Mazda Skyactiv-X: Známe parametry i české ceny revolučního motoru Mazdy 3

O nabídce motoru Skyactiv-X, který kombinuje princip spalování zážehového a vznětového agregátu, v nové Mazdě 3 jsme věděli už dříve. Teď ovšem Mazda zveřejňuje další technické parametry i cenovky pro vozy na českém trhu.

Revoluční motorizace Skyactiv-X byla při uvedení nové Mazdy 3 vyzdvihována nejednou a nyní se konečně jednotka kombinující princip spalování zážehového a vznětového motoru dostává do prodeje. K oznámení nám přitom Mazda zveřejňuje i hrstku technických detailů a nechybí ani první hodnoty spotřeby či produkce emisí CO₂.

Snížení spotřeby benzinu a produkce emisí je přitom hlavním cílem, který Mazda v případě motoru Skyactiv-X zmiňuje. Jednotka má jako první na světě funkci Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI). Právě tímto je umožněno kombinovat princip zapálení směsi svíčkou nebo pomocí kompresního tepla ve válci.

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Mazda pracuje na nových šestiválcích. Chce se stát prémiovou automobilkou

Skyactiv-X je dvoulitrovým, kompresorem přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 132 kW (180 koní) při 6000 ot./min a točivém momentu 224 N.m dostupném při 3000 ot./min. Ke zmíněné ekologičnosti navíc pomáhá 24V mild-hybridní systém, který využívá energii generovanou při brzdění a dodává ji malému elektromotoru, který spalovací jednotce ulehčuje práci.

Motor bude dostupný v Mazdě 3 hatchback i sedan, a to rovněž v konfiguraci s šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou. Systém pohonu všech kol bude ale volitelně dostupný jen v hatchbacku. Mazda poté uvádí nejnižší kombinovanou spotřebu 5,4 litru na 100 km a produkcí emisí 96 g CO₂ na 100 km (dle WLTP).

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Mazda 3 jako ostrý hatchback? Automobilka to prý nakonec opravdu zvažuje

Dodávku prvních vozů zákazníkům v Evropě plánuje Mazda na podzim letošního roku. Na cenovky jednotlivých motorizací se podívejte níže. Na přesnější technické informace včetně detailnějších hodnot spotřeby nebo dynamických schopností „trojky“ s motorem Skyactiv-X si však musíme stále ještě chvíli počkat.

Mazda 3 hatchback – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-X181
4x4
Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím neupřesněno zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1364
(1389)
1411
(1440)
1467
(1499)
 1385
(1406)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- - 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- - 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
668.900 -
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
699.400
(764.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.
Mazda 3 sedan – Technická data a české ceny
Motor Skyactiv-G 122 Skyactiv-X181 Skyactiv-D116
Palivo benzin benzin nafta
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1759
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 90//6000 132/6000 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 213/4000 224/3000 270/1600-2600
Převodovka 6M(6A) 6M(6A) 6M(6A)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,1-5,2
(5,5-5,6)
zatím
neupřesněno
4,1-4,2
(4,7-4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1358
(1383)
1405
(1436)
  1379
(1401)
Cena [Kč] 520.900
(585.900)
- 574.900
Cena Plus [Kč] 554.400
(619.400)
- 608.400
(673.400)
Cena GT [Kč] - 603.400
(668.400)
-
Cena GT Plus [Kč] - 634.400
(699.400)
-
Údaje v závorkách jsou určeny pro specifikaci s automatickou převodovkou.
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků