Mazda RX-8 Hydrogen RE, vodíkový sporťák míří do Evropy

Trvalo to déle než tři roky od prvního představení, než se japonská automobilka rozhodla přivést vodíkový sporťák i do Evropy. Ani v Japonsku to ale nešlo nejhladčeji, o představení tohoto vozu trvalo další rok, než automobilka získala povolení testovat tento vůz v běžném provozu a první prodeje a pronájmy započaly v únoru letošního roku.

Výhodou tohoto vozu je hlavně fakt, že systém umožňuje spalovat v motoru jak vodík tak benzín. Protože však síť vodíkových stanic je v Evropě téměř nulová, dá se předpokládat, že prodeje budou minimální. Přesto několik stanic umožní i případným majitelům využívat výhody vodíkového pohonu. Ten přináší téměř nulové emise.

RX-8 Hydrogen pohání rotační motor, který řidiči nabídne výkon 81 kW (110 k) a točivý moment 140 Nm v případě jízdy na vodík a 155 kW (210 k) 222 Nm v případě jízdy na benzín. Vodík je přitom uchováván ve speciální nádrži pod tlakem 350 barů a dojezd by se měl pohybovat okolo 100 km. Přepínání probíhá obdobně jako u systému LPG nebo CNG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda RX-8
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky