Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

I když sám šéf Mazdy řekl, že automobilka v současných plánech žádný větší sportovní model s motorem Wankel nemá, neznamená to, že by ho značka nechtěla vyrábět. Tento typ pohonu patří k firemní tradici a inženýři Mazdy na něm údajně pořád pracují.

Problémem jsou samozřejmě peníze a návratnost investice do takového modelu. Mazda nemá v současné době na rozhazování, neboť vývoj technologií SkyActiv stojí spoustu peněz. Výsledky se už ale začínají dostavovat a blýská se na lepší časy.

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda by měla letos po dlouhé době vykázat velký zisk a to právě díky novým lehkým platformám, na kterých jezdí nová Mazda3 a Mazda6. I při sdílení vývoje roadsteru Mazda MX-5 s Fiatem se podařilo uspořit nějaké prostředky a návratnost investice by mohla přijít velmi brzy.

Navíc platforma roadsteru Mazda MX-5, jak informoval magazín Autocar, je poměrně variabilní a může posloužit ke stavbě většího sportovního auta s pohonem zadních kol. Tím vypadá budoucnost sportovního modelu (nebo dokonce modelů?) s motorem Wankel mnohem jasněji.

Motor Wankel má sice konstrukční nevýhody, které v době přísných emisních limitů převážily nad výhodami, ale vždycky, když se o něm někde vyjadřují konstruktéři Mazdy, se jim prý povedlo odstranit největší potíže a motor jim funguje velmi dobře. Několikrát se mluvilo o jeho návratu v roce 2017.

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Nová Mazda MX-5 dorazí s motorem 1.5 SKYACTIV a hmotností 1020 kg

Jeho nejpravděpodobnější aplikace jsou v moderních hybridních pohonech, ale prý může fungovat i samostatně a s přeplňováním. To by možná vysvětlovalo, proč lidé z Mazdy tak rádi používají termíny RX-7, RX-8 i RX-9. Že by se nám tu rýsovaly hned tři modely s tímto typem motoru?

V souvislosti s hybridním pohonem se mluvilo právě o modelu RX-9. Wankel funguje uspokojivě také jako tzv. range extender, tedy jednotka pro prodloužení dojezdu elektromobilu. S podobným využitím experimentuje třeba Audi. Wankel a modely s označením RX automobilky Mazda tak nejsou mrtvé. Jen se čeká na vhodnou příležitost. Nakonec stejně asi rozhodne průzkum trhu a preference zákazníků.

bazar

Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 69 598 km
Cena: 230 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 155 651 km
Cena: 151 000 Kč
Mazda 5 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 173 730 km
Cena: 226 000 Kč
Mazda CX-3 2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 460 000 Kč
Mazda 2 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 94 056 km
Cena: 83 000 Kč
Mazda 2 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 50 275 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků