Mazda RX-8: blíží se konec motorů s rotačním pístem?

Mazda RX-8: blíží se konec motorů s rotačním pístem?

Japonská automobilka Mazda je v současnosti jediný výrobce, který sériově vyrábí vůz poháněný motorem s rotačním pístem. Jenže to vypadá, že po 44 letech produkce skončí spolu s RX-8 modelového roku 2011. V rozhovoru pro sever Wardsauto.com to řekl Kiyoshi Fujiwara, ředitel vývoje pohonných jednotek. S další generací se počítalo nejdříve od roku 2017, ale v současnosti kolem této pohonné jednotky panuje velká diskuse a není vůbec jisté, zda se bude ve vývoji pokračovat.

Wankelův motor má stále několik hlavních problémů. Kromě vysoké spotřeby oleje a vysoké produkce emisí CO2 to je především nízká životnost, která způsobuje menší zájem ze strany zákazníků. Kiyoshi Fujiwara uvedl, že dva hlavní problémy už jsou vyřešeny. Další překážkou jsou samozřejmě finance. Mazda hledá cestu, jak snížit náklady a vybírá projekty, které budou pozastaveny. Motor s rotačním pístem je jedním z případných kandidátů.

Neznamená to ale definitivní konec unikátního motoru Mazda, pouze jeho odklad na později. O tom, kdy se dočkáme modelu využívající tuto netradiční pohonnou jednotku, rozhodne úspěch technologií SkyActive. Pokud bude o nové civilní modely zájem, bude dostatek finančních prostředků i na vývoj další generace motoru s rotačním pístem. Fujiwara dodává: „Vždycky jsem říkal, že rotační motory jsou doslova součástí naší duše. V jejich vývoji musíme pokračovat“.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků