Mazda oznámila ekonomické výsledky prvního pololetí 2004

Mazda Motor Corporation dnes oznámila velký nárůst zisku za první polovinu FY2004. Tyto výsledky přivedly společnost na cestu k dosažení vůbec nejlepších výsledků v historii, k dosažení operativního zisku za celorok.

V první polovině FY2004, který skončil k 30.9. 2004, Mazda zaznamenala nárůst na všech úrovních zisku. Konsolidované tržby za toto období činily 1 320,6 mld. jenů, tj. o 9% více oproti stejnému období předchozího roku. Operativní zisk se zvýšil o 53% na 43,5 mld. jenů, zatímco čistý zisk se zvýšil o 68% oproti předchozímu roku na 18,7 mld. jenů.

Dosažení těchto zisků bylo významně podpořeno růstem výnosů na základě pokračujících silných prodejů v Evropě, silnějšího prodeje nových výrobků jako Mazda3/Axela a také skutečnosti, že společnost pokračovala ve svém úsilí o „Achieve Best Cost“ (= ABC; dosažení nejlepších nákladů), které vede ke snižování nákladů.

Ředitel a šéf financí značky Mazda, pan Gideon Wolthers řekl: „Jsem potěšen, že mohu opět předložit příznivou finanční zprávu. Dobré momentum v první polovině roku nám dodává sebevědomí, že dosáhneme celoročního výhledu. Jsme nyní na cestě k dosažení rekordního operativního zisku všech dob, zisku ve výši 78 mld. jenů. A to je hodnota, na kterou se operativní zisk již jednou  v minulosti téměř dostal, stalo se tak v roce 1985, kdy byl kurs jenu vůči dolaru 245.“

Finanční výsledky první poloviny FY2004

Konsolidované tržby v první polovině FY2004 dosáhly 1 320,6 mld. jenů, což je nárůst o 111,1 mld. jenů oproti první polovině FY2003. Operativní zisk byl 43,5 mld. jenů, tj. meziroční nárůst o 15,1 mld. jenů. Běžný zisk činil 36,9 mld. jenů, tedy o 17,9 mld. jenů více oproti předchozímu roku, zatímco čistý zisk se zvýšil o 7,5 mld. jenů na 18,7 mld. jenů.

Konsolidované cash flow bylo negativní ve výši 14 mld. jenů. Čisté pohledávky se zvýšily o 5,2 mld. jenů na 363,3 mld. jenů v porovnání ke konci FY2003, a poměr vlastního jmění k závazkům se zlepšilo o 10% na 151%.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků