Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

S motorem s rotačním pístem typu Wankel je to u Mazdy, jeho historicky jediného velkosériového producenta, jako na houpačce. Nyní se ale zdá, že by se mohl skutečně vrátit do výroby, o žádné hybridní soustavě se navíc nemluví…
Mazda RX-7 se vrátí v roce 2015, a poveze si nový Wankel

Dějiny této zcela atypické konstrukce pístového motoru jsou bohaté a zajímavé, a i když se podobné „experimenty“ většinou dlouhého života nedočkaly, Mazda motory Wankel bez přerušení vyráběla plných 45 let. Jejich produkce byla ukončena až předloni se zastavením výroby sportovního modelu Mazda RX-8. Tímto momentem odstartovala série informací o tom, že s Wankely se v Hirošimě počítá i nadále, jež se pravidelně střídaly se zvěstmi o tom, že Mazda s rotačními písty skončila nadobro.

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Wankelov motor v Mazde má už 40 rokov

Už v polovině roku 2012 jsme vás tak informovali o tom, že Mazda chystá návrat Wankelu v nových hybridních soustavách připravovaných modelů, ovšem série rozporuplných zvěstí zatím ukončil loni v listopadu Masamichi Kogai, šéf Mazdy, s tím, že revival Wankelu je „vysoce nepravděpodobný“. Britský magazín Autocar ale nyní shromáždil všechny zákulisní zvěsti potvrzující, že ve vývoji je nejen nová Mazda RX-7, ale také nový rotační motor, který ji bude pohánět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Mazda Taiki z roku 2007 měla být ukázkou nové generace motorů Wankel

Nová Mazda RX-7 má být menší než dosavadní Mazda RX-8 a půjde o lehké dvoudveřové kupé ve stylu následnické generace současného roadsteru Mazda MX-5. Aby bylo možno dosáhnout přijatelných výrobních nákladů, je nová pohonná jednotka Wankel stavěna pro atmosférické plnění, podle všeho půjde o dvourotorovou soustavu s objemem 2x 600 ccm, což znamená ekvivalent 2,4 l u konvenčního pístového motoru. Výkon by měl být jen okolo 250 koní, což má ale nová RX-7 dohánět mimořádně lehkou stavbou.

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Pět konstrukčních řešení, která se nakonec neujala

Připravovaný Wankel má být zcela novou konstrukcí, jež bude využívat nejnovějších technologických poznatků, což umožní zvýšit účinnost spalování i spolehlivost motoru. A perlička na závěr: vývojem nového vozu Mazda RX-7, jenž by se měl představit na přelomu let 2015 a 2016, byl pověřen Ikuo Maeda, jehož otec se podepsal pod ztvárnění první Mazdy RX-7 na sklonku sedmdesátých let…
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků