Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

Mazda se chce s novou MX-5 vrátit ke kořenům

V dnešní době je to takto prakticky s každým novým modelem. Oproti svému předchůdci je nástupce větší, luxusnější a hlavně těžší, což je případ také modelu MX-5. Ten vážil ve své první generaci pouhých 980 kg, v současnosti je téměř o 200 kilogramů těžší. Automobilka ale už pracuje na čtvrtém vydání, které by se mělo „vrátit ke kořenům“.

Pro magazín What Car? to uvedl šéf výzkumu a vývoje Hirotaka Kanazawa a kromě toho přidal pár dalších zajímavých informací. Nadcházející MX-5 bude využívat technologie Skyactiv, přičemž hmotnost by neměla přesáhnout 1000 kilogramů. Vůz se ještě více zaměří na jízdu a zábavu za volantem. Oproti předchůdcům ale nedostane atmosféricky plněný motor, nýbrž malou přeplňovanou jednotku. Už dříve Mazda představila přeplňovanou jedna-trojku Skyactiv, která by do tohoto scénáře přesně zapadla.

Designem bude čtvrtá generace Mazdy MX-5 vycházet z nového designového jazyka Kodo prezentovaném na konceptu Takeri. Příchod nového vydání oblíbeného modelu je naplánován na rok 2014. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků