Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

I když sám šéf Mazdy řekl, že automobilka v současných plánech žádný větší sportovní model s motorem Wankel nemá, neznamená to, že by ho značka nechtěla vyrábět. Tento typ pohonu patří k firemní tradici a inženýři Mazdy na něm údajně pořád pracují.

Problémem jsou samozřejmě peníze a návratnost investice do takového modelu. Mazda nemá v současné době na rozhazování, neboť vývoj technologií SkyActiv stojí spoustu peněz. Výsledky se už ale začínají dostavovat a blýská se na lepší časy.

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda by měla letos po dlouhé době vykázat velký zisk a to právě díky novým lehkým platformám, na kterých jezdí nová Mazda3 a Mazda6. I při sdílení vývoje roadsteru Mazda MX-5 s Fiatem se podařilo uspořit nějaké prostředky a návratnost investice by mohla přijít velmi brzy.

Navíc platforma roadsteru Mazda MX-5, jak informoval magazín Autocar, je poměrně variabilní a může posloužit ke stavbě většího sportovního auta s pohonem zadních kol. Tím vypadá budoucnost sportovního modelu (nebo dokonce modelů?) s motorem Wankel mnohem jasněji.

Motor Wankel má sice konstrukční nevýhody, které v době přísných emisních limitů převážily nad výhodami, ale vždycky, když se o něm někde vyjadřují konstruktéři Mazdy, se jim prý povedlo odstranit největší potíže a motor jim funguje velmi dobře. Několikrát se mluvilo o jeho návratu v roce 2017.

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Jeho nejpravděpodobnější aplikace jsou v moderních hybridních pohonech, ale prý může fungovat i samostatně a s přeplňováním. To by možná vysvětlovalo, proč lidé z Mazdy tak rádi používají termíny RX-7, RX-8 i RX-9. Že by se nám tu rýsovaly hned tři modely s tímto typem motoru?

V souvislosti s hybridním pohonem se mluvilo právě o modelu RX-9. Wankel funguje uspokojivě také jako tzv. range extender, tedy jednotka pro prodloužení dojezdu elektromobilu. S podobným využitím experimentuje třeba Audi. Wankel a modely s označením RX automobilky Mazda tak nejsou mrtvé. Jen se čeká na vhodnou příležitost. Nakonec stejně asi rozhodne průzkum trhu a preference zákazníků.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků