Mazda: rekordní operativní zisk za finanční rok 2004

Hiroshima, 28.4.2005 - Společnost Mazda Motor Corporation dnes zveřejnila své hospodářské výsledky za finanční rok 2004 společně s prognózou na finanční rok 2005. Operativní zisk za finanční rok 2004 vzrostl o 18 % na  82,9 miliard jenů, což je nejvíce v historii. Konsolidované příjmy z velkoobchodních prodejů vzrostly meziročně o 3%, zatímco tržby zaznamenaly 5% nárůst na 2 695,6 miliard jenů. Čistý zisk vzrostl o 35 % na 45,8 miliard jenů, což je také nejvíce v historii.

Nárůst zisku v roce 2004 byl z největší části přičítán vytrvalému růstu  v Evropě a úspěšné firemní kampani za snižování nákladů „Achieve Best Cost“ (=ABC). Společnost Mazda tak splnila svůj plán na snížení nákladů na suroviny o 25%, který byl stanoven při vyhlášení kampaně ABC před třemi lety.

Dne 27.4. společnost Mazda obnovila plný provoz ve svém závodě v Ujině (závod U1). V prosinci loňského roku byla lakovna závodu U1 zničena požárem. Modulární stavební systém však umožnil rychlou rekonstrukci lakovny i obnovení výroby. Podobně jako ostatní výrobní provozy Mazdy v Japonsku, i závod U1 nyní využívá výkonný ekologický systém třívrstvého mokrého lakování „Three-Layer Wet Paint“.

“Finanční výsledky za rok 2004 jsou obzvláště příznivé vzhledem k obtížím, kterým jsme v minulém roce museli čelit, zejména požáru v našem závodě v Ujině,“ řekl Gideon Wolthers, ředitel pro vnější vztahy a finanční ředitel společnosti Mazda. “Je to vynikající vizitka celého týmu společnosti Mazda, že se nám podařilo neodbočit z nastoupené cesty a dosáhnout rekordního operativního zisku.”

Finanční výsledky za rok 2004

Konsolidované tržby za rok 2004 dosáhly 2 695,6 miliard jenů s meziročním nárůstem o 120,9 miliard jenů. Operativní zisk dosáhl 82,9 miliard jenů, což je zvýšení o 12,7 miliardy oproti stejnému období loňského roku. Běžný zisk činil 73,1 miliard jenů, což představuje nárůst o 15,1 miliard jenů oproti předchozímu roku. Čistý zisk dosáhl 45,8 miliard (nárůst o 11,9 miliardy jenů oproti minulému roku).

Konsolidované cashflow dosáhlo pozitivních 35,9 miliard jenů. Celkové zadlužení společnosti Mazda pokleslo v průběhu roku 2004 o 44,6 miliard  a je tak nyní na hodnotě 313,5 miliard jenů. Poměr dluhů a vlastního jmění společnosti je nyní 117% oproti původním 161% ve finančním roce 2003.

Společnost Mazda plánuje zvýšit roční dividendu na 3 jeny za akcii, což je nárůst o 1 jen oproti finančnímu roku 2003.

Finanční prognóza na rok 2005

Ve finančním roce 2005 společnost Mazda předpokládá další meziroční nárůst na všech úrovních zisku – tedy zlepšení již 5. rokem po sobě.

Tržby se odhadují na 2 840 miliard jenů (nárůst oproti minulému roku o 144,4 miliardy jenů neboli 5 %). Operativní zisk by měl ve finančním roce 2005 dosáhnout 90 miliard jenů. Čistý zisk by měl vzrůst o 20 % na 55 miliard jenů.

Společnost Mazda předpokládá ve finančním roce 2005 nárůst objemu velkoobchodního prodeje o 7 %, a to vzhledem k vytrvale vysoké celosvětové poptávce po modelech Axela/Mazda3 a vzhledem k představení zcela nových modelů Premacy/Mazda5 a Roadster/MX-5, které budou na klíčové globální trhy uvedeny v průběhu finančního roku 2005. 

Prognóza finančních výsledků pro FY2005

  • Objem velkoobchodního prodeje: 1 178 000 jednotek, nárůst 7 %
  • Tržby z prodeje: 2 840 miliard jenů, nárůst 5 %
  • Operativní zisk: 90 miliard jenů, nárůst 9 %
  • Běžný zisk: 82 miliard jenů, nárůst 12 %
  • Čistý zisk: 55 miliard jenů, nárůst 20 %.

President a předseda správní rady společnosti Mazda, pan Hisakazu Imaki řekl: “Ve finančním roce 2005 si klademe za cíl nadále rozvíjet náš současný pokrok a budování základů našeho nového střednědobého plánu Mazda Momentum. Ačkoli společnost vytrvale roste, nemůžeme být spokojeni. Současný kurz musíme pečlivě střežit. Prudký nárůst cen surovin nás postavil před velmi náročnou situaci. Jak říká náš plán Mazda Momentum, své úsilí zaměříme na posilování klíčových trhů, posilování výzkumu a vývoje, zvyšování efektivity a synergií v celosvětovém měřítku a také na všestranný rozvoj našich zaměstnanců.”

  • 29. 4. 2005 10:47 doubt
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků