Mazda představila hybridní Tribute

Japonská automobilka představila svůj hybridní SUV model Tribute. Novinka se představila v Detroitu na tradičním autosalonu.

Hybridní pohon je u Mazdy tradičního typu, tedy spojuje benzínový motor s elektromotory. Základ tvoří čtyřválec 2,3 l o výkonu 98 kW (133 k), který doplňuje elektromotor o výkonu 70 kW (94 k).

Elektrická energie se pak ukládá do speciálních 300 voltových baterií, které umožní jízdu čistě na elektřinu až sedm minut. Elektromotor se připojuje vždy při akceleraci a také při nízkých rychlostech ve městě.

Přesné specifikace Mazda neudává, ale informuje, že celková dynamika vozu je na úrovni třílitrových šestiválců konkurenčních vozů. Hlavní výhodou je pak úspora paliva, který v ideálních podmínkách může činit až 75 % proti benzínovému motoru.

Díky tomu, že hybridní Tribute vykazuje velmi nízkou spotřebu a emise, bude možno na nákup uplatnit i daňové zvýhodnění, které zatím u nás chybí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mazda Tribute hybrid
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků