Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

V dnešní době je to takto prakticky s každým novým modelem. Oproti svému předchůdci je nástupce větší, luxusnější a hlavně těžší, což je případ také modelu MX-5. Ten vážil ve své první generaci pouhých 980 kg, v současnosti je téměř o 200 kilogramů těžší. Automobilka ale už pracuje na čtvrtém vydání, které by se mělo „vrátit ke kořenům“.

Pro magazín What Car? to uvedl šéf výzkumu a vývoje Hirotaka Kanazawa a kromě toho přidal pár dalších zajímavých informací. Nadcházející MX-5 bude využívat technologie Skyactiv, přičemž hmotnost by neměla přesáhnout 1000 kilogramů. Vůz se ještě více zaměří na jízdu a zábavu za volantem. Oproti předchůdcům ale nedostane atmosféricky plněný motor, nýbrž malou přeplňovanou jednotku. Už dříve Mazda představila přeplňovanou jedna-trojku Skyactiv, která by do tohoto scénáře přesně zapadla.

Designem bude čtvrtá generace Mazdy MX-5 vycházet z nového designového jazyka Kodo prezentovaném na konceptu Takeri. Příchod nového vydání oblíbeného modelu je naplánován na rok 2014. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky