Mazda prý chystá model RX s motorem Wankel až na rok 2020

Mazda prý chystá model RX s motorem Wankel až na rok 2020

Mazda původně měla představit nástupce modelů RX-7 a RX-8 v roce 2017 k oslavě půl století od vůbec prvního vozu Mazda s motorem Wankel, ovšem projekt nabírá zpoždění a tak zřejmě za dva roky uvidíme teprve koncept a nový model až v roce 2020 k oslavě stého výročí značky.

Nový motor bude vskutku revoluční a Mazda údajně stále bojuje s eliminací technických (a principielních) nevýhod motoru s rotačním pístem. Dokonce na vývoji motoru spolupracuje s NASA, informuje britský Autocar.

Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Dvoulitrová Mazda MX-5 dostane 160 k. V Evropě se ale prodávat nebude

Ačkoli se vývoj nové generace motoru Wankel trochu zadírá na technologických problémech, Mazda stále vytěžuje tým asi třeceti specialistů, kteří se snaží motor zdokonalit, aby vyhověl přísným emisním normám a měl nějaký potenciál do budoucna.

Právě americký Úřad pro kosmonautiku NASA pomáhá vyvíjet například těsnění pístu, což je nejchoulostivější část motoru Wankel. Mazda zřejmě zůstane u koncepce s dvojicí rotujících pístu a objemu 1,3 litru.

Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

Mazda RX-8 má nakonec šanci žít díky roadsteru MX-5

Příští Mazda RX využije platformu nové Mazdy MX-5 a bude jen o trochu větší. Dokonce by se novinka mohla jmenovat Mazda RX-6, aby se zdůraznil návrat ke kořenům (označení RX-7 totiž zavání přeplňováním, RX-8 zase čtyřmístným kupé). První novodobý Wankel má být ale atmosférický.

Pokud se podaří vývoj motoru dotáhnout do zdárného konce, mohl by se uplatnit i jako palubní generátor plug-in hybridů. Motor Wankel je totiž velmi kompaktní a k zástavbě do elektromobilu se přímo hodí.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků