Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru. Ještě se ale neradujte

21 komentářů

Bych se na to mohl ......
29. března • 21:30

Hura, hura uz nemam prujem, ted mam zácpu!!!!

ldx
10. března • 23:42

Docela by mně zajímala spotřeba při těch konstantních otáčkách... Kdyby by se to dostalo třeba na běžných 8l, tak by to byla zajímavá možnost, jak celkem lacině prodloužit dojezd elektromobilu v situacích, ke kterým v typickém provozu elektromobilu dochází vyjímečně...

Kuk Vykuk
5. března • 14:44

Jenom dávaj petroheadům falešnou naději zatímco s Toyotou připravujou baterkáčec

Kuk Vykuk
4. března • 4:27

To už maj nanocoating tak vychytanej, že to konečně něco vydrží? No spíš jen čeřej vodu a melou z posledního.

Zelí
3. března • 10:57

Když se podívám na nadpis článku, přemýšlím, jestli se vůbec najde někdo, kdo se raduje z toho, že mazda chce vyrábět zase wankel. Silně o tom pochybuju.

Marek
5. března • 8:48

Já se raduju. Kvalita světa je v rozmanitosti, ne v jednotě.

ACE
3. března • 11:16

Zrovna já bych měl radost, wankel není špatná myšlenka, jen příliš předběhl technologické možnosti. Samozřejmě netuším jestli to klapne, ale dělá mi radost, že se najde někdo, kdo nejde jen s davem (malé a oturbené), ale snaží se hledat neustále i jiné cesty. Přece každýmu auto fanouškovi, musí dělat radost, když má na výběr..... nebo se i v tom pletu? ;-)

Maniak
3. března • 12:41

Zoom-zoom 😎

Maniak
3. března • 11:04

Tak tak. Wankel jako generator elektriky při konstantních otáčkách...

Jakub
2. března • 16:24

Líbí se mi, jak všechny automobilky věří, že spalovací agregáty zůstanou i nadále součástí automobilů. Defakto tím říkají: "Věříme, že ta sebranka hloupých politiků, kteří museli propadat z fyziky snad už v mateřské školce, skončí v propadlišti dějin a my budeme zase moct dělat poctivé stroje na benzín.". Ani se jim nevidím. Dnešní normy euro a metodika měření emisí nahrává tomu, že partička vědců v bílém plášti nabije hybrid ze zásuvky vedle rychlovarky, dotlačí na stolici, spustí se měřící cyklus, který auto absolvuje skoro celé na tu NABITOU baterku aby na posledních kilometrech trochu začoudilo z motoru, protože baterka nestačí. Vyjdou 2L/100km a HURÁ. Flotilová spotřeba je nízká. Flotilové emise CO2 jsou nízké. Tak zbyde ještě na nějakej ten sporťák...

Saman
2. března • 18:36

problem je, ze tech politiku je vic nez tech lidi v automobilkach co veri v zachranu spalovaku, schvalne kdo vymre driv, politici a nebo ty v tech automobilkach?jen euro za to fakt nemuze, i Euro 6d je min prisna nez emisni limity v nekolita statech USA, nev v Cine, nez v Japonsku (zvlastni ze Mazda ktera je z Japonska to nezminuje?)a vseobecne, emisni norma plati taky jen do urcite miry, viz emisni zony po cele EU, pokud mesta zakazou do nejake oblasti vjizdet spalovakum, emisni limity normy jsou jim tak nejak k nicemu, protoze proto ze jsou to porad spalovaky :-D

Antiautomat
2. března • 18:58

Politik je dnes vo fasokapitalovej spolocnosti v prvom rade na to, aby zabezpecil ze stat podoji ovcanov len aby nadnarodny korporat trhol. Je to smutne, ale je to tak.
A ak sa nahodou spreneveri svojmu ucelu, potom..., no potom bud sa najde nejaka kauza v mediach (aka to nahoda), alebo, ak nebodaj je to naozaj schopny politik, neumerne sa zvysi pravdepodobnost nepredvidatelnej udalosti. Povedzme, ze havaruje, povedzme ze sa zapletie s niekym (spoza hrobu asi toho vela nenakeca)...no a tak podobne.

vana
2. března • 14:13

Mezi významné problémy Wankelu patří i nevýhodný poměr mezi plochou spalovacích prostor a jejich objemem, což logicky zvedá tepelné ztráty. A člověk ani nemusí být odborník na geometrii aby věděl, že u malých provedení je tento poměr ještě horší, což je dáno faktem že povrch je úměrný čtverci rozměrů kdežto objem třetí mocnině. Tj velikost krabice od bot je možná příznivá kvůli zástavbě, ale ekonomiku provozu zákonitě ještě dále zhorší. Stejně tak zní podivně tvrzení že prodlužovač dojezdu vlastně není potřeba, když zákazníci v průměru ujedou okolo 60 km denně. Takový průměr mám i já když celý týden sedím doma a pak v neděli jedu 400 kiláků v kuse. Takže průměr asi nebude úplně směroplatný :-)

miro
3. března • 16:28

co sa tyka spotreby wankelova motoru tak ta bola praveze vyssia v porovnani s klasikou. no ak pojde stale v konstantnych - optimalnych otackach tak verim, ze spotreba bude ok. mozno stale horsia ako klasika len v optimalnych otackach no aj tak dobra. + dalsie zmienovane vyhody z neho robia ideal ako extender.
denny dojazd vacsiny vodicov je fakt okolo tych 60km. sa zamysli ako jazdi vacsina ludi. po-pi rano deti do skoly hodia cestou do roboty a po praci pre deti na kruzky, kulturu ci sport a domov. fakt cca 60km.
akurat v piatok vecer ci v sobotu rano nalozia celu rodinu do auta a trepu sa 150km na chatu. a v nedelu spat. a raz za rok do chorvatska.
teda cisty elektromobil by musel mat kapacitu baterky, aby zvladli cestu kazdy vikend na chatu a spat. to znamena velku-tazku a hlavne drahu baterku. a prave extender riesi jedinu nevyhodu cisteho elektromobilu. to je dojazd a vlastne aj dlhe nabijanie. natankujes hocikde a hned.
cez tyzden tankujes pocas noci ked je prudu nadbytok pekne pomaly celu noc 8 hodin z najblizsej poulicnej lampy. na to netreba ani nove rozvody ani nic. len pripojku na elektromer s nocnym prudom. 8A bohate staci. jednoducho rychlo a lacno zrealizovatelne uz dnes. mohli by sme si tak vsetci kupit relativne lacny elektromobil (s malou baterkou fakt nema byt preco drahy), nabijat ho pred panelakom a este by aj cena benzinu pekne klesla, lebo by sa znizil po nom dopyt. o cistom vzduchu v meste a perfektnych jazdnych vlastnostiach elektromobilu nemusim ani pisat. fakt extender je vyborne riesenie.
vedia to aj v BMW. vsak maju i3 s extenderom. akurat ju schavelne spravili hnusne skaredu s debilnymi dverami a hroznymi sedackami, aby si to nekupil nikto ani nahodou, lebo elektromobily nechcu predavat kvoli zisku. automobilka dnes uz vacsinu suciastok len sklada dokopy. zisk vedia tvorit na karoserii, motoroch a prevodovkach. no a zrazu ziaden motor, ziadna prevodovka ...

ACE
3. března • 9:37

Ale, mezi významné výhody zase patří daleko menší rozměr při stejném výkonu (než běžné motory), slušná efektivita při konstantních otáčkách, daleko menší váha, takže na ekonomiku provozu vlastně samá pozitiva (přihlédneme-li k tomu, že se jedná o jakousi rezervu, aby člověk prostě dojel když dojdou baterky a netahal zbytečně těžkej agregát)

vana
3. března • 11:18

Máš nějaké přesnější info k té slušné efektivitě, například konkrétní srovnání se stejně výkonným klasickým motorem ? Fakt by mě to zajímalo, vzhledem k faktům co jsem uvedl

ACE
3. března • 11:49
vana
3. března • 12:10

Jo se vším souhlasím, Wankel je malý, kompaktní a bez vibrací a proto má jako nouzový generátor určitě uplatnění. Já se jen ptal na tu úspornost, o ní se sice mluví ale konkrétní čísla jsem neviděl nikdePodobně se třeba mluví jak superúsporné jsou mikroturbíny a tam se mi údaje o hospodárnosti podařilo najít a nebylo to teda nic moc. Proto nevěřím všemu co se jen tak píše

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
3. března • 12:41

Nějaká konkrétní čísla asi dohledat nepůjdou, vzhledem k minimálnímu rozšíření, ale necháme se překvapit a uvidíme s čím přijdou a jak jim to bude fungovat.

ACE
3. března • 11:42

Podívej se třeba na rozměry a váhu při stejném výkonu a ber v úvahu že se jedná (v tomto případě) o pojistku využívanou jen nouzově, alespoň to tak podle článku chápu. Takže použití klasického motoru, zvedá nároky na prostor a nosnost. Samozřejmě při sterilním porovnání spotřeba vs výkon, je klasickej motor efektivnější.

Arnie J
2. března • 15:50

Tak ujedeš v pondělí 60 km, v úterý 60 km, a tak dále. Jak prosté :-D

Doporučujeme

Články odjinud