Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

S motorem s rotačním pístem typu Wankel je to u Mazdy, jeho historicky jediného velkosériového producenta, jako na houpačce. Nyní se ale zdá, že by se mohl skutečně vrátit do výroby, o žádné hybridní soustavě se navíc nemluví…
Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

Dějiny této zcela atypické konstrukce pístového motoru jsou bohaté a zajímavé, a i když se podobné „experimenty“ většinou dlouhého života nedočkaly, Mazda motory Wankel bez přerušení vyráběla plných 45 let. Jejich produkce byla ukončena až předloni se zastavením výroby sportovního modelu Mazda RX-8. Tímto momentem odstartovala série informací o tom, že s Wankely se v Hirošimě počítá i nadále, jež se pravidelně střídaly se zvěstmi o tom, že Mazda s rotačními písty skončila nadobro.

Zajímavosti | Mazda

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Už v polovině roku 2012 jsme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankelu v nových hybridních soustavách připravovaných modelů, ovšem série rozporuplných zvěstí zatím ukončil loni v listopadu Masamichi Kogai, šéf Mazdy, s tím, že revival Wankelu je „vysoce nepravděpodobný“. Britský magazín Autocar ale nyní shromáždil všechny zákulisní zvěsti potvrzující, že ve vývoji je nejen nová Mazda RX-7, ale také nový rotační motor, který ji bude pohánět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Mazda Taiki z roku 2007 měla být ukázkou nové generace motorů Wankel

Nová Mazda RX-7 má být menší než dosavadní Mazda RX-8 a půjde o lehké dvoudveřové kupé ve stylu následnické generace současného roadsteru Mazda MX-5. Aby bylo možno dosáhnout přijatelných výrobních nákladů, je nová pohonná jednotka Wankel stavěna pro atmosférické plnění, podle všeho půjde o dvourotorovou soustavu s objemem 2x 600 ccm, což znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčního pístového motoru. Výkon by měl být jen okolo 250 koní, což má ale nová RX-7 dohánět mimořádně lehkou stavbou.

Retro | Technika | Fascinace | Design | Příslušenství | Ostatní značky

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Připravovaný Wankel má být zcela novou konstrukcí, jež bude využívat nejnovějších technologických poznatků, což umožní zvýšit účinnost spalování i spolehlivost motoru. A perlička na závěr: vývojem nového vozu Mazda RX-7, jenž by se měl představit na přelomu let 2015 a 2016, byl pověřen Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod ztvárnění první Mazdy RX-7 na sklonku sedmdesátých let…
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků