Mazda naostro testuje RX-8 s vodíkovým pohonem

Mazda dostala povolení testovat na japonských silnicích sporťák s rotačním motorem RX-8. Přestože testy v ostrém provozu přiblížily na dosah uvedení sériového modelu na trh, showroomy zatím vodíková mazda nenavštíví. Je totiž potřeba vyřešit bezpečné uložení vodíku ve voze, vodík je totiž daleko nebezpečnější palivo než benzín či nafta.

Podle Mazdy je rotační motor pro přestavbu na vodíkový pohon vhodnější než klasické písty, protože teploty v hlavních částech motoru jsou nižší a tudíž je vodík spalován efektivněji. Úprava je rovněž levnější, takže cena modelu na vodíkový pohon nebude o moc vyšší než cena benzínové verze. Na druhou stranu se použitím vodíku dramaticky snižuje dojezd na jednu nádrž, místo běžných 400 km zvládne vůz jen polovinu. Vodíkový motor ma navíc oproti benzínové verzi jen cca 70 procent výkonu.

Asi největším problémem, který brání rozšíření vozů na vodík, je neexistence vodíkových čerpacích stanic. Jejich rozšíření se ale dá v blízké době očekávat; nedávno otevřel první kalifornskou vodíkovou čerpačku v Los Angeles guvernér Arnold Schwarzeneger, přičemž v blízké budoucnosti chce postavit další a časem tak vytvořit hustou síť. První veřejnou vodíkovou čerpací stanici otevřeli také nedávno v německém Berlíně.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků