Mazda potvrdila návrat Wankelova motoru. Ještě se ale neradujte

vana  |  02. 03. 2018 14:13

Mezi významné problémy Wankelu patří i nevýhodný poměr mezi plochou spalovacích prostor a jejich objemem, což logicky zvedá tepelné ztráty. A člověk ani nemusí být odborník na geometrii aby věděl, že u malých provedení je tento poměr ještě horší, což je dáno faktem že povrch je úměrný čtverci rozměrů kdežto objem třetí mocnině. Tj velikost krabice od bot je možná příznivá kvůli zástavbě, ale ekonomiku provozu zákonitě ještě dále zhorší.

Stejně tak zní podivně tvrzení že prodlužovač dojezdu vlastně není potřeba, když zákazníci v průměru ujedou okolo 60 km denně. Takový průměr mám i já když celý týden sedím doma a pak v neděli jedu 400 kiláků v kuse. Takže průměr asi nebude úplně směroplatný

Odpovědět  |   | 
Arnie J  |  02. 03. 2018 15:50

Tak ujedeš v pondělí 60 km, v úterý 60 km, a tak dále. Jak prosté

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 03. 2018 09:37

Ale, mezi významné výhody zase patří daleko menší rozměr při stejném výkonu (než běžné motory), slušná efektivita při konstantních otáčkách, daleko menší váha, takže na ekonomiku provozu vlastně samá pozitiva (přihlédneme-li k tomu, že se jedná o jakousi rezervu, aby člověk prostě dojel když dojdou baterky a netahal zbytečně těžkej agregát)

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 03. 2018 11:18

Máš nějaké přesnější info k té slušné efektivitě, například konkrétní srovnání se stejně výkonným klasickým motorem ? Fakt by mě to zajímalo, vzhledem k faktům co jsem uvedl

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 03. 2018 11:42

Podívej se třeba na rozměry a váhu při stejném výkonu a ber v úvahu že se jedná (v tomto případě) o pojistku využívanou jen nouzově, alespoň to tak podle článku chápu. Takže použití klasického motoru, zvedá nároky na prostor a nosnost. Samozřejmě při sterilním porovnání spotřeba vs výkon, je klasickej motor efektivnější.

Odpovědět  |   | 
vana  |  03. 03. 2018 12:10

Jo se vším souhlasím, Wankel je malý, kompaktní a bez vibrací a proto má jako nouzový generátor určitě uplatnění. Já se jen ptal na tu úspornost, o ní se sice mluví ale konkrétní čísla jsem neviděl nikde

Podobně se třeba mluví jak superúsporné jsou mikroturbíny a tam se mi údaje o hospodárnosti podařilo najít a nebylo to teda nic moc. Proto nevěřím všemu co se jen tak píše

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 03. 2018 12:41

Nějaká konkrétní čísla asi dohledat nepůjdou, vzhledem k minimálnímu rozšíření, ale necháme se překvapit a uvidíme s čím přijdou a jak jim to bude fungovat.

Odpovědět  |   | 
miro  |  03. 03. 2018 16:28

co sa tyka spotreby wankelova motoru tak ta bola praveze vyssia v porovnani s klasikou. no ak pojde stale v konstantnych - optimalnych otackach tak verim, ze spotreba bude ok. mozno stale horsia ako klasika len v optimalnych otackach no aj tak dobra. + dalsie zmienovane vyhody z neho robia ideal ako extender.
denny dojazd vacsiny vodicov je fakt okolo tych 60km. sa zamysli ako jazdi vacsina ludi. po-pi rano deti do skoly hodia cestou do roboty a po praci pre deti na kruzky, kulturu ci sport a domov. fakt cca 60km.
akurat v piatok vecer ci v sobotu rano nalozia celu rodinu do auta a trepu sa 150km na chatu. a v nedelu spat. a raz za rok do chorvatska.
teda cisty elektromobil by musel mat kapacitu baterky, aby zvladli cestu kazdy vikend na chatu a spat. to znamena velku-tazku a hlavne drahu baterku. a prave extender riesi jedinu nevyhodu cisteho elektromobilu. to je dojazd a vlastne aj dlhe nabijanie. natankujes hocikde a hned.
cez tyzden tankujes pocas noci ked je prudu nadbytok pekne pomaly celu noc 8 hodin z najblizsej poulicnej lampy. na to netreba ani nove rozvody ani nic. len pripojku na elektromer s nocnym prudom. 8A bohate staci. jednoducho rychlo a lacno zrealizovatelne uz dnes. mohli by sme si tak vsetci kupit relativne lacny elektromobil (s malou baterkou fakt nema byt preco drahy), nabijat ho pred panelakom a este by aj cena benzinu pekne klesla, lebo by sa znizil po nom dopyt. o cistom vzduchu v meste a perfektnych jazdnych vlastnostiach elektromobilu nemusim ani pisat. fakt extender je vyborne riesenie.
vedia to aj v BMW. vsak maju i3 s extenderom. akurat ju schavelne spravili hnusne skaredu s debilnymi dverami a hroznymi sedackami, aby si to nekupil nikto ani nahodou, lebo elektromobily nechcu predavat kvoli zisku. automobilka dnes uz vacsinu suciastok len sklada dokopy. zisk vedia tvorit na karoserii, motoroch a prevodovkach. no a zrazu ziaden motor, ziadna prevodovka ...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  02. 03. 2018 16:24

Líbí se mi, jak všechny automobilky věří, že spalovací agregáty zůstanou i nadále součástí automobilů. Defakto tím říkají: "Věříme, že ta sebranka hloupých politiků, kteří museli propadat z fyziky snad už v mateřské školce, skončí v propadlišti dějin a my budeme zase moct dělat poctivé stroje na benzín.". Ani se jim nevidím. Dnešní normy euro a metodika měření emisí nahrává tomu, že partička vědců v bílém plášti nabije hybrid ze zásuvky vedle rychlovarky, dotlačí na stolici, spustí se měřící cyklus, který auto absolvuje skoro celé na tu NABITOU baterku aby na posledních kilometrech trochu začoudilo z motoru, protože baterka nestačí. Vyjdou 2L/100km a HURÁ. Flotilová spotřeba je nízká. Flotilové emise CO2 jsou nízké. Tak zbyde ještě na nějakej ten sporťák...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  02. 03. 2018 18:36

problem je, ze tech politiku je vic nez tech lidi v automobilkach co veri v zachranu spalovaku, schvalne kdo vymre driv, politici a nebo ty v tech automobilkach?

jen euro za to fakt nemuze, i Euro 6d je min prisna nez emisni limity v nekolita statech USA, nev v Cine, nez v Japonsku (zvlastni ze Mazda ktera je z Japonska to nezminuje?)

a vseobecne, emisni norma plati taky jen do urcite miry, viz emisni zony po cele EU, pokud mesta zakazou do nejake oblasti vjizdet spalovakum, emisni limity normy jsou jim tak nejak k nicemu, protoze proto ze jsou to porad spalovaky

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  02. 03. 2018 18:58

Politik je dnes vo fasokapitalovej spolocnosti v prvom rade na to, aby zabezpecil ze stat podoji ovcanov len aby nadnarodny korporat trhol. Je to smutne, ale je to tak. A ak sa nahodou spreneveri svojmu ucelu, potom..., no potom bud sa najde nejaka kauza v mediach (aka to nahoda), alebo, ak nebodaj je to naozaj schopny politik, neumerne sa zvysi pravdepodobnost nepredvidatelnej udalosti. Povedzme, ze havaruje, povedzme ze sa zapletie s niekym (spoza hrobu asi toho vela nenakeca)...no a tak podobne.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 03. 2018 10:57

Když se podívám na nadpis článku, přemýšlím, jestli se vůbec najde někdo, kdo se raduje z toho, že mazda chce vyrábět zase wankel. Silně o tom pochybuju.

Odpovědět  |   | 
Maniak  |  03. 03. 2018 11:04

Tak tak. Wankel jako generator elektriky při konstantních otáčkách...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 03. 2018 11:16

Zrovna já bych měl radost, wankel není špatná myšlenka, jen příliš předběhl technologické možnosti. Samozřejmě netuším jestli to klapne, ale dělá mi radost, že se najde někdo, kdo nejde jen s davem (malé a oturbené), ale snaží se hledat neustále i jiné cesty. Přece každýmu auto fanouškovi, musí dělat radost, když má na výběr..... nebo se i v tom pletu?

Odpovědět  |   | 
Maniak  |  03. 03. 2018 12:41

Zoom-zoom 😎

Odpovědět  |   | 
Marek  |  05. 03. 2018 08:48

Já se raduju. Kvalita světa je v rozmanitosti, ne v jednotě.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 03. 2018 04:27

To už maj nanocoating tak vychytanej, že to konečně něco vydrží? No spíš jen čeřej vodu a melou z posledního.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  05. 03. 2018 14:44

Jenom dávaj petroheadům falešnou naději zatímco s Toyotou připravujou baterkáčec

Odpovědět  |   | 
ldx  |  10. 03. 2018 23:42

Docela by mně zajímala spotřeba při těch konstantních otáčkách... Kdyby by se to dostalo třeba na běžných 8l, tak by to byla zajímavá možnost, jak celkem lacině prodloužit dojezd elektromobilu v situacích, ke kterým v typickém provozu elektromobilu dochází vyjímečně...

Odpovědět  |   | 
Bych se na to mohl ......  |  29. 03. 2018 21:30

Hura, hura uz nemam prujem, ted mam zácpu!!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A