Mazda oznámila ekonomické výsledky prvního pololetí 2004

Mazda oznámila ekonomické výsledky prvního pololetí 2004

Mazda Motor Corporation dnes oznámila velký nárůst zisku za první polovinu FY2004. Tyto výsledky přivedly společnost na cestu k dosažení vůbec nejlepších výsledků v historii, k dosažení operativního zisku za celorok.

V první polovině FY2004, který skončil k 30.9. 2004, Mazda zaznamenala nárůst na všech úrovních zisku. Konsolidované tržby za toto období činily 1 320,6 mld. jenů, tj. o 9% více oproti stejnému období předchozího roku. Operativní zisk se zvýšil o 53% na 43,5 mld. jenů, zatímco čistý zisk se zvýšil o 68% oproti předchozímu roku na 18,7 mld. jenů.

Dosažení těchto zisků bylo významně podpořeno růstem výnosů na základě pokračujících silných prodejů v Evropě, silnějšího prodeje nových výrobků jako Mazda3/Axela a také skutečnosti, že společnost pokračovala ve svém úsilí o „Achieve Best Cost“ (= ABC; dosažení nejlepších nákladů), které vede ke snižování nákladů.

Ředitel a šéf financí značky Mazda, pan Gideon Wolthers řekl: „Jsem potěšen, že mohu opět předložit příznivou finanční zprávu. Dobré momentum v první polovině roku nám dodává sebevědomí, že dosáhneme celoročního výhledu. Jsme nyní na cestě k dosažení rekordního operativního zisku všech dob, zisku ve výši 78 mld. jenů. A to je hodnota, na kterou se operativní zisk již jednou  v minulosti téměř dostal, stalo se tak v roce 1985, kdy byl kurs jenu vůči dolaru 245.“

Finanční výsledky první poloviny FY2004

Konsolidované tržby v první polovině FY2004 dosáhly 1 320,6 mld. jenů, což je nárůst o 111,1 mld. jenů oproti první polovině FY2003. Operativní zisk byl 43,5 mld. jenů, tj. meziroční nárůst o 15,1 mld. jenů. Běžný zisk činil 36,9 mld. jenů, tedy o 17,9 mld. jenů více oproti předchozímu roku, zatímco čistý zisk se zvýšil o 7,5 mld. jenů na 18,7 mld. jenů.

Konsolidované cash flow bylo negativní ve výši 14 mld. jenů. Čisté pohledávky se zvýšily o 5,2 mld. jenů na 363,3 mld. jenů v porovnání ke konci FY2003, a poměr vlastního jmění k závazkům se zlepšilo o 10% na 151%.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 172 053 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 198 688 km
Cena: 285 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků