Mazda RX-8: absolutní euforie (velký test)

94 komentářů

Komar
8. července • 15:13

Nezapomnel si nahodou na dalsi prevody a rychlosti?? treba od 140 vys?? docela by me to zajimalo tak holt nekdy priste. Cau

MIchal mazdaspeed
29. března • 23:09

Doporucujem sa ti previezt na yamahe R6, ma krutiak len 66 NM, a predsa ma stovku za 3 sek. ??

David
5. prosince • 21:45

Na co jezdí? Dík

Bill Gates
1. prosince • 13:18

Pánové, vřele doporučuji testovací jízdu, kolik z vás ji absolvovalo?

Já jsem měl to "štěstí" a s tím autem sem jel, ten motor s nulovým koruťákem (jako kdejaký 1,2 - 1,4 benzín) je úplně na piču. Uvědomujete si totiž, co vás v autě vlastně tlačí do sedaček a co ovlivňuje zrychlení? (zejména to pružné, např. 80-120 km/h) - no právě Nm, krouťák, ne koně a práve ten motor je úplně o ničem a každý BMW 2.0 benzín vás na dálnici probliká (nemluvě o 2.0 TDi/TDS/JTD apod.

Lukas
29. srpna • 22:15

Bille jsi uplne mimo....jen se fakt smeju ...mam RX7 a TDI s BMW ukazuju zadek na kazdy dalnici

Pavel
15. prosince • 14:16

Tady je evidentně někdi mimo, benzín 2.0 neudělá mazdu ani omylem a propo ten krouťák je 210 Nm, což je dost na třináctistovku, co točí 9000.

maxim
11. srpna • 13:44


http://www.volny.cz/jirimotl/novinky.htm

Lukáš Kubík
13. listopadu • 13:20

to jako ten Wankel tolik zere olej?

Joe
14. listopadu • 11:54

olej to zere, neni to nic kritickyho a hlavne tusim ze tomu staci neco obycejneho mam dojem 15W30 nemusi to byt 0W40 , ale jak jsem psal, to auto to ma proste tak, to ten olej zrat musi, jinak by se to zadrelo.

Carlos
15. listopadu • 7:50

to Joe: s tim nauceni se jezdit s Rx-8-kou, je to trochu jinak, proste pro me je lepsi auto, ktere ti po prvnim nasednuti ihned padne a temer hned muzes jet rychle a bezpecne, no a s RX-8 mou to proste nejde. Moje slecna, kdyz ma s tou Mazdou nekam jet, tak si vezme radeji svoje auto, protoze se ji s tim jezdi spatne, naopak se Subarem se ji jede vyborne. Proste, kdyz koupis Imprezu WRX, tak za par kilometru muzes auto hnat relativne rychle  a u Mazdy proste ne. Ja chci radeji auto, ktery je takovy prijemnejsi pro ridice. Abych porad RX*8 mu nehanel, tak musim uznat, ze ma krasnou cervenou metalizu a pekny kozeny sedacky. Jeste k tomu jak zde nekteri psali, ze vzadu se da sedet bez problemu / i nekdo kdo ma 192 cm/, tak to bohuzel ne, moje slecna ma 168cm a 50 kg a vic nez 50 km v aute je vzadu utrpeni.

Lukáš Kubík
14. listopadu • 12:43

Takze sou vyssi emise, vetsi zatez katalyzatoru, apod. Kolik to asi tak zere napr. na 1000km?

Honza
12. listopadu • 15:42

Měl jsem možnost jezdit s RX-8 jeden letní víkend a musím říct, že je to opravdu zážitek, byť jsem měl "pouze" základní verzi motoru i výbavy.

Co se místa na zadních sedadlech týká, tak můžu potvrdit, že ani já (výška 192 cm) jsem neměl v oblasti kolen na zadních sedadlech větší problémy a výška v oblasti hlavy byla plně srovnatelná s krátkou felicií. Takže na to, že se jedná o sporťák, je to prostě paráda.

Spotřeba Wankelova motoru je přímo úděsná (a to nejen benzínu, ale bohužel i oleje). Kdyby tak v Mazdě lehce popřemýšleli a umístili na trh kromě Wankelu i normální benzínovej motor (třeba 1.6 z M3 nebo 1.8 z M6 a pochopitelně nějakej dvoulitřík), tak bude RX-8 patřit k hodně (ne však masově!!) prodávaným autům, protože tímto opatřením by rozhodně mohla poklesnout i prodejní cena. A to auto má prostě styl a rozhodně stojí za to.

dej-f
7. prosince • 15:10

posímtě chyť se za hlavu a strč ji do lednice než příště napíšeš něco jako " tak bude RX-8 patřit k hodně (ne však masově!!) prodávaným autům, protože tímto opatřením by rozhodně mohla poklesnout i prodejní cena" protože RX je sporťák, japonskej sporták a ne evropskej pseudosporták. K tomu by se Japončíci nikdy nesnížili aby do supersportovního coupé dali slabý motor,m dyť by si to nikdo nekoupil protože by měl strach, že ho někdo předjede třeba s Puntem Abartem. Boha jeho.Ale jinak dobrý, nechtěl jsme si tě rozhodit ....

Honza
15. prosince • 13:47

Neboj, nerozhodil jsi mně... RX není zas až tak čistokrevnej sporťák, aby do toho nešel dát nějakej slabší (a lacinější) motor. Opravdovým sporťákem, do kterýho "by se Japončíci nikdy nesnížili dát slabej motor" je třeba RX7

Joe
13. listopadu • 0:54

k te spotrebe oleje, za 1. wankel nema jinou moznost nez mazat olejem v palivu, ano je to uplne stjny princip jako o Trabiho, proto to auto zere olej, jde o rizene vstrikovani oleje do paliva. K tesnenim na rotcnim pistu: sada na mazdu RX7 se v CR prodava za cca 18tis. KC a ruku na srdce na tom motoru se vlastne nic jineho neopotrebovava, cili 18tis = 100% generalka motoru. Zase az tolik jsem toho v RX8 nenajezdil, ale mam dojem, ze to auto je opravdu hodne hodne rychle, ale chce uplne jinou ridicskou techniku, proto verim, ze nekomu pripada silena po presednuti z Forestra (nechci to rict nahlas, ale ono se to s ni musi trochu umet, neni to bezny auto). A ze v RXku jde vsechno stuha?...videl jste nekdo 250-ti konovy sportak kteremu pujde zlehka spojka?..to uz ke sportakum patri, ze se trosicku brani a k tomu normalnimu motoru...pak uz by to nebyla RX ... tam proste musi byt wankel ... to auto je unikatni, motorem, designem, konstrukci. Dat do toho 2.0 R4 no to by byla ostuda. Vsechno co kdy melo RX v nazvu od RX Cosmo az po RX8 melo wankel...a udelat kvuli motoru radu MX8 ???? mimochodem, to auto se prodava velmi dobre uz se jich vyrobilo vic nez 100.000 a to neni malo. Jen malicko rychleji tohoto poctu dosahla MX-5 a to je nejprodavanejsi roadster na svete...vic nez 700.000 kusu. Viva Mazda. www.miata.cz

hugo
11. listopadu • 22:47

Hele to je jako na tehle 170 kW motor plati pov. ruceni jako na standartdni 1,3 treba ve felicii?

Carlos
12. listopadu • 7:42

to hugo: jo plati se jako za 1,3, je to docela legracni

hugo
11. listopadu • 22:47

Hele to je jako na tehle 170 kW motor plati pov. ruceni jako na standartdni 1,3 treba ve felicii?

Roman Kratochvíl
11. listopadu • 17:25

Nejhorší test jaký jsme kdy četl.

Jenom kecy o pocitech atd o čekání na ráno, vůbec nic o jízdě.

Prostě zbabraný test.

Nick
10. listopadu • 13:53

V Německu jsem zahlíd ve vesnici před Bambergem RX-8 tahat vozík se senem. Sedlák sklízel

deerhunter
10. listopadu • 22:47

TD M-10Wolverine
10. listopadu • 0:02

RX-8 je gejša mezi auty - nádherné tvary,šílený motor,unikátní řešení dveří a našpulený zadek. Jojo mazdičky mám rád - dědeček má starou 626 a kvalita interiéru je super - 18let staré auto má kabinu jako novou. Teďkonc na RX-8 zrovna koukám - stojí mi v garáži -bohužel jen 1/18 :) Akorát v Autocaru psali že RX-8 není zas tak moc sportovní auto. Tak nevím, v životě jsem v ní nejel. Ale cena i výbava - fakt unikátní auto ve všech směrech. A hlavně -japonci jsou relativně levní - viz sny skoro všech motoristů -Impreza vs. Evo. Uvezete babičku i s dědečkem a tchýní,jde to používat i jako rodinné auto. Jo jo japonský mašiny jsou ostrý jak samurajský meč :) Vivat Japan !

Carlos
10. listopadu • 7:31

Mazdu RX-8 mame v cervene barve, je velice hezka. Avsak na kazdodenni jezdeni to bohuzel neni, jizdni vlastnosti jsou takove nijake, auto je docela velky a tezkopadny, neni v nem dobrej rozhled. Je nutno ho porad tocit a tocit. V zatackach  taky zadnej zazrak. Troufam si tvrdit, ze Subaru Forester Turbo by ji nechal za sebou. O modelu WRX nemluve. Mnohem lepsi volbou je Subaru Impreza WRX Wagon s odpoctem DPH. Jinak pravda je, ze se za RX-8 kou kazdy ohledne a vseobecne budi velky zajem. Je to az otravne.

doubt
10. listopadu • 9:54

Carlosi, už se zase navážíš do RX-8? Se mi zdá, že ti buď obrovsky nesedla, nebo ji tatovi závidíš Joe někde nahoře píše: "... tusim ze v Autocaru byl test RX8 vs Z350 na okruhu v Brne....a pozor RX8 byla o cca 0.2 sec lepsi." Myslíš teda, že Forester Turbo by nechal za sebou i Z350? Při zkušebních jízdách mi nepřipadala ani "nijaká", ani "těžkopádná". Bohužel jsem nejel s Imprezou WRX, tak nevim, o kolik je vhodnější na každodenní ježdění. RX-8 by se podle mě na to docela hodila, nebýt spotřeby.

méďa
10. listopadu • 17:01

RX-8 sice nemám, ale měl jsem možnost ji poměrně dost potrápit, na normální ježdění vážně moc není, ideální je držet ji na 4 tis. otáčkách a výš, jinak nezrychluje a je poměrně nelidný chod motoru. O spotřebě raději ani nemluví. Podotýkám, že to byla ta slabší verze. V sobotu jsem u prodejce testoval i Subaru Forester 2,5 turbo, neuvěřitelné svezení, taky si myslím, že by mazda RX8 neměla moc šancí, ale je to subjektivní. Jinak mám dvě auta, jedno je Mazda 323 F 1,8 a nedám na ni dopustit.

Carlos
10. listopadu • 10:49

Muj tatka ma Fabii  , jinak uz jsem tu myslim psal, ze mame tu slabsi verzi a je to jak pisu, proste jezdit v tom kazdy den je utrpeni, jinak zimni pneu cca  8500/ks. Takze je ani kupovat nebudem. Kdyz presednu z Forestera do RX-8my, tak je to pro me opravdu utrpeni. Vse jde ztuha, tezce atd. Kdyz se nad tim zamyslis, tak je to opravdu tak.  Pokud tedy RX-8mu, tak k tomu E-klasse 500 T 4matic /malicko Ace-ovi zavidim/, jinak to neni az takova vyhra. Ten Forester /ne muj/je 2,5T 210 PS a verim, ze na vhodnych pneu by mel ten Nissan co delat. O WRX-ku nema smysl polemizovat, staci se podivat na videa bud tady nebo na www.auto.cz a uvidis jaky jsou v tech autech rozdily.

Žíža
9. listopadu • 20:45

Před časem jste slibovali, že po recenzi mazdy 3 bude následovat mazda 6. RX-8 je super, ale bude někdy taky ta šestka ?

Zkazius Catrix
9. listopadu • 20:13

Posilal jsem p. Zezulkovi par dalsich fotek, ale kde nic, tu nic, tak vam aspon na nekolik z nich dam link - kouknete  
SEM.

Pete
9. listopadu • 12:55

Rad bych se dozvedel vic o technologii a chovani Wankelu. Mate nekdo nejaky dobry link?



Martinoslav
9. listopadu • 9:58

Ja bych si pridal k dotazu o principu Wankelova motoru. Stale o nem jen slysim, ale moc toho o nem nevim. Nenasel by se nekdo, kdo by me do principu teto bestie zasvetil?

Doubt
9. listopadu • 11:48

Zkus ten link, co jsem dal o kousek výš

(http://autozine.kyul.net/html/Mazda3.htm)

Celkově na tom webu píšou zajímavé věci, dozvěděl jsem se tam i o svém autě plno věcí, který sem nevěděl.

Joe
9. listopadu • 19:02

to Doubt: mas Miatu?...zname se?..www.miata.cz

doubt
10. listopadu • 9:38

Bohužel mám jenom "šestku", ale Miatu má jeden známý z Kyjova. Kousek mě svezl, a stálo to za to!

Tomik
9. listopadu • 10:31

To je takovy problem pouzit Google a ten princip si najit?

Petr
9. listopadu • 9:26

Asi jsem jediný, koho ten pubertální styl článku neoslovil, ale mnohem víc by mě například zajímalo, jak mají pod kapotou poskládaný ten motor, schéma toho motoru by taky nebylo k zahození, protože ta výfuková potrubí po stranách jsou celkem hezké řešení a nejsem si jist, kolik lidí ví, jak se Renesis od klasického Wankela liší, nebo třeba schématické rozkreslení rozměrů, aby si člověk mohl udělat představu, kolik v tom je místa, třeba v porovnání se 406 Coupé nebo 307 cc. Slova jako "otáčí tisíce hlav", "přestávají vnímat provoz" zní značně nadneseně, už jenom proto, že zvenku je to auto hodně konzervativní. Každopádně pokud budu chtít tento styl s líčením, jak se cokoli zařezává někam jinam, vím, že ho najdu na Speedu. Autorevue se dote chovala rozumně.

Doubt
9. listopadu • 11:41

Moc pěkně a "technicky" o ní píšou na téhle stránce dole:

http://autozine.kyul.net/html/Mazda3.htm

BTW: Všimněte si, jak dopadlo porovnání s Audi TT :)

Petr
9. listopadu • 15:37

Díky. Velmi pěkné, bez výkřiků o euforii.

Honza
9. listopadu • 13:13

RX-8 je tady: http://autozine.kyul.net/html/Mazda3.htm#RX8. Bez toho #RX8 na konci to vede na MX-5.

Zkazius Catrix
8. listopadu • 23:46

Zrovna v sobotu jsem se v ni vezl, jen to byla ta "slabsi" 141 kW verze Renesis. Ve trech lidech, zbytek byl zarovnany nakupem z Makra (majitel pripravoval vanocni besidku, takze vetsinou kombinace čoko X pivo X lihoviny prej asi za patnact). I tak to zrychluje jak raketa (a co teprve ta silnejsi verze...). Jo a co si pamatuji, tak k tehle "slabsi" verzi nejdou ani objednat xenony, ani stresni okno, jinak je to ve vybave shodne. Mj. bederni operka jde jen k doplnkove vybave "fkuzi"

Joe
9. listopadu • 19:03

Renesis ma vyssi tocivy moment nez Revolution....a taky jen 5 kvaltu v almare

Veverak
8. listopadu • 21:43

Jak to vychazi? Wankel proti klasickymu 6tivalci ? A co jizdni vlasnosti? Tu 350ku uz jste meli, ne?

Joe
9. listopadu • 18:46

jel jsem jak s RX8 tak se Z350 .... Z350 je vic americka, 3.5V6 je brutalni a kdyz ho vytocis na 6000 tak je to vazne rachot. RX8 je atlet, je subjektivne lehci a mnohem snadneji riditelna, ale na MX5 to nema, zkouseli jsme par zatacek MX5 vs RX8 a ve druhe treti zatacce zacne RXko ztracet, ale to je tim extremne nizkym tezistem MX5, akcelerace a rychlost je samozrejme lepsi u RX8. Pokud dostane zelenou projekt pokracovani RX7 tak to bude maso, ma jit o zvetseny Renesis na 1.6 a twin turbo, odhadovany vykon cca 400HP. Pokud tohle nekdy bude jezdit tak pak pa pa Z350. Jeste k tomu porovnani, tusim ze v Autocaru byl test RX8 vs Z350 na okruhu v Brne....a pozor RX8 byla o cca 0.2 sec lepsi. Takze pausalne tvrdit, ze je Z350 rchlejsi neni uplna pravda. Viva Mazda

mike
13. listopadu • 14:01

tak tohle se mi moc nezda. S350 jsem jezdil dva mesice a rozhodne bych o nem neprohlasil, ze je to amerika ( coz je pro me synonymum pro silny auto s mekym podvozkem ). 350 je klasickej sportak s vybornym motorem a celkem tvrdym podvozkem, se kterym se da paradne vyblbnout. RX8 jsem mel moznost ridit jen jednou a podle me je to hezky auto, ktery valcuje kterykoliv jiny sportak svou prakticnosti, ale chybi ji jedna podstatna vec a to je kroutak a tim padem poradny zatah od nizkych otacek. Na bezny jezdeni je urcite RX8 lepsi, ale pokud se chcete poradne svezt tak jasne vyhrava 350. Rozhodne bych si klidne vsadil na to ze RX8 NIKDY NEBUDE RYCHLEJSI NEZ 350 ( teda pokud neprijdou s tou preplnovanou verzi )

Skyline
14. listopadu • 19:42

Tvoje logika je dost mimo - ty ses asi jedinej, kdo pro "normalni" jezdeni potrebuje vysokej vykon ve vysokych otackach a pro "sportovni" jezdeni kroutak v nizkych otackach... Ver tomu, ze je to presne naopak - a prave proto je mozny, ze na okruhu je Mazda lepsi, naopak na bezne jezdeni je lepsi 350Z, protoze ma v nizkych otackach vic kroutaku a je prijemnejsi. Docela bych rekl, zes ani jedno auto neridil, jestli mas vubec ridicak, protoze takovou blbost uz jsem dlouho neslysel...  

Joe
14. listopadu • 12:18

je to tak jak jsi napsal, RX nema kroutak, ten efektivni obsah 1.3 je proste znat, to nikdy nemuzes srovnat s V6 3.5L, k tem amerikam, ver mi ze to auto je delany pro ameriku, dneska uz nejsou am. auta 5m dlouhy koraby s motorem 6L, Z350 je podle me z 90% urcena pro trh v USA proto je tam tenhle motor, silnej, peknej, jede to jako hrom. A RXko je vazne rychly proc kdyz to mel v ruce profi sofer (zavodnik) tak RX byl na tom okruhu rychlejsi?...zkusim najit kde to bylo....tak nevim, ale byl to na 80% Autocar a ve nem test ruznych aut na okruhu v Brne, od Fabie RS az po Z350 ...vzdycky dve auta v jednom segmentu. RX8 vs Z350 dopadlo tak jak jsem psal.

chose
12. listopadu • 10:33

už ted upravili Rx-8  a má 400HP.Při tom obsahu je to docela služná hodnotaZ 0 na100 za 4,1s.

Jiří Kuruc
8. listopadu • 23:59

Pokud se Petrovi dostane do rukou Z350 a nesveze mne, tak mu to neodpoustím . Je to nádherný sporťáček v relativně dostupné cenové kategorii.

Jinak Libore zdařilá recenze pro chvíli relaxace na nudné přednášce Myslíš, že je rotační motor pouhým zdařilým pokusem Mazdy nebo že má reálnou šanci na uplatění v běžných vozidlech? Pokud vím, rotační motor nemusí překonávat setrvačné síly válců a tak by měl mít vyšší efektivnost nežli současné cca třicetiprocentní motory...

Zack
22. února • 21:03

Tuhle Mazdu prostě miluju, jediná její nevýhoda je z mého pohledu ta spotřeba.:-( Ta je dána tím, že ma spalovací prostor velkou plochu, tudíž větší tepelné ztráty a větší spotřebu. Jenže už ta výjimečnost za volantem tohoto skvostu musí splatit všechny zápory i s úrokem a provětrat za městem ventily okolo 9000 otáček...:-P

Zack
22. února • 21:03

Tuhle Mazdu prostě miluju, jediná její nevýhoda je z mého pohledu ta spotřeba.:-( Ta je dána tím, že ma spalovací prostor velkou plochu, tudíž větší tepelné ztráty a větší spotřebu. Jenže už ta výjimečnost za volantem tohoto skvostu musí splatit všechny zápory i s úrokem a provětrat za městem ventily okolo 9000 otáček...:-P

j.
10. listopadu • 11:33

Ano teoreticky to malo poslat do smutku vsetky klasicke motory, vdaka nizsim hmotam, mensim vibraciam a celkovo mensim rozmerom pohonnej jednotky, zial dovod, pre ktory sa tak nestalo sa vola: TESNENIA. Zatial co piestne kruzky su dnes uz dost spolahlive NSU Wankel (celkom pekne auto, cez vikend som si ho pozrel v muzeuu pri A6 v Sinsheime (ano to je tam, co maju na streche hangaru TU 144 a Concorde (nad vchodom do restauracia   L-39 albatros a vedla IMAX-u IL-18), inak navstevu kazdemu odporucam, maju otvorene do 19:00 v sucasnosti maju pridanych zopar modelov od RR (dobieha akcia k storocnici), zaujimavy aj MB600 (nalestene chromovane podbehy ako aj zopar zaujimavych "amerik" ) odrovnali problemy s tesneniami trojuholnikovych spalovacich priestorov po nemecku vtedy koloval vtip, ze sa ich vodici zdravia otvorenou dlanou s poctom prstom oznacujucich pocet vymien motora Japoncom sa podarilo (ako vzdy, ked ide o precizne dodrzanie tolrancii v "masovke") doviest Wankel do aut, ktore sa stale vyrabaju, ale zial ta spotreba znamena, ze zazraky sa zatial cakat nedaju ( v kazdom pripade je to nieco ine ako "trojhrnek"

KKK
8. listopadu • 20:13

ŠKODA zareaguje a ze svého klenotu1.2 htp udělá 6 válec 2.4 Hustě to pojede a Mazdu předjede

ACE
8. listopadu • 19:59

Svezení nádherné, akorát jsem i na drobných nerovnostech ťukal hlavou do střechy, byla tam tak malá mezera, že jsem tam neprostrčil dlaň.

Emil
8. listopadu • 19:20

Nejkrásnější šicí stroj - ne bez nadsázky - to je nádhera. Také kvůli němu jsem jel v červnu 2003 do Brna na Autosalon - ten hlavní magnet bylo Ferrari Enzo. Ale podle mne už RX - 7 bylo zvláštní auto a teď ta RX-8 s Wankelem......ještě jednou nádherný stroj !!! Podle mne dokonalá technika

iceman
8. listopadu • 18:21

Koukam, ze autorevue zacina psat "bulvarnim" stylem Speedu, jen tak dal panove

Petr Broža
8. listopadu • 18:41

Test Hyundai Atos: "Nastartoval jsem a několikrát prošlápl plyn. Litrový motor spokojeně zabublá v předtuše nevídaných zážitků. Chvíli jsem ho zahříval pomalou, plynulou jízdou, až se ručička teploty kapaliny dostala do správné polohy. Pevně jsem chytl volant, utáhl pásy a zarazil se co nejhlouběji do sedačky. V šedesátce řadím dvojku, pouštím spojku, motor řve jako o život. Šlápnu na plyn a... nic. Auto se ani nehne."

Uznáte sám, že psát testy všech aut stylem Speed dost dobře nejde... Nicméně pokud se najde něco podobného jako RX-8, zkusíme napsat článek podobným zajímavým způsobem.

iceman
8. listopadu • 19:41

Test Atose jsem zrovna necetl  Jinak je to vazne dobra cesta, kterou se ubirate

Petr Broža
8. listopadu • 20:00

Atos ještě nevyšel, ale už ho mám napsaný; ovšem klasickým popisným stylem.

Roman Daněk
8. listopadu • 18:15

Ja jel s RX-8 do Prahy po dalnici D1 a prvních 25 km jsme do Rosic vezli jednoho pasažéra, takže potvrzuji, že je to auto pro 4 lidi.

Další detailik: u každého auta si rád zkusím projet nájezd na dálnici, je to vlastně zatáčka 270 stupňů se stále stejným rádiusem a RX-8 ji prosvištěla v rychlosti 120 km/h. Pro srovnání, v Mini Cooperu 75 km/h, Superbu 80 km/h, takže Mazda jako sporťák je opravdu výborná.

Jen jsem si nějak nemohl zvyknout na rozjezdy a úplně bez ostychu napíšu, že při popojíždění v koloně mi to asi 5x chcíplo. Rotační motor se opravdu musí nejprve vytočit a pak pustit spojku.

Kdo chce zajímavé auto a vzrušující zážitky z jízdy, RX-8 doporučuji. Mít na to penízky, hned jdu do toho.

JardaBar
10. listopadu • 9:25

Je to vůbec možný, 40 km/h rozdíl?  To se mi moc nezdá .

imho
9. listopadu • 13:03

slovenske najazdy (270) na dialnicu zvladam bezne v rychlosti cca 80-90 km/h na renaulte scenic. renault sa sice velmi naklana a pohupuje az clovek ma pocit, ze to auto nedrzi na ceste, ale v skutocnosti drzi

Skyline
8. listopadu • 21:06

Kde je ten testovaci najezd? Rad bych tam ozkousel sveho mazlika, at vim, jaxem na tom...

Roman Daněk
8. listopadu • 21:30

Myslim, že skoro všechny nájedzy na dalnici vyadají podobně, zaleží jen, jaký mají rádius... Ja to zkouším na dálniční křižovatce, kde se protíná D1 a dalnice na Bratislavu, v Brně u Avion-Tesca...

Nájezd se stáčí dolů pod most a já přijíždím od Vyškova a jedu na Bratislavu (to je rotace o těch 270 stupnů).

Tem
9. listopadu • 20:29

Sakra a já už mám přezutý na zimu....tak Mazdu 3 odzkoušíme až za pár měsíců. A znáte Brňáci zatáčku na dvoupruhu na  Hradecké pod Brnocarem (směrem na Globus)? Ta taky není v těch cca 120 km/h špatná.

Skyline
8. listopadu • 21:38

No prave proto, ze vsechny vypadaji podobne, me zajimal tenhle konkretni Jsem z Brna, takze krizovatku znam. Zajedu, projedu, otestuju. Jsem zvedav. Diky za tip.

Erik
9. listopadu • 18:35

Sem z Brna, ten najezd mam taky rad

S X5 3.0i 95km/h ( na letnich 285R19), pak uz moc blika stabilizace... Jeste zkusim v 350z, az si ho v patek vyzvenu . Tech 120km/h mi ale prijde opravdu hodne...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
arix8
18. dubna • 16:06

S nissanem to rozhodně přes 100 neuděláš, tak si neubliž

elipsoid
9. listopadu • 1:46

:) To znam. To samy jsem proved kdyz jsem tehdy ve svych 18ti letech jel na predvadeci jizdu s Mazdou 323F. Bylo to v Praze, D1 smer Brno, v podstate posledni exit v Praze, pravotociva zatacka o 180 stupnu. Nepomatuju si presne rychlost, ale na tachometru mohlo bejt kolem 100. Slecna z autosalonu jenom prohlasila, ze se radsi pripouta. Ale auto sedelo jak pribity, s filckou uz bysme byli v pangejtu. Taky jsme ji hned koupili ;)

BTW napred jsem chtel kritizovat autora za navadeni k jizde proti predpisum, ale nakonec jsem musel uznat, ze u takovyho auta se clovek proste neuhlida.

A nevite nekdo o podobnym prazdnym parkovisti v Praze? U hypermarketu bejva skoro porad plno a je tam spousta ostruvku, chtelo by to rovnou prazdnou plochu...

Tom
8. listopadu • 17:19

Vyborne napsanej clanek. Jen tak dal...

Se Skylinem souhlasim v 90 procentec bodu :))

 

P2M
8. listopadu • 17:11

Supr článek - chvílema mě mrazilo v zádech . Budou nějaký videa? protože tohle auto by si to moc zasloužilo.

Petr Broža
8. listopadu • 17:35

Bohužel video jsme z nedostatku času nestihli natočit.

Šu
8. listopadu • 17:40

No jasně  Kdo má pod prdelí RX8, na nějaké čtenáře se může vys**t

Skyline
8. listopadu • 16:11

"Opovržlivé pohledy naopak sbírám od seniorů a majitelů vozů značky Škoda (většinou modelů starších 15 let)"

Tahle veta presne vystihuje muj nazor na typickeho skodofkare, predevsim majitele ochcavky TraktorDrnci inside nebo pseudostastneho majitele rodinneho superauta Fobie HovnoToPojede ("ten lizink byl tak vyhodnej, ze sem nemoh vodolat - uz jen 54 mesicu a kara je moje"), o "stodvackach" nemluve. Mira jejich znechuceni je primo umerna nadseni, s jakym se na RX-8 divaji jejich drahe polovicky. Uz na nekolik metru totiz rozeznaji, ze "to nema prece zadnej kufr, ne, kam bys dala vejsluzku ze zabijacky?". Pri blizsim ohledani tohoto auta ("takovy bych stejne nikdy nechtel, je to moc napadny a fsichni by mi ta to cumeli") objevi i dalsi megazapory tohoto vozu:
- "to neni f tedeicku, to nepude cipnout"
- "dyt to ani nema stribrnou metlu"
- "tedcem jel dve kila a zralo to pet na sto, tohle bude zrat urcite aspon padesat"
- "to ma povinny ruceni jak filcka? Sfine prachata, mel by platit aspon dvakrat tolik, co ja, hned si postezuju Na ruzku u piva chlapum z fabriky, fsichni podnikatele sou zlodeji a mel by je Standa s Grosstapem konecne zavrit"
- "se to urcite furt musi tocit, na dalnici bych se ukvedlal, kdo ma poslouchat ten randal v osmi tisicich, zlatej dyzl, to je aspon ticho"
- "je to korejskej kram, svagr-bratra-stryce-teticky-z druhyho kolena, ten co mel to Dejvu Rejsr povidal, ze sou na to strasne drahy nahradni dily a ze je to kazdou chvili v servise"
- "to ma jen styry sedadla, vzpominas, jak sme vloni vezli babicku k teticce? Kam by si sedla! A vubec, Azor s nama taky jezdi aspon jednou rocne!"
 
BTW RX-8 je nadherna kara, jsem zvedav, za jak dlouho se objevi preplnovana verze (nepochybuju o tom, ze minimalne pro japonsky trh existovat drive ci pozdeji bude).

Let the flame begin!

Anonim
13. února • 17:23

Zajmava kritika... pobavil jsem se.
Presto ale se z velke casti nesouhlasim... dle meho nazoru si lide prece kupuji takova auta jaka jim vyhovuji, jaka potrebuji, a ano i sportovni auto jde dnes koupit za nizsi obnos penez nez tomu byvalo ...napr takova Alfa 156 nebo nake starsi BMW ci MG vas vyjde i levnejc nez ta fabka. Ovsem ne kazdy vyzaduje od auta vykon. Nekdo ma velkou rodinu chce kombika, nekdo je v duchodu chce male auto co malo zere, nekdo ma rad vykon a touzi po nakem kupecku nebo necem takovem. NO prislo mi to proste yaujate pro skodovkarum. Jak psal jeden tady... ma to i svoje vyhody... neni jich moc ale treba ty nahradni diy, pro nekoho kdo zacina jezdit a treba studuje anema penize, proc ne takove auto. Spravi si to sam, a dily ma hubicku. Ale u takoveho auto se o luxusu neda opravdu mluvit.Napr. ja dokud nemam rodinu taky bych za ty penize za ktere se da poridit volil cosi jako je rx-8 . Je to opravdu prekrasne auto.

Cynik
9. prosince • 1:30

Dokonce i me jsi pobavil. Akorat prehlizis jednu dost podstatnou vec: jsi uplne stejny, jako ti, ktere kritizujes, akorat na druhe strane "barikady".

limach
11. listopadu • 9:02

To Skyline: to se Ti fakt povedlo, bravo, souhlas, pobavil jsem se a ani nepotřebuju nic dodat. Jen se připrav na to, že Tě brikeťáci (TDI) ukamenují.

Dr. 120L
11. listopadu • 0:04

JJ ale ne všichni škodovkáři ... Já sám mám stodvácu a když slyšim kolik koho co stojí tak e jim směju tak si dál plaťte ty tisíce za světla, okna, blikry, haubny, nahr. díly.... Já si budu kupovat díly na vrakáči za pár šupek, ta škodka tu bude ještě dvacet let... Takže až předemně přijede někdo v tomhle autu uvidí sice opovrženíhodný pohled ale bude to s příměsí soucitu a údivu proč je to takovej dement že si to koupil. 120L Rulezzzzz

jirka
11. prosince • 19:19

záleží na tom, jestli tyhle součástky měníš často jsi magor. Řídím už dvacet let a světlo, blinkr, převodovku aj. jsem nikdy měnit nemusel, vlastně všechna auta, co jsem vlastnil jsem takříkajíc ujezdil . Takže spíš záleží na tom, kdo leze za volant. Chtěl bych tě jenom upozornit na fakt, že ve stodváce (taky jsem jí měl) riskuješ život a zanedlouho to bude veterán. Z výhod které má lze vyjmenovat pouze ceny náhradních dílů, jinak to nebrzdí, netopí, neakceleruje, je to hlučné, žere to olej, obtížně a zdlouhavě se to seřizuje a nakonec... ta koroze...no promiň... jak to můžeš srovnávat se současnými vozy, nechápu.

palo
13. listopadu • 19:12

z toho tvojho prispevku silne citit potlacenu zavist

Marek
9. listopadu • 21:53

Tohle nemá chybu... Vážně jsem se zasmál... Ale bohužel je to pravda...

Octávku mám sice rád a kdybych ji měl tak bych si hvízdal, ale výše uvedené je pravda...

Zkazius Catrix
9. listopadu • 0:43

Kuba
8. listopadu • 22:22

trefne, presne, vystizne. jen bych dodal ze ne vsichni skodovkari jsou takovy, ja sem taky skodovkar (mam Formana Solitaira v plny palbe) ale RX8 sem taky obcas oslintaval kdyz obcas parkovala u me pred domem Ale nekoupil bych si sportaka, holt kazdy ma jiny priority - pro me je auto jen kus plechu na dopravu z A do B - i kdyz sem mel cukani na Accorda 2,2 Vtec musim resit jine priority, porizeni vlastniho bydleni v pze neni zrovna levnex. Ale je pravda ze az nebudu vedet co s prachama tak RX8 spolu s Nissan Z 350 to jisti a na normal jezdeni Imprezzu WRX STi a Volvo XC90 T6

palo
13. listopadu • 19:10

osobne by som radsej ten nisan 350z. i ked ani toto nieje zle

arix8
18. dubna • 16:02

350Z je ta hnusné líné auto!

Charly
9. listopadu • 9:29

mam Formana Solitaira v plny palbe



:))

Kuba
9. listopadu • 13:10

samozrejme sem to myslel "v plny palbe" jako ze to nejlepsi co delali z te rady forman/favorit - dalka, cetral, alarm, construct, 6 repro a tak. Nejsem magor abych si myslel ze se to vyrovna nejakym lepsim autum, ale jak sem rikal pro me je auto jen kus plechu a mam jiny priority

Charly
9. listopadu • 18:02

Jasny, nemyslel jsem to spatne. Jenom v kontextu mi to pripadalo k pousmani. Taky nemam zadny zihadlo za miliony :).

Pavel
8. listopadu • 17:16

Jooo pekne... a presneee.... ;)

Super

 

Murphy
8. listopadu • 16:59

He he, nemas ve vsem pravdu, nicmene jsi me pobavil - dik

Martin
8. listopadu • 16:52

Neco je urcite pravda, ale ne u kazdeho, je to individualni, nicmene jsem se pobavil. Jen dodam, ze skodovku nemam, jezdim Fiatem a tahle Mazdicka je zradlo, nicmene ta spotreba je docela kruta. Radeji bych asi koupil Mazdu 3 nebo 6, ale kdybych mel fakt penize jen na auto pro zabavu, spolecne s Alfou 147GTA bych o tehle mazdicce premyslel. Kacirsky priznavam, ze ta alfa by asi vyhrala, spotrebu bude mit tak stejnou nebo ne o moc vyssi.

aquila
8. listopadu • 16:47

boziiiii, vazne boziiiii

Marek
8. listopadu • 16:44

S tým som sa stretol už pred pár rokmi, keď som si kúpil Mazdu MX-3. Bola to ojetina, ale aj tak som bol v očiach niektorých ľudí "mafián". Niekto proste nedokáže pochopiť, že aj na takéto auto sa dá poctivo zarobiť. A to, že on to v živote to nedokázal, ho maximálne serie...

Vlado
8. listopadu • 16:32

stiahni si okno a pust si krapet čerstvého vzduchu chalane....

Ferda
8. listopadu • 18:19

Proc by si stahoval okynko? Napsal to nahodou docela dobre

Skyline: good kritika, pobavilo me to :)

Pavel
8. listopadu • 16:34

To ani nemusi, ma pravdu. Presne to vystihl, bravo Skyline. Btw RX-8 je nadhera maximum.

Doporučujeme

Články odjinud