Mazda naostro testuje RX-8 s vodíkovým pohonem

18 komentářů

mfilip
22. listopadu • 13:36

mne by zajimalo, kolik stoji 1 km s takovym pohonem.

performer
22. listopadu • 12:41

účinnost takového systému je dost zoufalá (spálení ropy - výroba elektřiny - výroba vodíku - spálení vodíku). Když už tak je potřeba studené spalování v palivových článcích a elektřinu pro elekrolýzu vyrábět nejlépe v jaderných el...... Pak je to bez emisí....... Pochybuju, že je ta mazda bez oxidů dusíku.

E.Brown
26. května • 12:27

Je na jednu stranu moc dobře,že mezi námi chodí takoví pesimisti, nevěřící Tomášové a hledači much, jako jsi Ty...částečně i díky Tobě já doma topím vodíkem a už skoro rok jezdím nerušeně na vodík. A má se to tak, že do auta leju vodu ze studny a zařízení,které odebírá cca 30 W z palubní sítě auta mi ji podle okamžité potřeby rozkládá na vodík a kyslík na principu.....chceš to vědět? Ani za chodu motoru (nebo plynového kotle doma) nemám prakticky žádný vodík"na skladě",ale pouze VODU v nádrži - to jen na vysvětlenou na téma"nebezpečí výbuchu". A aby mi v zimě nádrž nezamrzla - mám v autě plynové nezávislé topení, které ji ohřívá (a hádej co spaluje...). Za topení rodinném domě a jako autodopravce za pohonné hmoty tak ušetřím přes 400 tisíc ročně...vzpomeň si na mě až budeš brát u benzínky plnou nebo platit inkaso za plyn...  

Dee
4. září • 19:10

Zujala me tvoje reakce na Tomasuv pesimismus, ale pokud bys neco takoveho vlastnil tak ses miliardar a nebo davno mrtvej Podle me je nesmysl vlacet s sebou nadrz s vodikem jenom pro to, ze elektrolyza je pomala. Videl sem jak chlapek kdesi v USA vynalez zpusob rychleho uvolneni vodiku z vody temer okamzite a v dost velkem mnozstvi. Udajne o to ma nejvetsi zajem armada a arabske emiraty. Dokonce pripravoval neco jako vstrikovani do motoru na vodik, kde se vodik vytvori ve chvili vstriku. Takze do nadrze leje vodu a netaha sebou vodik v lahvi Mozna tomu neverite ale je to tak. Jenomze to chtej ty mocny nechat pod poklickou. Co by to bylo za bordel, kdyby nikdo neplatil u cerpacich stanic a za elktriku Mrknete na http://free-energy.webpark.cz/new_energy/lindemann.htm ta rychla premena vody je zduvodnena volnou energii.

Marek Litzman
20. listopadu • 18:11

Vodík je v případě havárie v podstatě bezpečnější, než benzín a to ze dvou důvodů
1) je uložen ve velmi pevné tlakové nádrži (jako LPG), která v případě nárazu vydrží určitě víc, než ta benzínová plástev.
2)Ve chvíli protržení nádrže se díky tomu, že je lehčí, než vzduch, ihned rozptýlí do neškodné koncentrace, zatímco benín se rozleje a vypařuje se ještě docela dlouho.

dup
21. listopadu • 12:53

jestli si jeste z prumyslovky spravne pamatuju, tak ve chvili, kdy vodik zacne utikat do vzduchu, okamzite zacne horet -> pruser.

Adam
21. listopadu • 15:53

to si pamatujes spatne.....asi vam nedelali pokus, HCl+Zn-ZnCl2 +H2 -ten unikajici vodik se chyta do banky a samozrejme hnedka nevybuchuje-bouchne az po zapaleni

Marek Litzman
21. listopadu • 17:23

A nebo jednoduchou elektrolýzu
PS je to 2HCl + Zn - ZnCl2 + H2

Michal
20. listopadu • 18:26

No nevím, ale jakmile vodík unikne do vzduchu, okamžitě reaguje s kyslíkem => výbuch. Viz havárie vzducholodí.

Marek Litzman
20. listopadu • 20:26

no, tam je problém trochu jinde...Když bouchl např. Hindenburg, tak se vznítila jiskra na povrchu vaku naplněného vodíkem, což je něco jiného, než když se udělá jiskra ve vodíku, který se rozptyluje ve vzduchu. Jinak ke spuštění reakce vodíku a kyslíku (2H2 + O2 - 2H2O) je potřeba neco, co tu reacki spustí (ale je to velmi jednoduché, to je pravda)

palo
21. listopadu • 12:42

ta vzducholod tak dobre horela hlavne preto, ze jej povch bol natrety nitrocelulozovym lakom, ktory velmi dobre hori aj bez vzduchu.

Michal
20. listopadu • 19:10

No ono neni tak horke, vetsi vzducholodi zacala horet z jinych duvodu (napr. Hindenburg). Nedavno jsem v TV videl crash testy vodikovych x benzinovych a vodikove byly nekoliknasobne bezpecnejsi, co se ohne v kabine tyce (vetsinou vodik vyhorel behem par vterin a do kabiny se tak ohen nedostal, zatimco benzit horel i po 5ti minutach)

Pavel
20. listopadu • 19:38

No jo, ale co výbuch? Pak je celý auto v háji.

Marek Litzman
20. listopadu • 20:28

Pokud vím, tak vodík exploduje, ale moc nehoří. To znamená to, že vznikne jenom tlaková vlna a ne koule plamenů jako uhlovodíky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
palo
21. listopadu • 12:40

vodik velmi dobre hori a vybuchuje, ale pri pretrhnuti nadrze vyfuci dohora tak rychlo ze sa nestihne vytvorit homogenna vybusna zmes.

Marek Litzman
21. listopadu • 15:47

Hmm, takhle sem to měl napsáno v sešitě chemie....Tak sem si to buď zapsal blbě, nebo to diktovala blbě chemikářka...

AONO
21. listopadu • 14:30

To ale neni pravda. Bomba s vodikem je pod relativne obrovskym tlakem a pri pripadnem protrhnuti plaste s vodikem hrozi rychly unik vodiku (uz toto dokaze zabit, sice jsou nebe a dudy, ale zkuste rozbit plny zapalovac o zem), pri narazu se premeni obrovske "mnozstvi" staticke elektriny, ktera zazehne vodik. Toto se poradne neda k nicemu prirovnat. Vodik je zkratka nebezpecna hracka, proto se musi nejakym zpusobem "podchytit".

Marek Litzman
21. listopadu • 15:58

Problém je, když začne unikat za deště. Kdesi jsem četl (asi 100+1) , že například Hindenburd shořel proto, že pršelo a pomalu unikající vodík se třel s kapkami vody, až vznikl statický náboj. Ve chvíli, kdy se ta láhev protrhne, tak se ten obsah rozletí odrovskou rychlostí, což znamená to, že se rychleji rozptýlí. Pokud ho ovšem dřív nezapálí jiskra při samotném nárazu. Neříkám, že vodík je bezpečný, ale říkám, že není tak nebezpečný, jak se o něm někdy tvrdí.

Doporučujeme

Články odjinud