Mazda CX-60  udělala zcela určitě radost všem tradičním motoristům. Vedle moderní plug-in hybridní jednotky se základem ve čtyřválci se totiž chlubí i dvojicí šestiválců. Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 udělala zcela určitě radost všem tradičním motoristům. Vedle moderní plug-in hybridní jednotky se základem ve čtyřválci se totiž chlubí i dvojicí šestiválců. | Zdroj: Mazda

Při premiéře však nebyla automobilka ohledně technických údajů větších motorů zrovna sdílná. Nyní to alespoň zčásti napravuje odhalením japonských specifikací. Zdroj: Mazda

Při premiéře však nebyla automobilka ohledně technických údajů větších motorů zrovna sdílná. Nyní to alespoň zčásti napravuje odhalením japonských specifikací. | Zdroj: Mazda

Naftový motor Skyactiv-D 3.3 dává při 4000 až 4200 otáčkách za minutu výkon 170 kW (231 koní) a mezi 1500 až 3000 otáčkami nabídne 500 N.m točivého momentu. Zdroj: Mazda

Naftový motor Skyactiv-D 3.3 dává při 4000 až 4200 otáčkách za minutu výkon 170 kW (231 koní) a mezi 1500 až 3000 otáčkami nabídne 500 N.m točivého momentu. | Zdroj: Mazda

Ten samý agregát je k mání i jako 48voltovým mild-hybrid s technologií M Boost, kdy slibuje výkon 187 kW (254 koní) při 3750 otáčkách a 550 N.m točivého momentu v rozmezí 1500 až 2400 otáček. Zdroj: Mazda

Ten samý agregát je k mání i jako 48voltovým mild-hybrid s technologií M Boost, kdy slibuje výkon 187 kW (254 koní) při 3750 otáčkách a 550 N.m točivého momentu v rozmezí 1500 až 2400 otáček. | Zdroj: Mazda

Japonci pak mají ještě k dispozici základní jednotku plug-in hybridu, tedy 2,5litrový čtyřválec o výkonu 188 koní, ale bez elektrické pomoci. Zdroj: Mazda

Japonci pak mají ještě k dispozici základní jednotku plug-in hybridu, tedy 2,5litrový čtyřválec o výkonu 188 koní, ale bez elektrické pomoci. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Nová CX-60 startuje na  1.293.690 Kč  v provedení Prime-Line. Zdroj: Mazda

Nová CX-60 startuje na 1.293.690 Kč v provedení Prime-Line. | Zdroj: Mazda

Sedadla Mazdy CX-60 jsou posazena výše, aby byl zajištěn volný a ničím nerušený výhled. Zdroj: Mazda

Sedadla Mazdy CX-60 jsou posazena výše, aby byl zajištěn volný a ničím nerušený výhled. | Zdroj: Mazda

Při premiéře však nebyla automobilka ohledně technických údajů větších motorů zrovna sdílná. Nyní to alespoň zčásti napravuje odhalením japonských specifikací. Zdroj: Mazda
Naftový motor Skyactiv-D 3.3 dává při 4000 až 4200 otáčkách za minutu výkon 170 kW (231 koní) a mezi 1500 až 3000 otáčkami nabídne 500 N.m točivého momentu. Zdroj: Mazda
Ten samý agregát je k mání i jako 48voltovým mild-hybrid s technologií M Boost, kdy slibuje výkon 187 kW (254 koní) při 3750 otáčkách a 550 N.m točivého momentu v rozmezí 1500 až 2400 otáček. Zdroj: Mazda
Japonci pak mají ještě k dispozici základní jednotku plug-in hybridu, tedy 2,5litrový čtyřválec o výkonu 188 koní, ale bez elektrické pomoci. Zdroj: Mazda
11
Fotogalerie

Mazda přibližuje své nové šestiválce. 3,3litrová nafta sotva přelezla hranici 250 koní, krouťákem ale potěší

Mazda jde proti downsizingu a uvedla nové šestiválcové motory. Na drtivé výkony se ale nezaměřuje.

Mazda CX-60 udělala zcela určitě radost všem tradičním motoristům. Vedle moderní plug-in hybridní jednotky se základem ve čtyřválci se totiž chlubí i dvojicí šestiválců. Při premiéře však nebyla automobilka ohledně technických údajů větších motorů zrovna sdílná. Nyní to alespoň zčásti napravuje odhalením japonských specifikací.

Naftový motor Skyactiv-D 3.3 dává při 4000 až 4200 otáčkách za minutu výkon 170 kW (231 koní) a mezi 1500 až 3000 otáčkami nabídne 500 N.m točivého momentu. Hodnoty to tedy nejsou vysoké, ale úkolem motoru je především vydržet a nechtít moc paliva. Zájemci o lepší dynamiku naftového motoru ale mají další možnost.

Ten samý agregát je totiž k mání i jako 48voltovým mild-hybrid s technologií M Boost, kdy slibuje výkon 187 kW (254 koní) při 3750 otáčkách a 550 N.m točivého momentu v rozmezí 1500 až 2400 otáček. Japonci pak mají ještě k dispozici základní jednotku plug-in hybridu, tedy 2,5litrový čtyřválec o výkonu 188 koní, ale bez elektrické pomoci.

Všechny motory jsou spárované s osmistupňovou automatickou převodovkou. Na evropské specifikace stále čekáme. Mezitím už ale známe české ceny modelu CX-60 s plug-in hybridním motorem. Zmíněné motory se později objeví i v dalších modelech značky Mazda, které však zatím nebyly oznámeny. Stále také čekáme na informace o 3,0litrovém zážehovém šestiválci.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud