Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat nový druh motoru. Jedná se o benzínovou hnací jednotku s názvem Skyactiv-X a je možné, že by mohla spatřit světlo světa již v roce 2019.
Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Upřímně řečeno, v Mazdě v posledních měsících vůbec nazahálejí a stále přichází s něčím novým. Japonští inženýři nyní nechali patentovat nový benzínový motor s názvem Skyactiv-X.

A o co se vlastně jedná? Je to velmi moderní benzínová pohonná jednotka, která má dvě turba a k tomu ještě elektrický kompresor. Na obrázku, který je k patentu přiložen, lze jasně rozeznat dvě turbodmychadla a kompresor na elektřinu. Jediné, co zatím nemůžeme říci je to, jak chtějí v Mazdě kompresor napájet.

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Ale to není vše. Zajímavostí je, že z náčtrtů vyplývá úmysl pohánět zadní kola. Jediným vozem, který nyní Mazda vyrábí a má náhon na zadní kola je model MX-5 Miata. To nám však nic moc nevypovídá. Když se však prohrabeme spisem patentů ještě hlouběji, zjistíme, že Mazda nedávno patentovala také téměř identický motor, který běží na naftu.

Mazda již dříve oznámila, že jeden z motorů, který se chystá vyrábět bude mít kompresor, o turbech ale v počátečním vyjádření nepadlo ani slovo. Jsme tedy zvědaví, jak to vše dopadne a zda se tento motor dostane vůbec do výroby, nebo skončí jako již mnoho předešlých jiných nápadů ve skladu patentů.

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků