Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Mazda RX-9 s motorem Wankel údajně dostala zelenou pro rok 2020

Pamatujete si na koncept Mazda RX-Vision z Tokijského autosalonu 2015? Pod kapotou měl novou generaci motoru s rotačním pístem, který vynalezl německý konstruktér Felix Wankel. Mazda je poslední automobilka, která na této kontroverzní koncepci pracuje. Pro fanoušky klasických modelů RX s Wankelem pod kapotou to tak byla především špetka naděje.

Nyní se zdá, že se Wankel skutečně znovu dostane do výroby. Podle australského magazínu Motoring se tak ale nestane před rokem 2020. Nicméně auto, respektive jeho další vývoj a příprava produkce, údajně dostalo od vedení automobilky zelenou.

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Prototyp Mazdy RX-9 by se mohl na autosalonu v Tokiu ukázat už příští rok s tím, že předprodukční verze blízká sériové podobě by mohla následovat o další dva roky později. Představení v roce 2020 by pak zapadalo do oslav sta let existence značky Mazda.

O nové generaci motoru Skyactiv-R se toho ještě moc neví. Produkční verze by měla mít dvě komory o celkovém objemu 1,6 l, přeplňování turbodmychadlem a revoluční spalování s homogenním naplněním spalovacího prostoru (HCCI), takže v určité fázi spalovacího procesu a při určitém zatížení bude vlastně motor Mazdy RX-9 pracovat jako diesel.

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

Mazda MX-5 (od 1989): Nejprodávanější roadster planety

To je jakési konečné řešení emisní otázky motoru Wankel, který už z principu fungování nemůže dosahovat stejných výsledků jako srovnatelný klasický pístový motor. Mazda ale podle všeho právě díky zapalování HCCI dokázala emise dostat na akceptovatelnou mez.

Hmotnost nové generace Mazdy RX má být nižší než 1300 kg, což je maximum, které vedení Mazdy dovolí. Výkon motoru, který se možná neobejde bez elektrické asistence (mild-hybridního systému) má dosahovat na zhruba 300 kW (asi 400 k).

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků