Krásný vůz. Je vidět, že estetice a smyslu pro detail byl opět přikládán velký důraz. Do toho zvukovým projevem luxusní atmo, snad zůstává hdm převodovka. Puristická kára.
Dal bych si říct.
Zevnějškem mě tyhle krabičky nechávají chladným, ale interiér se Mazdě opět povedl. Kdybych musel sedět ve škatuli jako v daily, tak by to bylo pravděpodobně v Mazde, kvůli jejich současným interiérům.
Interiér je variace na jiné výrobce, nic extra.Navíc ten prostřední výdech klimatizace vypadá, jako by tam vůbec nepatřil, jako by ho vzali přímo z Favorita. :-DZevnějšek je naopak na poměry SUV docela zdařilý.
Je z něj cítit pokračování v interiéru M3 a CX30, což považuji aktuálně za nejlepší počiny ve svých třídách. Já v tom variace nevidím, ale i kdyby, tak se jim to variuje pěkně. ;-) Ten výdech z Favorita by mě trápil mnohem méně než současný nevkusný trend lepení obřích displejů na střed.
Pohled na volant evokuje Kiu, stejně jako "škebloidní" panel klimatizace. Ten prostřední výdech jsem už komentoval. Obšití palubky je OK, ale nic extra zvláštního.Co se týká středových displejů, tak tam taky jeden vidím, a nejsem si zcela jistý, že je to ergonomicky v pořádku, leda by to byl nedotykový model (což zase nesedí s absencí tlačítek). Osobně mi displeje uprostřed nevadí, pokud to nejsou "tablety na všechno" jako u Tesly. Přiměřená velikost 8-10" je podle mě jednoznačné ergonomické i praktické optimum, umístění na úrovni průmětu spodní hrany čelního skla plus v dosahu pravé ruky detto.
https://youtu.be/vwdw0ch2qOU... Vypadá to na klasické ovládání "kruhovým ovladačem" na středové konzoli. Což je za mě lepší a intuitivnější volba než dotyk. Displej tam samozřejmě je, ale není to tak uřvaná příšernost jako např v Enyaqu, kde je interiér otřesný - subjektivně samozřejmě.Volant ala Kia je otázka, kdo byl dřív slepice a kdo vejice, ale každopádně Kia patří v designu obecně k tomu zajímavějšímu, tedy dalo by se řící, že mají obě značky pěkný volant.
Jsem dalek toho, že bych tvrdil, že Mazda okopírovala Kiu. Jen jsem chtěl naznačit, že to není celkově nějaké velké novum, ale střízlivý a poměrně líbivý design. Počítám se k fanouškům Mazdy, byť to asi nikdy z mnoha důvodů neskončí nákupem modelu této značky.Co se UI/UX týká, já s dotykem nemám problém, pokud jsou splněny několikery předpoklady, zejména pak logické a dosažitelné ovládání a hlavně ovládání pouze méně podstatných funkcí. Pokud lze ovládat klimu, mobil a rádio knoflíkama na volantu nebo na středové konzoli, může zbytek komfortních funkcí být klidně v podobě dotykového rozhraní. A při vší úctě k iDrive a podobným fyzickým ovladačům mi přijde ovládání moderních funkcí auta (navigace, audio, apod.) lepší a ergonomičtější pomocí kombinace dedikovaných tlačítek a dotykového UI.
Chápu, proto také všude uvádím, že jsou to čistě mé osobní preference. Mě ovládání dotykem vůbec nevyhovuje a u tlačítek je to otázka ergonomie. Kruhový ovladač ve stylu iDrive ideálně v kombinaci s automatickou převodovkou je mi komfortnějším řešením.
Dovolím si oponovat, ale netvrdil bych, že je to volant ala KIA. Pokud se podívám do dřívějších roků výroby obou značek, tak Mazda se již delší dobu drží tohoto stylu volantu, který samozřejmě prochází v čase jistým vývojem. https://www.netcarshow.com/mazda/2007-cx-7/1600x1200... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2010-3/1600x1200/wa... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2013-cx-5/1600x1200... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2014-3/1600x1200/wa... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2017-cx-5/1600x1200... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2018-6/1600x1200/wa... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2020-cx-30/1600x120... ... https://www.netcarshow.com/mazda/2022-cx-50/1600x120... ... Tohle se ovšem u automobilů Kia říci nedá. https://www.netcarshow.com/kia/2006-sportage/1600x12... ... https://www.netcarshow.com/kia/2007-cee-d/1600x1200/... ... https://www.netcarshow.com/kia/2010-sorento/1600x120... ... https://www.netcarshow.com/kia/2013-ceed/1600x1200/w... ... https://www.netcarshow.com/kia/2014-sportage/1600x12... ... https://www.netcarshow.com/kia/2016-sportage/1600x12... ... https://www.netcarshow.com/kia/2023-sportage_us-vers... ... Osobně bych si tipnul, že to hodnocení by mělo být spíše obráceně.
V těch odkazech je vidět, že Kia se pořád hledá a jako spotřebnější masovka je poplatná trendům. Což není špatně, jen to rychleji stárne. I tak jsou její kreace zdařilejší, než mateřského Hyundai. Mazda má v těch několika odkazech ukázku evoluce, kterou dotáhla do dokonalosti v modelu 3 a následně ji sdílela v modelu CX30. Mě osobně tento interiér evokuje 90tkové interiéry Porsche 911. Jednoduchá horzintální linie s výraznou kapličkou a spoustou kůže. Pro mě osobně top interiér ve své třídě.
Před nějakými devíti roky jsem skoro koupil Mazdu 6. Bylo to v době, kdy jedna končila a nová měla jít do prodeje. Měl jsem tehdy zapůjčenou 6 s dieselovým motorem. Požádal jsem o stejnou s benzínovým motorem, ale nebyla v požadovaném provedení a doprodávaly se skladové zásoby. Takže nic. Potom jsem měl zapůjčenou novou CX5, ale nejsem na SUV, takže také nic. Následovala nová 3. Jízdně se mi moc líbila, ale rodina chtěla větší auto, kufr, Mazda 3 ho má malý. Tím jsem u Mazdy asi skončil. Mazdy se mi celkem líbí, nemám rád studený německý design.
Musím uznat, že máš pravdu.
Jak vidím, cos napsal a jak jsi za to byl ohodnocen, vlastně já také, tak jsem si vzpomněl na jeden starý film. :-D https://youtu.be/jxQxDcVZdpI...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.