Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Pamatujete si na koncept Mazda RX-Vision z Tokijského autosalonu 2015? Pod kapotou měl novou generaci motoru s rotačním pístem, který vynalezl německý konstruktér Felix Wankel. Mazda je poslední automobilka, která na této kontroverzní koncepci pracuje. Pro fanoušky klasických modelů RX s Wankelem pod kapotou to tak byla především špetka naděje.

Nyní se zdá, že se Wankel skutečně znovu dostane do výroby. Podle australského magazínu Motoring se tak ale nestane před rokem 2020. Nicméně auto, respektive jeho další vývoj a příprava produkce, údajně dostalo od vedení automobilky zelenou.

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Prototyp Mazdy RX-9 by se mohl na autosalonu v Tokiu ukázat už příští rok s tím, že předprodukční verze blízká sériové podobě by mohla následovat o další dva roky později. Představení v roce 2020 by pak zapadalo do oslav sta let existence značky Mazda.

O nové generaci motoru Skyactiv-R se toho ještě moc neví. Produkční verze by měla mít dvě komory o celkovém objemu 1,6 l, přeplňování turbodmychadlem a revoluční spalování s homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), takže v určité fázi spalovacího procesu a při určitém zatížení bude vlastně motor Mazdy RX-9 pracovat jako diesel.

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

To je jakési konečné řešení emisní otázky motoru Wankel, který už z principu fungování nemůže dosahovat stejných výsledků jako srovnatelný klasický pístový motor. Mazda ale podle všeho právě díky zapalování HCCI dokázala emise dostat na akceptovatelnou mez.

Hmotnost nové generace Mazdy RX má být nižší než 1300 kg, což je maximum, které vedení Mazdy dovolí. Výkon motoru, který se možná neobejde bez elektrické asistence (mild-hybridního systému) má dosahovat na zhruba 300 kW (asi 400 k).

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků