Mazda RX-8: blíží se konec motorů s rotačním pístem?

Japonská automobilka Mazda je v současnosti jediný výrobce, který sériově vyrábí vůz poháněný motorem s rotačním pístem. Jenže to vypadá, že po 44 letech produkce skončí spolu s RX-8 modelového roku 2011. V rozhovoru pro sever Wardsauto.com to řekl Kiyoshi Fujiwara, ředitel vývoje pohonných jednotek. S další generací se počítalo nejdříve od roku 2017, ale v současnosti kolem této pohonné jednotky panuje velká diskuse a není vůbec jisté, zda se bude ve vývoji pokračovat.

Wankelův motor má stále několik hlavních problémů. Kromě vysoké spotřeby oleje a vysoké produkce emisí CO2 to je především nízká životnost, která způsobuje menší zájem ze strany zákazníků. Kiyoshi Fujiwara uvedl, že dva hlavní problémy už jsou vyřešeny. Další překážkou jsou samozřejmě finance. Mazda hledá cestu, jak snížit náklady a vybírá projekty, které budou pozastaveny. Motor s rotačním pístem je jedním z případných kandidátů.

Neznamená to ale definitivní konec unikátního motoru Mazda, pouze jeho odklad na později. O tom, kdy se dočkáme modelu využívající tuto netradiční pohonnou jednotku, rozhodne úspěch technologií SkyActive. Pokud bude o nové civilní modely zájem, bude dostatek finančních prostředků i na vývoj další generace motoru s rotačním pístem. Fujiwara dodává: „Vždycky jsem říkal, že rotační motory jsou doslova součástí naší duše. V jejich vývoji musíme pokračovat“.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků