Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

I když sám šéf Mazdy řekl, že automobilka v současných plánech žádný větší sportovní model s motorem Wankel nemá, neznamená to, že by ho značka nechtěla vyrábět. Tento typ pohonu patří k firemní tradici a inženýři Mazdy na něm údajně pořád pracují.

Problémem jsou samozřejmě peníze a návratnost investice do takového modelu. Mazda nemá v současné době na rozhazování, neboť vývoj technologií SkyActiv stojí spoustu peněz. Výsledky se už ale začínají dostavovat a blýská se na lepší časy.

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda by měla letos po dlouhé době vykázat velký zisk a to právě díky novým lehkým platformám, na kterých jezdí nová Mazda3 a Mazda6. I při sdílení vývoje roadsteru Mazda MX-5 s Fiatem se podařilo uspořit nějaké prostředky a návratnost investice by mohla přijít velmi brzy.

Navíc platforma roadsteru Mazda MX-5, jak informoval magazín Autocar, je poměrně variabilní a může posloužit ke stavbě většího sportovního auta s pohonem zadních kol. Tím vypadá budoucnost sportovního modelu (nebo dokonce modelů?) s motorem Wankel mnohem jasněji.

Motor Wankel má sice konstrukční nevýhody, které v době přísných emisních limitů převážily nad výhodami, ale vždycky, když se o něm někde vyjadřují konstruktéři Mazdy, se jim prý povedlo odstranit největší potíže a motor jim funguje velmi dobře. Několikrát se mluvilo o jeho návratu v roce 2017.

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Jeho nejpravděpodobnější aplikace jsou v moderních hybridních pohonech, ale prý může fungovat i samostatně a s přeplňováním. To by možná vysvětlovalo, proč lidé z Mazdy tak rádi používají termíny RX-7, RX-8 i RX-9. Že by se nám tu rýsovaly hned tři modely s tímto typem motoru?

V souvislosti s hybridním pohonem se mluvilo právě o modelu RX-9. Wankel funguje uspokojivě také jako tzv. range extender, tedy jednotka pro prodloužení dojezdu elektromobilu. S podobným využitím experimentuje třeba Audi. Wankel a modely s označením RX automobilky Mazda tak nejsou mrtvé. Jen se čeká na vhodnou příležitost. Nakonec stejně asi rozhodne průzkum trhu a preference zákazníků.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků