepsal, že jsou na tom ostatní automobilky lépe.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 06. 2019 09:11

Tak to byl nejlepsi komentář za poslední rok. Super reakce na fanatika, který s těmi uz unavnymi hláškami z Cimrmana a jednosměrnými brýlemi přes oči je uz dost ubohý a trapný.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  07. 06. 2019 13:41

Jestli budou problémy to se teprve uvidí, pravda je ale taková že ten motor ladí už několik let a ven ho pouští teprve nyní. Tak si nejsem jist jestli máš reálné obavy že nějaké problémy mohou být a nebo máš paniku z toho, že by problémy být nemusely. Případně dej návrh, jak bys zařídil, aby se nová technologie dostala do prodeje jako masově vyzkoušená a osvědčená???

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  06. 06. 2019 18:45

Ano, nadváha, to bylo první co mě napadlo když jsem dočetl tabulku.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 06. 2019 16:50

Takže:
- spotřeba podle WLTP žádný zázrak
- výkon žádný zázrak, říkalo se, že se čeká tak dlouho na nový motor, protože Mazda původní výkon (prototypy, které testovali novináři, měly 188 hp a 230 Nm) považuje za nízký a pracuje na jeho zvýšení, místo toho tady máme ušmudlaných 181 hp
- hmotnost šla razantně nahoru
- motor složitý jak šlapkostroj, baterky, elektromotor, rekuperace
Jsem zvědavý na konkrétní výkony v autě, aby to nedopadlo jak s Wankelem, tři prdky vývoje a výsledek návrat na stromy.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2019 17:00

Vezmi to takto. Spotreba klasickeho G122 v novej M3 je podla WLTP 6,2 l/100 km. Tych 5,4 l je pre 180 k motor slusne zlepsenie. To je uz v podstate na dieselovej urovni.

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 06. 2019 17:43

Není, Ma3 v dieselu má kolem 4 a konec konců sama Mazda deklarovala, že chce ve vývoji dieselů pokračovat, protože to má vzhledem k nízké spotřebě smysl.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2019 17:56

Mazda v dieseli ma 4,1 l / 100 km ale podla starej NEDC normy. Podla novej WLTP to bude cca do 5l. A je to iba 115 k motor. Takze v tejto relacii jena tom 180 k Sky X velmi dobre.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  06. 06. 2019 17:59

Obě normy jsou zcestné. Za relevantní beru dostatečně velký vzorek na spritmomitor.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  06. 06. 2019 18:14

Jasne, niet nad realnu spotrebu. Ale WLTP je vyrazne blizsie realu, nez NEDC.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 06. 2019 21:13

Vzhledem k tomu, jaký obrovský rozptyl ve spotřebě vykazují jednotlivci u stejných aut, považuji spritmomitor za zcela zcestný a nejde podle něj nic vyvozovat.

Odpovědět  |   | 
Tsu  |  06. 06. 2019 22:02

Reálné spotřeby musí vykazovat velký rozptyl, někdo valí 200 po německé dálnici, někdo courá 80 po vesnicích, takže rozdíl musí být obrovský. Pokud je vzorek na spritmonitoru dostatečně velký, tak je to daleko lepší indikátor než nějaké normované spotřeby.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 06. 2019 06:01

A jak z toho poznáš kdo a jak jezdí a jestli je to normální spotřeba...., která je to normální spotřeba, když je ve spotřebě rozdíl 50%. Když napíšu, že jezdím celkem rychle, druhý to může stále považovat za pomalou jízdu. Vůbec nic z toho nejde odvozovat.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  07. 06. 2019 08:20

Mirku, sedíš si na vedení? Při dostatečně velkém statistickém vzorku dat se logicky objeví oba extrémy. Závodníci i eko jezdci. Oba dva extrémy se vzájemně vyruší. A šťouralové si mohou udělat Gaussovu křivku.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  07. 06. 2019 11:18

To nemáš pravdu, statistiku nemůžeš děla na cílové skupině, která se chce sama nějak prezentovat, to není náhodný vzorek lidí. Pokud tohle nechápeš, tak tady vůbec neoperuj Gaussovou křivkou. Tohle můžeš považovat jen jako výsledek lidí, kteří rádi prezentují, ukazují, své výsledky. To je skoro to samé, jako hodnotit něco podle fotografií lidí na facebooku, to také není realita. Naprostá většina řidičů tam nic neuvádí.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  09. 06. 2019 19:28

Já si to tam píšu pro sebe..je to hezká historie mých aut.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  07. 06. 2019 08:47

1. Na sprintmonitor prispievaju ludia, ktori tam chcu prispievat a maju rozne motivy. Takze nejde o nahodnych respondentov.

2. Nemas absolutne ziadnu zaruku, ze vsetky udaje su a) pravdive, b) vyratane podla rovnakej metodiky.

Inymi slovami, sprintmonitor je prinajelpsom indikativny s prizmurenim oboch oci. A to sa tyka aut i motoriek lubovolnej znacky.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 06. 2019 09:22

Sprit monitor, ale jinak v pohodě. U mého auta je na spritmonitoru spotřeba 11,02 coz je úplný nesmysl. Dánsko a zpět včetně pohybu ve městech a na okreskach 8,3l v rámci 2350 kilometrů. Tanakoval jsem 3x a pak ještě tyden jezdil po Praze.

Odpovědět  |   | 
Rossi  |  07. 06. 2019 11:34

Podle mne to není špatný počin od Mazdy:
- baterky pouze na rekuperaci, tzn. že daleko menší a lehčí než v hybridu - méně baterek beru jako za plus; ta celková váha ještě není tak dramatická, určitě šlo něco i na utlumení hluku apod.
- spotřeba podle WLTP je dobrá, kolik aut takovou má při 181hp, když nepočítám plné hybridy např. od Toyoty ? 181hp není ušmludlaných, v main streamu v dané třídě není moc modelů s podobným výkonem. Nebavím se o verzích R, RS apod., to už jsou přece jiná auta než základní model s různými motorizacemi
- motor složitý je, ale obejde se někdo bez rekuperace energie (=eletromotor+baterky) při splnění čím dál nižších limitů CO2 ? To je jediný důvod.. žádná automobilka zbytečně složitější a dražší motor dělat nebude.
- přestože je ten motor složitý, až čas ukáže jeho spolehlivost v porovnání s turbomotory, které ale mají malou spotřebu jenom na papíře - jedou sice dobře, ale spotřeba je podobná jako u stejně výkonných atmosfér. motorů

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  07. 06. 2019 18:47

Jízdní vlastnosti také žádný zázrak.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  07. 06. 2019 20:06

No ono se stačí podívat na celkové hodnocení testu - dobré a na to jak test zvládá konkurence.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  07. 06. 2019 21:04

Konkurentům, kteří mají nový model se daří o dost lépe.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  08. 06. 2019 09:46

Jo ten malej lehkej tříválec je pro tenhle manévr výhodnější. Ale to ještě nevypovídá o jízdních vlastnostech.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  09. 06. 2019 13:38

O celkových jízdních vlastnostech jako třeba kvalitě odpružení to jistě nevypovídá, ale o schopnosti auta měnit směr to vypovídá na 100%.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 06. 2019 09:54

A ta je ve srovnání s většinou konkurence stále vynikající. Pokud bychom to brali jako hlavní parametr tak 30 let starej citroen dodnes deklasuje supersporty.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  11. 06. 2019 23:48

76km/h ve kterých to Ma3 zvládla je podprůměrný výsledek, mnohá SUVčka to dávají s prstem v nose v 80.

Odpovědět  |   | 
E15  |  06. 06. 2019 17:22

Beztak se tam nevejdu za volant (nevejdu se ani v Cx5), takže je mi úplně jedno, jak to funguje, nebo kolik to stojí

Odpovědět  |   | 
Pantani  |  06. 06. 2019 18:50

A kolik měříš a vážíš? Já mám 73/184 a odřel jsem si při nastupování záda o B sloupek a klepnul se do hlavy! Menší otvor měly už jen v tomhle ohledu poddimenzovaný bmw 1er a 3er, do kterých bylo krajně obtížný nastoupit. V koncernových autech stejný třídy a velikosti (nebo často i menší jen je tohle) ten problém nemám vůbec.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  09. 06. 2019 11:07

Súhlas.
Skúšal som a sú to fakt malé auticka

Odpovědět  |   | 
nathan  |  06. 06. 2019 23:03

Nevejdeš se za volant protože žereš jak prase. Kup si taktor vole.

Odpovědět  |   | 
ferdoz  |  07. 06. 2019 12:22

Pan jest expert! Isto má v Mazde 3 najazdených spústu kilometrov.

Odpovědět  |   | 
Revizor  |  06. 06. 2019 17:27

Na ulici vypadá vůz velmi stylově, "draze", zrcadlově lesklé laky, kvalitně, parádní interiér. Má jen jednu chybu. Je to děsně škaredý tančík s bočními a jednou zadní střílnou. Pravděpodobně příště už bez okének.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2019 11:56

Shimi tak předchozí M3 165 má 1300kg ala 1370kg reálných.Pokud tabulková hodnota bude u základní verze sedět tak je to ok.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  07. 06. 2019 12:47

Michal: Prosím tě, kde ta hausnumera bereš? Pohotovostní hmotnost minulé generace M3 G165 je 1195 kg a M3 G120 je 1180 kg. 1300 kg je hmotnost bržděného přívěsu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2019 13:08

Arnie J má předchozí 165.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 06. 2019 13:16

Našel jsem v technischen daten u 165 1295kg a pak záleží ještě na výbavě.

Odpovědět  |   | 
Martas  |  07. 06. 2019 17:08

M3 G165 vybava Revolution ma Provozní hmotnost [k9]: 1 368 zkopirovano z naseho technicaku.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  08. 06. 2019 18:37

Na TOYOTA hybrida sa nechytajú .....môžu špekulovať a vymýšlať koľko len chcú .

Odpovědět  |   | 
ACE  |  08. 06. 2019 22:41

Pravda, proč se chytat na horšího.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  09. 06. 2019 10:23

Toyota hybrid s ecvt?
Ten vysávač?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A