Mazda pro mladou generaci

Na tokijském autosalónu se objevila velmi zajímavá studie městského vozidla určeného především mladé generaci. Technici Mazdy šli cestou velmi netradičního designu, který by měl být především nenásilný a uvolňující. Vše se přizpůsobilo stylu, jaký uznává dnešní mladá generace, a výsledkem se stala Mazda Secret Hideout.
Mazda pro mladou generaci
Secret Hideout je automobil velmi neotřelého designu, který někomu může přední partií připomínat tak trochu koncept New Beetle. V každém případě se designéři vydali osobitou cestou a zdá se, že výsledek je více, než dobrý. Pozoruhodná je absence jakýchkoliv větších otvorů v přední části vozu, který by sloužili pro chlazení motoru nebo brzd. S podobnou věcí jsme se mohli dříve setkat u Tatry 613/700, ale s tím rozdílem, že tyto vozy měly motor vzadu. Klepněte pro větší obrázekDveře vozidla se otvírají navzájem v opačném smyslu bez středového sloupku, takže ani nastupování či vystupování nečiní jakýkoliv problém.

Celý interiér je velmi variabilní. Během relativně krátkého okamžiku se může klasické uspořádání změnit v jakousi ložnici, což je velká výhoda při víkendových vyjížďkách do přírody, popř. na party. Ostatní části interiéru jsou řešeny velmi jednoduše a dá se říci, že jsou navrženy v retrostylu. Ve voze najdeme mnoho odkládacích míst a také kvalitní audiosoustavu, stejně tak jako možnost kdykoliv se připojit na internet nebo sledovat oblíbené pořady z DVD na multifunkčním displeji.

O pohon malého vozu se stará zážehový čtyřválec o objemu 1.3 l vybavený rozvodem DOHC a variabilním časováním ventilů S-VT, takže i přes malý zdvihový objem by neměla být malá Mazda brzdou provozu. Agregát by měl disponovat výkonem kolem 90 ks, ale byl koncipován především na nízké provozní náklady a dlouhou životnost. Nepřekvapí proto, že malý a lehký vůz se spokojí se spotřebou v kombinovaném provozu okolo 4,5 l/100km.

Mazda vůz představila jako koncept malého vozu pro víceúčelové použití a v žádném případě neuvažuje o jeho zařazení do svého výrobního programu. I přesto lze říci, že koncept se stal středem pozornosti a my se jen můžeme těšit na to, že i další automobilky přijdou se svými koncepty.

Základní technické údaje:

Délka x šířka x výška : 3925 x 1680 x 1530 mm
Převodovka : čtyřstupňová automatická s hydrodynamickým měničem
Zavěšení kol: všechna kola nezávisle, vpředu systémem McPherson
Brzdy: vpředu kotoučové s vnitřním chlazením a vzadu bubnové
Pneumatiky: 185/65
Kola: z lehké slitiny o rozměru 15 x 5.5J
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků