Mazda pro mladou generaci

Na tokijském autosalónu se objevila velmi zajímavá studie městského vozidla určeného především mladé generaci. Technici Mazdy šli cestou velmi netradičního designu, který by měl být především nenásilný a uvolňující. Vše se přizpůsobilo stylu, jaký uznává dnešní mladá generace, a výsledkem se stala Mazda Secret Hideout.
Mazda pro mladou generaci
Secret Hideout je automobil velmi neotřelého designu, který někomu může přední partií připomínat tak trochu koncept New Beetle. V každém případě se designéři vydali osobitou cestou a zdá se, že výsledek je více, než dobrý. Pozoruhodná je absence jakýchkoliv větších otvorů v přední části vozu, který by sloužili pro chlazení motoru nebo brzd. S podobnou věcí jsme se mohli dříve setkat u Tatry 613/700, ale s tím rozdílem, že tyto vozy měly motor vzadu. Klepněte pro větší obrázekDveře vozidla se otvírají navzájem v opačném smyslu bez středového sloupku, takže ani nastupování či vystupování nečiní jakýkoliv problém.

Celý interiér je velmi variabilní. Během relativně krátkého okamžiku se může klasické uspořádání změnit v jakousi ložnici, což je velká výhoda při víkendových vyjížďkách do přírody, popř. na party. Ostatní části interiéru jsou řešeny velmi jednoduše a dá se říci, že jsou navrženy v retrostylu. Ve voze najdeme mnoho odkládacích míst a také kvalitní audiosoustavu, stejně tak jako možnost kdykoliv se připojit na internet nebo sledovat oblíbené pořady z DVD na multifunkčním displeji.

O pohon malého vozu se stará zážehový čtyřválec o objemu 1.3 l vybavený rozvodem DOHC a variabilním časováním ventilů S-VT, takže i přes malý zdvihový objem by neměla být malá Mazda brzdou provozu. Agregát by měl disponovat výkonem kolem 90 ks, ale byl koncipován především na nízké provozní náklady a dlouhou životnost. Nepřekvapí proto, že malý a lehký vůz se spokojí se spotřebou v kombinovaném provozu okolo 4,5 l/100km.

Mazda vůz představila jako koncept malého vozu pro víceúčelové použití a v žádném případě neuvažuje o jeho zařazení do svého výrobního programu. I přesto lze říci, že koncept se stal středem pozornosti a my se jen můžeme těšit na to, že i další automobilky přijdou se svými koncepty.

Základní technické údaje:

Délka x šířka x výška : 3925 x 1680 x 1530 mm
Převodovka : čtyřstupňová automatická s hydrodynamickým měničem
Zavěšení kol: všechna kola nezávisle, vpředu systémem McPherson
Brzdy: vpředu kotoučové s vnitřním chlazením a vzadu bubnové
Pneumatiky: 185/65
Kola: z lehké slitiny o rozměru 15 x 5.5J
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků