Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

O nabídce motoru Skyactiv-X, který kombinuje princip spalování zážehového a vznětového agregátu, v nové Mazdě 3 jsme věděli už dříve. Teď ovšem Mazda zveřejňuje další technické parametry i cenovky pro vozy na českém trhu.

Revoluční motorizace Skyactiv-X byla při uvedení nové Mazdy 3 vyzdvihována nejednou a nyní se konečně jednotka kombinující princip spalování zážehového a vznětového motoru dostává do prodeje. K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂.

Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci.

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. Ke zmíněné ekologičnosti navíc pomáhá 24V mild-hybridní systém, který využívá energii generovanou při brzdění a dodává ji malému elektromotoru, který spalovací jednotce ulehčuje práci.

Motor bude dostupný v Mazdě 3 hatchback i sedan, a to rovněž v konfiguraci s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Systém pohonu všech kol bude ale volitelně dostupný jen v hatchbacku. Mazda poté uvádí nejnižší kombinovanou spotřebu 5,4 litru na 100 km a produkcí emisí 96 g CO₂ na 100 km (dle WLTP).

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Dodávku prvních vozů zákazníkům v Evropě plánuje Mazda na podzim letošního roku. Na cenovky jednotlivých motorizací se podívejte níže. Na přesnější technické informace včetně detailnějších hodnot spotřeby nebo dynamických schopností „trojky“ s motorem Skyactiv-X si však musíme stále ještě chvíli počkat.

Mazda 3 hatchback – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-X181
4x4
Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím neupřesněno zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1364
(1389)
1411
(1440)
1467
(1499)
 1385
(1406)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- - 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- - 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
668.900 -
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
699.400
(764.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.
Mazda 3 sedan – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1358
(1383)
1405
(1436)
  1379
(1401)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
-
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků