Mazda RX-7: rotační motor se vrátí v roce 2017

Mazda RX-7: rotační motor se vrátí v roce 2017

Mazda údajně potvrdila návrat sériově vyráběného automobilu, který bude mít pod kapotou motor s rotačním pístem. Mělo by se tak stát v roce 2017, kdy se představí nová Mazda RX-7. Ne náhodou byl vybrán tento rok. Za pět let totiž u Mazdy oslaví padesát let od představení prvního modelu s wankelovým motorem.

Mazda RX-8: absolutní euforie (velký test)

Mazda RX-8: absolutní euforie (velký test)

Nová jednotka s rotačním pístem by měla mít objem 1,6 litru a výkon kolem hranice 300 koní. Se systémem přeplňování se ale nepočítá. V porovnání s předchozí verzí bude nová generace samozřejmě lehčí a namíří si to proti soupeřům typu Subaru BRZ / Toyota GT86. Jako základ poslouží platforma z připravované nové generace MX-5. Špatnou zprávou na konec budiž fakt, že spolu s lepšími výkony motoru a celkově lepším automobilem údajně půjde nahoru také cena. 

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: The Motor Report
 

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 106 870 km
Cena: 300 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 63 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 727 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 96 521 km
Cena: 120 000 Kč
Mazda CX 5 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 310 km
Cena: 460 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků