Mazda si patentovala zadokolku s Wankelem. Že by chystala novou RX-8?

Technické črty auta s třírotorovým motorem dávají naději, že se chystá něco zábavného.

Výroba úhledného rodinného sporťáčku s Wankelovým motorem skončila před deseti lety, od té doby celý motoristický svět spekuluje, zda přijde nástupce. Jistou naději jsme měli relativně nedávno, ale ukázalo se, že exotický druh pohonu bude sloužit jen k prodloužení dojezdu elektrické Mazdy CX-30. Další benzin do ohně spekulací přilily patentové obrázky z letošního května, které ukazovaly zadní část akčně vypadajícího vozu bez B sloupků.

Nyní zde máme další patent, ukazující podélně uložený třírotorový Wankel za předními koly, pohánějící kola zadní. A navíc s hybridním systémem. Takovéto uspořádání by zřejmě zapadlo do určité verze nové platformy, kterou Mazda chystá pro novou generaci svých vozů, poháněných řadovými šestiválci.

Nicméně neradujme se předčasně, patentové úřady jsou plné přihlášek na věci, které nikdy nikdo nerealizoval. Japonská automobilka si navíc v posledních téměř třiceti letech z hlediska zadokolkové zábavy vystačila s MX-5. Zdá se ale, že to Mazda v té či oné formě s Wankelem ještě nezabalila.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Diskuze (7) Další článek: Významné osobnosti, které nás v roce 2021 opustily: Bez nich by svět aut nebyl takový, jaký je

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,