Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Pamatujete si na koncept Mazda RX-Vision z Tokijského autosalonu 2015? Pod kapotou měl novou generaci motoru s rotačním pístem, který vynalezl německý konstruktér Felix Wankel. Mazda je poslední automobilka, která na této kontroverzní koncepci pracuje. Pro fanoušky klasických modelů RX s Wankelem pod kapotou to tak byla především špetka naděje.

Nyní se zdá, že se Wankel skutečně znovu dostane do výroby. Podle australského magazínu Motoring se tak ale nestane před rokem 2020. Nicméně auto, respektive jeho další vývoj a příprava produkce, údajně dostalo od vedení automobilky zelenou.

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Prototyp Mazdy RX-9 by se mohl na autosalonu v Tokiu ukázat už příští rok s tím, že předprodukční verze blízká sériové podobě by mohla následovat o další dva roky později. Představení v roce 2020 by pak zapadalo do oslav sta let existence značky Mazda.

O nové generaci motoru Skyactiv-R se toho ještě moc neví. Produkční verze by měla mít dvě komory o celkovém objemu 1,6 l, přeplňování turbodmychadlem a revoluční spalování s homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), takže v určité fázi spalovacího procesu a při určitém zatížení bude vlastně motor Mazdy RX-9 pracovat jako diesel.

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

To je jakési konečné řešení emisní otázky motoru Wankel, který už z principu fungování nemůže dosahovat stejných výsledků jako srovnatelný klasický pístový motor. Mazda ale podle všeho právě díky zapalování HCCI dokázala emise dostat na akceptovatelnou mez.

Hmotnost nové generace Mazdy RX má být nižší než 1300 kg, což je maximum, které vedení Mazdy dovolí. Výkon motoru, který se možná neobejde bez elektrické asistence (mild-hybridního systému) má dosahovat na zhruba 300 kW (asi 400 k).

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 65 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků