Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat nový druh motoru. Jedná se o benzínovou hnací jednotku s názvem Skyactiv-X a je možné, že by mohla spatřit světlo světa již v roce 2019.
Upřímně řečeno, v Mazdě v posledních měsících vůbec nazahálejí a stále přichází s něčím novým. Japonští inženýři nyní nechali patentovat nový benzínový motor s názvem Skyactiv-X.
A o co se vlastně jedná? Je to velmi moderní benzínová pohonná jednotka, která má dvě turba a k tomu ještě elektrický kompresor. Na obrázku, který je k patentu přiložen, lze jasně rozeznat dvě turbodmychadla a kompresor na elektřinu. Jediné, co zatím nemůžeme říci je to, jak chtějí v Mazdě kompresor napájet.
Ale to není vše. Zajímavostí je, že z náčtrtů vyplývá úmysl pohánět zadní kola. Jediným vozem, který nyní Mazda vyrábí a má náhon na zadní kola je model MX-5 Miata. To nám však nic moc nevypovídá. Když se však prohrabeme spisem patentů ještě hlouběji, zjistíme, že Mazda nedávno patentovala také téměř identický motor, který běží na naftu.
Mazda již dříve oznámila, že jeden z motorů, který se chystá vyrábět bude mít kompresor, o turbech ale v počátečním vyjádření nepadlo ani slovo. Jsme tedy zvědaví, jak to vše dopadne a zda se tento motor dostane vůbec do výroby, nebo skončí jako již mnoho předešlých jiných nápadů ve skladu patentů.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5