Mazda RX-8 Hydrogen RE, vodíkový sporťák míří do Evropy

Trvalo to déle než tři roky od prvního představení, než se japonská automobilka rozhodla přivést vodíkový sporťák i do Evropy. Ani v Japonsku to ale nešlo nejhladčeji, o představení tohoto vozu trvalo další rok, než automobilka získala povolení testovat tento vůz v běžném provozu a první prodeje a pronájmy započaly v únoru letošního roku.

Výhodou tohoto vozu je hlavně fakt, že systém umožňuje spalovat v motoru jak vodík tak benzín. Protože však síť vodíkových stanic je v Evropě téměř nulová, dá se předpokládat, že prodeje budou minimální. Přesto několik stanic umožní i případným majitelům využívat výhody vodíkového pohonu. Ten přináší téměř nulové emise.

RX-8 Hydrogen pohání rotační motor, který řidiči nabídne výkon 81 kW (110 k) a točivý moment 140 Nm v případě jízdy na vodík a 155 kW (210 k) 222 Nm v případě jízdy na benzín. Vodík je přitom uchováván ve speciální nádrži pod tlakem 350 barů a dojezd by se měl pohybovat okolo 100 km. Přepínání probíhá obdobně jako u systému LPG nebo CNG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda RX-8
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků