Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

V dnešní době je to takto prakticky s každým novým modelem. Oproti svému předchůdci je nástupce větší, luxusnější a hlavně těžší, což je případ také modelu MX-5. Ten vážil ve své první generaci pouhých 980 kg, v současnosti je téměř o 200 kilogramů těžší. Automobilka ale už pracuje na čtvrtém vydání, které by se mělo „vrátit ke kořenům“.

Pro magazín What Car? to uvedl šéf výzkumu a vývoje Hirotaka Kanazawa a kromě toho přidal pár dalších zajímavých informací. Nadcházející MX-5 bude využívat technologie Skyactiv, přičemž hmotnost by neměla přesáhnout 1000 kilogramů. Vůz se ještě více zaměří na jízdu a zábavu za volantem. Oproti předchůdcům ale nedostane atmosféricky plněný motor, nýbrž malou přeplňovanou jednotku. Už dříve Mazda představila přeplňovanou jedna-trojku Skyactiv, která by do tohoto scénáře přesně zapadla.

Designem bude čtvrtá generace Mazdy MX-5 vycházet z nového designového jazyka Kodo prezentovaném na konceptu Takeri. Příchod nového vydání oblíbeného modelu je naplánován na rok 2014. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků