Mazda se konečně vrátí k Wankelu. MX-30 R-EV představí již v lednu 2023

Po mnoha letech spekulací a nejasností máme jasný termín návratu zajímavého motoru do japonských aut.

Něco nám naznačovaly patenty, jisté informace přinesla zákulisní sdělení, oficiální (byť nekonkrétní) sdělení o využití Wankelova motoru pochází již z roku 2018. O jeho nasazení hovořil výkonný ředitel Mazdy Akira Marumoto také před dvěma lety, přičemž se zdálo, že prototypy vyrazí na silnice v lednu 2021 a sériová verze půjde do prodeje v první polovině letošního roku. Po mnoha zdrženích je nyní téměř jisté, že se rotační motor představí na lednovém autosalonu v Bruselu.

Konkrétní technické detaily zatím neznáme, ale Wankel běžící v konstantních otáčkách bude sloužit k prodloužení dojezdu elektrické MX-30 a řešit tak její zřejmě největší problém – se svou 35,5kWh baterií slibuje jen 200 kilometrů na jedno nabití.

Naši evropskou verzi pohání elektromotor s výkonem 107 kW (145 k) a s 265 Nm točivého momentu. Možná budete překvapeni, ale MX-30 se spalovacím motorem již existuje a prodává se v Japonsku, Austrálii a na Novém Zélandu. Jde o mild-hybrid, osazený dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 114 kW a s 200 Nm.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Diskuze (6) Další článek: Lexus prodává pro nové RX atraktivní bodykit. Nezapomeňte přiobjednat i vylepšení podvozku!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,