Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda z čista jasna ukázala světu koncept „čtyřdvéřového kupé” Shinari. Je zajímavý svou povahou i vzhledem. (63 foto, video)

Mazda překvapila veřejnost představením studie Shinari. Jde o velký čtyřdveřový sedan s rozložitou, nízkou karoserií povahy kupé. Shinari ukazuje nový stylistický jazyk, jenž má nést jméno Kodo (lze přeložit jako „duch pohybu“) a spojuje tradice designu studií Mazda v Japonsku, USA i Evropě.

Vůz zaujme v podstatě z jakéhokoli pohledu. Agresivní příď se zjevně vyhýbá dnes obvyklému optimismu a tvarováním předních světel, masky chladiče i spodní části nárazníku se spíše snaží zjednat si respekt. Pozoruhodným prvkem, který odhalí až bližší zkoumání, je spodní linie masky chladiče, která postupně přechází do předních světel a protínajíc přední blatníky opět vystupuje v bočním odvětrání motorového prostoru.

Podobný prvek je použit též na zádi, jakkoli zde už zasahuje pouze koncové světlomety a spodní hranu víka kufru. I tak jsou zadní partie výjimečné, nízké víko kufru a vysoký zadní nárazník s pár „kudrlinkami” ve spodních partiích vypadá svalnatě a rozhodně ne tuctově.

Ani interiér nezůstává při zemi, i když oproti působivým liniím zevnějšku je již méně odvážný. Zaujme hlavně tvarování palubní desky i středového tunelu a také pojetí všech čtyřech sedadel, která hrají na jakousi „skořepinovou notu”.

Sluší se dodat, že Shinari svým vzhledem poněkud připomíná model Fisker Karma, který se má začít vyrábět v dohledné době, za kopii jej ale označit nelze, nese řadu zcela originálních prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co má vůz pod kapotou, to zatím nevíme, ale zjevně jezdí. Klíčové je ovšem jeho vzhledové pojetí. To naznačuje styl budoucích Mazd i třídu, kam chce automobilka s některým z dalších modelů směřovat. Mazda totiž míní vstoupit do prestižního a poměrně mladého segmentu luxusních sedanů křížených se supersporty, mezi nimi nyní vynikají nejen tradiční Maserati Quattroporte, ale především Aston Martin Rapide nebo Porsche Panamera. „Chtěli bychom zde hrát stejnou roli jako BMW nebo Audi,“ oznámil Derek jenkins, šéfdesignér stylistického centra Mazdy v USA. „A proto chceme dosahovat srovnatelných kvalitativních parametrů.“ To je sice poněkud odvážné, ale jistě možné.

Zřejmě dříve se ovšem linií Shinari dočkáme na některém z obvyklejších modelů. Na otázku, kdy se tento styl objeví na sériových Mazdách, odpověděl šéf automobilky Mazda Ikuo Maeda vyhýbavě, prý se tak stane „u nové generace vozů Mazda“. Z dalších informací vyplývá, že by jím měly být „postiženy” všechny chystané nové modely od 3 přes 6 až po nástupce MX-5 a RX-8.

Studie Shnari se před zraky veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. My vám ale již nyní nabízíme celou řadu fotografií i video z její první prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Shinari
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků