Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Pamatujete si na koncept Mazda RX-Vision z Tokijského autosalonu 2015? Pod kapotou měl novou generaci motoru s rotačním pístem, který vynalezl německý konstruktér Felix Wankel. Mazda je poslední automobilka, která na této kontroverzní koncepci pracuje. Pro fanoušky klasických modelů RX s Wankelem pod kapotou to tak byla především špetka naděje.

Nyní se zdá, že se Wankel skutečně znovu dostane do výroby. Podle australského magazínu Motoring se tak ale nestane před rokem 2020. Nicméně auto, respektive jeho další vývoj a příprava produkce, údajně dostalo od vedení automobilky zelenou.

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Prototyp Mazdy RX-9 by se mohl na autosalonu v Tokiu ukázat už příští rok s tím, že předprodukční verze blízká sériové podobě by mohla následovat o další dva roky později. Představení v roce 2020 by pak zapadalo do oslav sta let existence značky Mazda.

O nové generaci motoru Skyactiv-R se toho ještě moc neví. Produkční verze by měla mít dvě komory o celkovém objemu 1,6 l, přeplňování turbodmychadlem a revoluční spalování s homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), takže v určité fázi spalovacího procesu a při určitém zatížení bude vlastně motor Mazdy RX-9 pracovat jako diesel.

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

To je jakési konečné řešení emisní otázky motoru Wankel, který už z principu fungování nemůže dosahovat stejných výsledků jako srovnatelný klasický pístový motor. Mazda ale podle všeho právě díky zapalování HCCI dokázala emise dostat na akceptovatelnou mez.

Hmotnost nové generace Mazdy RX má být nižší než 1300 kg, což je maximum, které vedení Mazdy dovolí. Výkon motoru, který se možná neobejde bez elektrické asistence (mild-hybridního systému) má dosahovat na zhruba 300 kW (asi 400 k).

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků