Dozvěděli jsme se tak, že pod kapotou CX-90 bude přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a s 500 Nm točivého momentu. Zdroj: Mazda

Dozvěděli jsme se tak, že pod kapotou CX-90 bude přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a s 500 Nm točivého momentu. | Zdroj: Mazda

U  menšího modelu CX-60 , který si již užíváme v Evropě, je benzin bez hybridu řešen atmosférickou jednotkou shodného objemu. Její výkon je 209 kW (284 k) a točivý moment vrcholí 450 Nm. Zdroj: Mazda

U menšího modelu CX-60, který si již užíváme v Evropě, je benzin bez hybridu řešen atmosférickou jednotkou shodného objemu. Její výkon je 209 kW (284 k) a točivý moment vrcholí 450 Nm. | Zdroj: Mazda

Je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k). Zdroj: Mazda

Je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k). | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

U  menšího modelu CX-60 , který si již užíváme v Evropě, je benzin bez hybridu řešen atmosférickou jednotkou shodného objemu. Její výkon je 209 kW (284 k) a točivý moment vrcholí 450 Nm. Zdroj: Mazda
Je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k). Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
 Zdroj: Mazda
9
Fotogalerie

Mazda nás opět láká na novou CX-90. Dostane velký šestiválec s turbem a zajímavým výkonem

Premiéra velkého japonského SUV se blíží, automobilka odhalila další střípek informací. Milovníci silných benzínů budou nadšeni.

V uplynulých týdnech Mazda oznámila, že bude dávkovat zajímavosti ohledně chystaného modelu CX-90 postupně. Již víme, že novinka dostane plug-in hybridní ústrojí, nyní zde máme první konkrétnější detaily ohledně varianty s čistě spalovacím motorem, kterému ale jistě nebude chybět mild-hybridní podpora. Dozvěděli jsme se tak, že pod kapotou bude přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 254 kW (345 k) a s 500 N.m točivého momentu.

U menšího modelu CX-60, který si již užíváme v Evropě, je benzin bez hybridu řešen atmosférickou jednotkou shodného objemu. Její výkon je 209 kW (284 k) a točivý moment vrcholí 450 N.m. U CX-90 se také můžeme poprvé podívat na náznak designu, který dle fotografie zřejmě nebude vybočovat ze stávajícího stylu značky.

Mazda si dala záležet, aby měl snímek velkou kompresi a malou velikost, takže z něj grafické programy nic více nevytáhnou. Překvapivý je ale popisek fotky a samotný název souboru: „2024 Mazda CX-90 – Electric Vehicle,“ tedy elektrický vůz. Což je ale zřejmě chyba, čistý elektromobil by z nového SUV být neměl, pokud tedy značka nechystá zcela zásadní překvapení.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud