Mazda RX-7: rotační motor se vrátí v roce 2017

9 komentářů

japonetik
5. listopadu • 20:53

Nikdo se tu nezabývá jestli rotační motor může být vhodný a jestli bude výhodnější ve srovnání s válcovým. U dnešních rx8 jsou rotační motory a nevýhoda je že mají větší spotřebu, taky těsnění je potřeba měnit častěji, asi po 40 tis. km. Samtoný těsnění není drahý ale výměna je náročná a může se prodražit. Taky srovnání výkonu a kroutícího momentu může být zajímavý.

mazda
6. listopadu • 22:17

Není pravda, že se mění těsnění po 40tis., mám najeto 65tisíc a 100% stav i v mazdě vám to potvrdí. Olej to spotřebuje 1l na 3-5000km, dle způsobu jízdy. 192-242 PS při prům spotřebě 10-11 litrů natural95 = standartní, porovnejte s s motory vyráběnými před 9lety. V USA mají majitelé rx-8 záruku 300tis. km na motor.

Skyline
7. listopadu • 8:18

Z 365 RX8 na spritmonitoru jich za "10-11" jezdi celych 5. Prumer je 13.5. Znamy, ktery ma slabsi verzi jezdi za 13. Pri porovnani spotreby se souputniky je mazda neskutecne uzrana, zhruba o 3-4 litry (!!), tedy nejakych 30-40% navrch. 13 na 100 bych byl ochoten platit u G37 s 3.7 V6 320 hp, ale ne u 1.3 s vyrazne nizsim vykonem.

Donald66
5. listopadu • 21:30

Asi máte na mysli pístový motor, válcový motor, mám dojem, neexistuje, možná tak ještě hvězdicový... i když to je taky druh pístového motoru. :-D

Fantomas
5. listopadu • 15:53

Cituji: "výkon kolem hranice 300 koní".
Proč hranice? To slovo tam vůbec nepatří, o žádnou hranici tam nikde nejde.

Dalibor
6. listopadu • 9:12

Bavíme se o japonském autě a japonští výrobci dlouhá léta ctili gentlemanskou dohodu, že nebudou vyrábět vozy s výkonem přes 280PS (dohledejte si na webu, určitě to někde bude).
Dnes už to nedodržují.V tradicionalistických japoncích ale tohle muselo zůstat hluboko, proto je pro ně snadné toto zmiňovat jako "hranici".

Jeliman
5. listopadu • 15:57

Nezlob se na mě, ale místo toho, aby jsi měl radost, že přijde (snad) jednou zase nějaké zajímavé auto, řešíš ptákoviny. Já teda s hranicí 300 koní nemám problém. Pokud si dobře vzpomínám, tak při postupném odhalování Subaru BRZ, se všude psalo, že bude výkon "pod hranicí 300 koní" a kupodivu to nikomu nevadilo

Fantomas
5. listopadu • 16:26

Já mám radost z toho auta. A když budou články bez takových ptákovin, budu mít radost i ze čtení.

Skyline
5. listopadu • 15:40

No nevim. Bud to bude konkurent BRZ nebo pujde cena nahoru. Oboji dohromady je nesmysl.

Doporučujeme

Články odjinud