Mazda Shinari: japonská „Panamera“ se blíží?

Mazda z čista jasna ukázala světu koncept „čtyřdvéřového kupé” Shinari. Je zajímavý svou povahou i vzhledem. (63 foto, video)

Mazda překvapila veřejnost představením studie Shinari. Jde o velký čtyřdveřový sedan s rozložitou, nízkou karoserií povahy kupé. Shinari ukazuje nový stylistický jazyk, jenž má nést jméno Kodo (lze přeložit jako „duch pohybu“) a spojuje tradice designu studií Mazda v Japonsku, USA i Evropě.

Vůz zaujme v podstatě z jakéhokoli pohledu. Agresivní příď se zjevně vyhýbá dnes obvyklému optimismu a tvarováním předních světel, masky chladiče i spodní části nárazníku se spíše snaží zjednat si respekt. Pozoruhodným prvkem, který odhalí až bližší zkoumání, je spodní linie masky chladiče, která postupně přechází do předních světel a protínajíc přední blatníky opět vystupuje v bočním odvětrání motorového prostoru.

Podobný prvek je použit též na zádi, jakkoli zde už zasahuje pouze koncové světlomety a spodní hranu víka kufru. I tak jsou zadní partie výjimečné, nízké víko kufru a vysoký zadní nárazník s pár „kudrlinkami” ve spodních partiích vypadá svalnatě a rozhodně ne tuctově.

Ani interiér nezůstává při zemi, i když oproti působivým liniím zevnějšku je již méně odvážný. Zaujme hlavně tvarování palubní desky i středového tunelu a také pojetí všech čtyřech sedadel, která hrají na jakousi „skořepinovou notu”.

Sluší se dodat, že Shinari svým vzhledem poněkud připomíná model Fisker Karma, který se má začít vyrábět v dohledné době, za kopii jej ale označit nelze, nese řadu zcela originálních prvků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co má vůz pod kapotou, to zatím nevíme, ale zjevně jezdí. Klíčové je ovšem jeho vzhledové pojetí. To naznačuje styl budoucích Mazd i třídu, kam chce automobilka s některým z dalších modelů směřovat. Mazda totiž míní vstoupit do prestižního a poměrně mladého segmentu luxusních sedanů křížených se supersporty, mezi nimi nyní vynikají nejen tradiční Maserati Quattroporte, ale především Aston Martin Rapide nebo Porsche Panamera. „Chtěli bychom zde hrát stejnou roli jako BMW nebo Audi,“ oznámil Derek jenkins, šéfdesignér stylistického centra Mazdy v USA. „A proto chceme dosahovat srovnatelných kvalitativních parametrů.“ To je sice poněkud odvážné, ale jistě možné.

Zřejmě dříve se ovšem linií Shinari dočkáme na některém z obvyklejších modelů. Na otázku, kdy se tento styl objeví na sériových Mazdách, odpověděl šéf automobilky Mazda Ikuo Maeda vyhýbavě, prý se tak stane „u nové generace vozů Mazda“. Z dalších informací vyplývá, že by jím měly být „postiženy” všechny chystané nové modely od 3 přes 6 až po nástupce MX-5 a RX-8.

Studie Shnari se před zraky veřejnosti představí na autosalonu v Paříži. My vám ale již nyní nabízíme celou řadu fotografií i video z její první prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda Shinari

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Mazda 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 172 053 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků