Mazda po vstupu do EU: něco zlevní, něco zdraží

Praha, 20.4. 2004 – Vstup do Evropské Unie je na dohled a s ním vyvstává i řada otázek. Jednou z nich je též otázka související s vývojem cen automobilů po vstupu do EU, s nímž přijde u produktů asijské provenience ke snížení celní sazby ze 17,1 % na 10 %, jak je obvyklé na ostatních evropských trzích. Současně by tento zásadní krok měl přinést i právě projednávanou změnu DPH z 22 % na 19 %.

Auto Palace Praha, oficiální importér vozů Mazda přistoupil v těchto souvislostech k cenovým úpravám u svých modelů, přičemž byl nucen brát v potaz i cenovou politiku harmonizace cen v EU. Změny u modelů značky Mazda jsou tedy následující:

Mazda2

S ohledem na skutečnost, že se tento vůz vyrábí v Evropě (španělská Valencie), změna celní sazby se ceny tohoto modelu v žádném případě nedotkne. A s ohledem na harmonizaci cen zůstávají ceny nezměněné a startovací cena modelu Mazda2 Comfort 1,25i tak činí 319 900,- Kč.

Mazda Premacy, MPV, RX-8 a B-Fighter

Tyto modely pocházejí z japonské nebo thajské výroby a tak u nich dojde ke zmiňované změně celní sazby ze 17,1% na 10%. Tím se u těchto vozů vytvoří určitý prostor pro následující cenové úpravy. Cena Mazda Premacy v základním provedení 1,8i Comfort byla  snížena o 15 000 Kč a začíná tedy nyní na bezkonkurenčních 459 900 Kč. O 15 až 20 tisíc se snížila cena i u dalších modelů a u provedení 2,0i Touring s automatem dokonce o 50 tisíc. Ceny u MPV byly sníženy plošně o 30 000 Kč. Nyní tedy začíná cena MPV na 869 900 Kč. Mazda RX-8 přinesla u modelu Renesis snížení ceny o 30 tisíc a u modelu Revolution dokonce o 40 tisíc. Startovací ceny jsou nyní tedy – Renesis 969 900 Kč a Revolution 1 099 900 Kč. A konečně pick-up B-Fighter – u obou provedení došlo ke změně o 20 tisíc a tak Rab Cabine začíná nyní na skvělých 579 900 Kč bez DPH.

Mazda6

Ačkoliv tento model pochází též z továrny v Hirošimě, nebyly u něho provedeny žádné cenové úpravy, protože k těmto importér přistoupil ve výrazném předstihu již na začátku ledna tohoto roku. Mazda6 v základním provedení 1,8i Comfort tak i nadále začíná na 599 900 Kč.

Mazda3

Auto roku 2004 v České republice přišlo na trh jako první a tak byl importér nucen také jako první nastavit cenové hranice u tohoto modelu C-segmentu. Potřeba harmonizace cen v rámci EU však ukázala, že ceny byly lehce poddimenzované a tak došlo u tohoto modelu k drobnému plošnému navýšení cen o 10 000 Kč. Startovací cena základního modelu Mazda3 1,4i HB Comfort začíná tedy nyní na 429 900 Kč.

Mazda Tribute F/L 2004

Již v květnu bude na trh uvedena modernizovaná podoba SUV Mazda Tribute, která přinese nejenom změny některých designových prvků, ale především pak nový zážehový motor 2.3 litru (tento nahradí dosavadní dvoulitr) a změnu v řazení u automatu 3.0i, které se přenáší z pod volantu na středovou konzoly, jak je zvykem v Evropě. V porovnání s předchozím modelem  jsou ceny nižší a platné ceny budou následující: Tribute 2.3i - 799 900 Kč a Tribute 3,0i AT (vč. kůže) – 999 900 Kč.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků