Mazda: rekordní operativní zisk za finanční rok 2004

Hiroshima, 28.4.2005 - Společnost Mazda Motor Corporation dnes zveřejnila své hospodářské výsledky za finanční rok 2004 společně s prognózou na finanční rok 2005. Operativní zisk za finanční rok 2004 vzrostl o 18 % na  82,9 miliard jenů, což je nejvíce v historii. Konsolidované příjmy z velkoobchodních prodejů vzrostly meziročně o 3%, zatímco tržby zaznamenaly 5% nárůst na 2 695,6 miliard jenů. Čistý zisk vzrostl o 35 % na 45,8 miliard jenů, což je také nejvíce v historii.

Nárůst zisku v roce 2004 byl z největší části přičítán vytrvalému růstu  v Evropě a úspěšné firemní kampani za snižování nákladů „Achieve Best Cost“ (=ABC). Společnost Mazda tak splnila svůj plán na snížení nákladů na suroviny o 25%, který byl stanoven při vyhlášení kampaně ABC před třemi lety.

Dne 27.4. společnost Mazda obnovila plný provoz ve svém závodě v Ujině (závod U1). V prosinci loňského roku byla lakovna závodu U1 zničena požárem. Modulární stavební systém však umožnil rychlou rekonstrukci lakovny i obnovení výroby. Podobně jako ostatní výrobní provozy Mazdy v Japonsku, i závod U1 nyní využívá výkonný ekologický systém třívrstvého mokrého lakování „Three-Layer Wet Paint“.

“Finanční výsledky za rok 2004 jsou obzvláště příznivé vzhledem k obtížím, kterým jsme v minulém roce museli čelit, zejména požáru v našem závodě v Ujině,“ řekl Gideon Wolthers, ředitel pro vnější vztahy a finanční ředitel společnosti Mazda. “Je to vynikající vizitka celého týmu společnosti Mazda, že se nám podařilo neodbočit z nastoupené cesty a dosáhnout rekordního operativního zisku.”

Finanční výsledky za rok 2004

Konsolidované tržby za rok 2004 dosáhly 2 695,6 miliard jenů s meziročním nárůstem o 120,9 miliard jenů. Operativní zisk dosáhl 82,9 miliard jenů, což je zvýšení o 12,7 miliardy oproti stejnému období loňského roku. Běžný zisk činil 73,1 miliard jenů, což představuje nárůst o 15,1 miliard jenů oproti předchozímu roku. Čistý zisk dosáhl 45,8 miliard (nárůst o 11,9 miliardy jenů oproti minulému roku).

Konsolidované cashflow dosáhlo pozitivních 35,9 miliard jenů. Celkové zadlužení společnosti Mazda pokleslo v průběhu roku 2004 o 44,6 miliard  a je tak nyní na hodnotě 313,5 miliard jenů. Poměr dluhů a vlastního jmění společnosti je nyní 117% oproti původním 161% ve finančním roce 2003.

Společnost Mazda plánuje zvýšit roční dividendu na 3 jeny za akcii, což je nárůst o 1 jen oproti finančnímu roku 2003.

Finanční prognóza na rok 2005

Ve finančním roce 2005 společnost Mazda předpokládá další meziroční nárůst na všech úrovních zisku – tedy zlepšení již 5. rokem po sobě.

Tržby se odhadují na 2 840 miliard jenů (nárůst oproti minulému roku o 144,4 miliardy jenů neboli 5 %). Operativní zisk by měl ve finančním roce 2005 dosáhnout 90 miliard jenů. Čistý zisk by měl vzrůst o 20 % na 55 miliard jenů.

Společnost Mazda předpokládá ve finančním roce 2005 nárůst objemu velkoobchodního prodeje o 7 %, a to vzhledem k vytrvale vysoké celosvětové poptávce po modelech Axela/Mazda3 a vzhledem k představení zcela nových modelů Premacy/Mazda5 a Roadster/MX-5, které budou na klíčové globální trhy uvedeny v průběhu finančního roku 2005. 

Prognóza finančních výsledků pro FY2005

  • Objem velkoobchodního prodeje: 1 178 000 jednotek, nárůst 7 %
  • Tržby z prodeje: 2 840 miliard jenů, nárůst 5 %
  • Operativní zisk: 90 miliard jenů, nárůst 9 %
  • Běžný zisk: 82 miliard jenů, nárůst 12 %
  • Čistý zisk: 55 miliard jenů, nárůst 20 %.

President a předseda správní rady společnosti Mazda, pan Hisakazu Imaki řekl: “Ve finančním roce 2005 si klademe za cíl nadále rozvíjet náš současný pokrok a budování základů našeho nového střednědobého plánu Mazda Momentum. Ačkoli společnost vytrvale roste, nemůžeme být spokojeni. Současný kurz musíme pečlivě střežit. Prudký nárůst cen surovin nás postavil před velmi náročnou situaci. Jak říká náš plán Mazda Momentum, své úsilí zaměříme na posilování klíčových trhů, posilování výzkumu a vývoje, zvyšování efektivity a synergií v celosvětovém měřítku a také na všestranný rozvoj našich zaměstnanců.”

  • 29. 4. 2005 10:47 doubt
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků