Mazda slaví čtyřicet let používání Wankelova motoru speciální verzí modelu RX-8. Co vše nabídne zajímavého?
Již v červnu jsme vám ve stručnosti představili čtyřicetiletou historii používání Wankelova motoru ve vozech Mazda. Ani samotná automobilka si nenechala toto jubileum ujít a představila při této příležitosti speciální edici jediného vozu ze své nabídky, který motor s rotujícím pístem v současnosti používá.
Mazdu RX-8 Special Edition, jak se celá série oficiálně jmenuje, poznáte už na první pohled. Vyznačovat se totiž bude dvěma specifickými barvami - šedou Metropolitan Grey a bílou Crystal White Pearl, která je vyobrazena i na připojených fotografiích. Specifik ale bude více. Speciální RX-8 ozdobí i nová desetipaprsková kola, mlhová světla s modrým nádechem a pochopitelně i řádně okázalý interiér s novými sedadly čalouněnými alcantarou a kůží s prošíváním v kontrastní barvě. Chybět nebude ani zvláštní stříbrná hlavice řadící páky a označení „narozeninové edice”.
Nezůstalo ale jen u vzhledu, tato verze RX-8 dostane i speciální podvozek od Bilsteinu, čítající nové pružiny a tlumiče, které mají dále zlepšit již tak skvělé chování tohoto perfektně vyváženého vozu. V motorovém prostoru zůstalo paradoxně vše při starém a majitelé se tak budou muset spokojit s výkonem 170 kW (231 koní), který je k dispozici i pro silnější verzi „běžné” RX-8.
Mazda RX-8 Special Edition
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5