Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

S motorem s rotačním pístem typu Wankel je to u Mazdy, jeho historicky jediného velkosériového producenta, jako na houpačce. Nyní se ale zdá, že by se mohl skutečně vrátit do výroby, o žádné hybridní soustavě se navíc nemluví…
Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

Dějiny této zcela atypické konstrukce pístového motoru jsou bohaté a zajímavé, a i když se podobné „experimenty“ většinou dlouhého života nedočkaly, Mazda motory Wankel bez přerušení vyráběla plných 45 let. Jejich produkce byla ukončena až předloni se zastavením výroby sportovního modelu Mazda RX-8. Tímto momentem odstartovala série informací o tom, že s Wankely se v Hirošimě počítá i nadále, jež se pravidelně střídaly se zvěstmi o tom, že Mazda s rotačními písty skončila nadobro.

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Už v polovině roku 2012 jsme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankelu v nových hybridních soustavách připravovaných modelů, ovšem série rozporuplných zvěstí zatím ukončil loni v listopadu Masamichi Kogai, šéf Mazdy, s tím, že revival Wankelu je „vysoce nepravděpodobný“. Britský magazín Autocar ale nyní shromáždil všechny zákulisní zvěsti potvrzující, že ve vývoji je nejen nová Mazda RX-7, ale také nový rotační motor, který ji bude pohánět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Mazda Taiki z roku 2007 měla být ukázkou nové generace motorů Wankel

Nová Mazda RX-7 má být menší než dosavadní Mazda RX-8 a půjde o lehké dvoudveřové kupé ve stylu následnické generace současného roadsteru Mazda MX-5. Aby bylo možno dosáhnout přijatelných výrobních nákladů, je nová pohonná jednotka Wankel stavěna pro atmosférické plnění, podle všeho půjde o dvourotorovou soustavu s objemem 2x 600 ccm, což znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčního pístového motoru. Výkon by měl být jen okolo 250 koní, což má ale nová RX-7 dohánět mimořádně lehkou stavbou.

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Připravovaný Wankel má být zcela novou konstrukcí, jež bude využívat nejnovějších technologických poznatků, což umožní zvýšit účinnost spalování i spolehlivost motoru. A perlička na závěr: vývojem nového vozu Mazda RX-7, jenž by se měl představit na přelomu let 2015 a 2016, byl pověřen Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod ztvárnění první Mazdy RX-7 na sklonku sedmdesátých let…
 

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků