Mazda nabízí systém, který umožní nastartovat motor přes telefon

38 komentářů

Fantomas
12. července • 18:40

Jinak je to docela kontrast se snahami snižovat spotřebu za každou cenu. To se kvůli snížení spotřeby vymýšlejí někdy neuvěřitelné technické složitosti a tady se naopak nabízí systém, který umožní nastartovat na dálku motor a nechat ho úplně zbytečně běžet. A nikomu to nevadí :-)Navíc náš zákon o provozu na pozemních komunikacích v § 7 jednoznačně říká, že řidič nesmí:
obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu.
Takže by se dalo říct, že je to systém u nás nepoužitelný a nelegální.

FreeAPN
14. července • 10:35

"Jinak je to docela kontrast se snahami snižovat spotřebu."Nejde o snahu snižovat spotřebu, ale o ekoterorismus. V USA Mazda do aut nedává ani tlačítko i-stop (emise je netrápí a spotřeba už vůbec), tak proč by řešili, jestli třeba v zimě běží motor pár minut naprázdno aby se skla ohřála tak aby se pohodlně odstranila námraza? V Evropě buďme vděční vůbec za existenci tlačítka i-stop (kterým se dá ničení motoru aspoň dočasně vypnout), na oficiální rozšíření ceníku o vzdálený start můžeme zapomenout."zbytečné ponechání motoru stojícího vozidla v chodu" je v zimě hodně diskutabilní - bez toho aniž by motor běžel naprázdno se dost blbě řeší námraza a zamlžené skla. Jde to asi i za studena, ale určitě nebudu sám, kdo ráno nejdřív nastartuje, nastaví ofuk skla a teplotu na max a pak lítá kolem auta se smetákem a škrabkou. Takže ten motor stojícího vozidla neběží zbytečně, ale za konkrétním účelem.

Fantomas
12. července • 18:43
R
12. července • 16:40

Matrix - zase o něco blíže. ..-(

Kuke Males (sshskript)
12. července • 13:20

Tak nadšence si to asi najde. Ale je to zdlouhavé. Lepší mít klíč v kapse a naštěknout to tlačítkem.

XiXao
12. července • 10:34

Čím víc zbytečných funkcí v autě ovládaných přes internet, tím víc možností selhání. Ať už např. výpadek sítě a nebo ještě hůř - napadení zasranýma hackerama, což se samozřejmě dít bude
(usekat jim ruce a vypíchat oči).

Zelí
12. července • 9:39

Nechápu, proč bych měl chtít startovat přes android mobil ??? Vyžadovat svolení nsa k nastartování. A co když se ta jejich hardwarová šmírovací servrovna v ss zrovna pose....re.
Nebo se tam nějaký snowden rozhodne, že mi motor zhasne, že jsem zlobil, jsem terorista, že jsem je pomlouval na netu nebo nějaký podobný zásadní důvod. Ne děkuji.
Startování klíčem je svobodnější. Nikdo mi do toho nemůže kecat.

dpcstb
12. července • 9:37

no vidim ze coskoro uz pojde z druhej strany planety cez internet cele auto aj ukradnut

Ondrejek
12. července • 5:47

Dobré ráno Mazdo, tohle nabízí Chevrolet minimálně 3 roky :-)

KptBobr
13. července • 9:14

Proč ty 2 troubové nesouhlasí ? Když už neumí ani googlit, tak by se neměli plést do něčeho, o čemž evidentně nic neví... Anebo dementní trollové, kteří musí na vše za každou cenu dávat NE.

Hajzlík
12. července • 0:00

Co to muselo dát práce a přitom takové blbost.:-))

Mitch
10. července • 19:01

To se mi libi. Sem s tim :)

Lukas
11. července • 0:04

By to snad meli davat zdarma a ne za jednorazovy poplatek cca 12t a pak rocni pausal 1500...

Mirek
11. července • 13:48

Naprosto přesně. Na automobilkách mne štve, že jakmile zjistí, že se něco, co v podstatě nic nestojí, dá výhodně zpeněžit, hned to provedou. Typický příklad je barva lakování. Donedávna byla bílá barva bez příplatku. Zjistí se, že se nejvíce aut prodává v bílé, najednou je módní a šup příplatky, a dá se jiná, nějaká škaredá, bez příplatku.

neodborník
11. července • 18:06

Cenu určuje nabídka - poptávka, to ví i žáček ekonomického učňáku. Proč si myslíte, že by pro Vás měl někdo něco dělat zadarmo, když to chcete ? Podnikání není charita.

Mirek
11. července • 19:45

Co to má s tím, co jsem napsal společného? Ten lak a pod. si musíš zaplatit vždy. Já jen řešil, že si automobilka za to nemístně přirazí peníze, když zjistí, že to lidi berou více. Pro málo informované, ceny laků např. v metle jsou plus mínus stejné, platí se jen za to, že v daném laku vypadá auto lépe, než v jiném.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
12. července • 8:15

Pro málo informované: dělají to tak všichni ;-)

Mirek
12. července • 12:07

Pro hodně informované, ne z toho nežiji. Máš docela naivní představu, že všichni jsou placení z toho, jak oškubat zákazníky. Zřejmě ti docela bezpracně tečou penízky, když máš takovou představu "dělají to tak všichni". Já dělám práci, která není odvislá od módních trendů a musí být vysoutěžena. Ještě ti prozradím, že v tomto průmyslu a nejsem součástí žádné automobilky. ;-)

Fantomas
12. července • 13:02

Hele je jedno co děláš, vždy to bude něco, o co má někdo zájem, tudíž i ty žiješ z toho, že je někdo ochotný za něco zaplatit (v překladu - nechat se oškubat, protože musí někomu zaplatit i zisk, aby bylo na provoz, výplaty, daně,...). Jen to u tebe třeba není barva auta, ale něco jiného.
Naivní jsi ty, když si myslíš, že to tak není a že tebe se to netýká. Bohužel týká.

Mirek
12. července • 13:31

Opravdu jsi naivní. Žádný dodavatel do automobilek nevyrábí finální produkt, neprodává na trhu, a tohle dělat nemůže. Ten má stanovené ceny, jak za výrobky, tak za služby...., a tyhle trendy jdou naprosto mimo něj. Nemáš vůbec představu, jak to funguje, a snažíš se rozdávat rozumy.

Fantomas
12. července • 17:58

Aha, takže ty si myslíš, že když nejsi ta koncová vykutálená automobilka, která vydělává na příplatcích za každou barvu, když jsi jen jejich dodavatel, tak že se tě to netýká? A kde bys asi tak byl, kdyby automobilky nedělaly to co dělají?

Mirek
12. července • 20:35

Tam kde jsem. Je vidět, že jsi opravdu mimo mísu. Ty si snad naivně myslíš, že nám, dodavatelům, něco automobilka pustí z toho, co si nahrabe "zadarmo"? Jen tak mimochodem, to není jenom o barvě, jestli ti to nedošlo.
Do čeho jsi to Bože dal rozum, vlastně nedal, promiň.:-D

Fantomas
12. července • 21:06

Nevím co sem pleteš nějaké pouštění. Já pořád mluvím jen o jednom - že ty sám žiješ z peněz, které tvoje firma vydělává na automobilce, která je vydělává i na takových praktikách, jaké popisuješ. Díky takovým praktikám máš výplatu, tak si sotva můžeš myslet, že s tím nemáš nic společného. Máš - živí tě to.
Obrazně - když budu vyrábět napalm a dodávat ho armádě, která s ním vypálí pár vesnic, tak si těžko můžu myslet, že se mě to vraždění nijak netýká a že s ním nemám nic společnýho.
Ale nejspíš ti to nedojde, je to náročné na představivost ;-)

Mirek
12. července • 21:31

Nezlob se, ale nemáš to v hlavě trochu popletené. Ta auta se prodají za různou cenu, ale my za dodávky dostaneme, to, co jsme si vysoutěžili ještě několik roků před zahájením výroby, v době, kdy ještě nikdo nevěděl, za kolik se to vůbec bude prodávat. Neznáš tvorbu cen výrobku a pleteš do toho ty své hlouposti. Vůbec nevíš, že se nakrásně může stát, že na tom můžeš dokonce prodělávat. Nebudu ti vysvětlovat proč, evidentně nemáš o tomto ani potuchy. Vůbec netušíš, že když se zvedly ceny aut, tak dodavatele z toho také nic nemuseli vidět, že cena, za kterou dodáváš, je plně v rukách automobilek. Proč si myslíš, že například Škoda převádí velkou část výroby na subdodavatele. Jestli si myslíš, že to je nějaká bohulibá činnost, tak jsi vedle. Dodavatelům může diktovat ceny a nemusí se ohlížet na odbory a platy zaměstnanců těchto firem. Vůbec již není tajemstvím, že hodně firem, i samotná Škoda, vyrábí z cenových důvodů v Číně, Koreji a kdoví kde ještě.
Mi nemá co docházet, já v tomto odvětví pracuji hodně let, ale ty jsi kolem toho ani nejel.

Fantomas
12. července • 21:58

Ale mně je ukradené za kolik co děláte a jak jste k tomu přišli. To je váš problém, já mluvím o úplně něčem jiném. Já se ti jen snažím (a marně) vysvětlit, že sami žijete z těch praktik, které se ti tak nelíbí. Kdyby škodovka ty praktiky nepoužívala, neměla by zisky a vy byste neměli práci. Chápeš? Ty praktiky živí prostřednictvím externích zakázek i tebe.
Proto jsem ti dal i ten příklad s napalmem, aby sis uvědomil, že když dostaneš špinavé peníze, sám se stáváš součástí a nemůžeš se tvářit, že to tak není a že sám zůstaneš čistý. Když budeš dělat řidiče bankovním lupičům, tak jsi jen řidič, který za nic nemůže, nebo spoluúčastník loupeže?
Ale je vidět, že to pochopit buď vůbec nechceš, ale spíš nejsi schopný. Proto se mi pořád snažíš vysvětlovat úplně jiné věci, které s tím nesouvisejí. Patrně nějaká dělnická profese, či řemeslo. Přímočaré myšlení, omezená představivost.

Mirek
13. července • 11:15

Ještě si dovolím dovětek. Z těchhle praktik vůbec nežijeme. Pokud by dali cenu za barvu na stejnou úroveň, tak bude možná prodejnost aut ještě větší, případně se největší prodeje přesunou na jinou barvu. V žádném případě to neovlivní množství prodaných aut. Vůbec to neovlivní ceny ani množství odebíraných dílů od subdodavatelů. Na těchhle praktikách si přilepšuje jen samotná Škoda, neboť jak jsem již napsal, ceny laků jsou přibližně stejné (pokud budu řešit lak). Tyhle praktiky jen zvyšují zisk automobilek, vůbec to neovlivňuje zisk jako takový, který by asi dle tebe, bez těchto praktik, nebyl. Podívej se, jaký zisk vykázala Škodovka za minulý rok. To si fakt myslíš, že je vytvořený na tomto?

Fantomas
13. července • 11:51

Hele snažil jsem se ti to vysvětlit, dokonce jsem ti dal i nějaké příklady pro názornost a pochopení. Bylo to úplně zbytečné. Ale to je moje chyba, měl jsem si uvědomit hned z tvého prvního příspěvku jak jsi na tom a že to nemá cenu.

Mirek
13. července • 20:41

Ty jsi přešel od tvrzení, že z předražování aut, například laky, k tomu, že z toho mají prospěch subdodavatelé. pominu argumenty, které jsi použil. Pokud půjde kupec koupit např. škodovku, zaplatí nám výrobce za dodané díly. Pokud se rozmařile rozhodne připlatit za lak, dostaneme opět jen za dodané díly. Pokud existuje nějaké množství lidí, kteří si auto tohoto výrobce chtějí koupit, tak budou jen volit mezi standardní výbavou a nadstandardní, ale my opět dostaneme jen za to, co jsme dodali. Argument, že předražená příplatková výbava nám dělá tržby je naprosto lichý. Pokud by to tak bylo, že s rostoucí cenou se nám žije lépe, zvětšuje se prodej, tak to by bavoráky mizely jako housky na krámě. Automobilka zvětšuje svoje zisky, ale ne naše, a my ze zvětšených zisků automobilky rozhodně nežijeme a nemáme výplaty. Příplatková výbava nedělá hlavní množství prodeje aut. To by nejezdilo tolik aut v základní barvě. Potkat Octavii v jiné, než bílé barvě je doslova kumšt. Stačí, když se podívám na parkoviště u nás před firmou, všechny nové škodovky jsou bílé, jen jedná červená Octavie, nemetalická a jeden červený Rapid metalická barva. Tedy s co nejnižším příplatkem za barvu.
Nezlob se, ale tvé příklady a argumenty jsou chabé a já si zase myslím, že to nechápeš ty.

Fantomas
13. července • 22:08

Kdybych přišel do tvé firmy s nabídkou, že mám zájem kupovat stejné výrobky, které dodáváte škodovce, ale budu vám za ně platit o 20 % míň. Prodáte mi je?

Mirek
14. července • 6:22

To je demagogie, znáš firmu, která ti bude prodávat pod náklady? Zkus se zeptat jinak. Pokud bude potencionální kupec chtít auto s určitou výbavou, ale má finanční limit, koupí si škodovku? Mi nevyrábíme příplatkovou výbavu, tedy pro nás je výhodné co největší množství prodaných aut a ne vysoká cena aut s příplatky. Taková auta se v takovém objemu neprodají.

Fantomas
14. července • 7:46

Vyhnul ses tomu, to jsem čekal. Tak obráceně - kdybych přišel, že vaši produkci celou koupím a nabídnu vám víc než škodovka, okamžite mi to prodáte. A přesně o tom to celé je - Každý využije možnost prodat za víc, když má možnost. A o tom jsou i ony praktiky, které se ti tak nelíbí. Prostě je možnost prodat dráž, tak to dělají. Ano, nemusí se to líbit, protože to opravdu působí dost vykutáleně, ale pokud bude ta příležitost, tak to udělá každý, protože každý vyrábí jen proto, aby na tom co nejvíc vydělal. Jde jen o nabídku a opptávku, jak si na začátku diskuze napsat Neodborník. Ty to pořád odmítáš uznat, ale tak to prostě je a nepřesvědčíš mě, že bys to neudělal taky, kdybys měl možnost. Udělal bys to okamžitě. A tím, že to dělá někdo jiný a ty pak od něj záskáváš dodavatelské zakázky, tak se do toho, byť nepřímo, zapojuješ taky. Každý obchod, který uděláš, uděláš jen proto, že o výrobek má někdo zájem a je ochotný za něj zaplatit.

Mirek
14. července • 10:55

Ne neprodáme, jsme smluvně vázáni na Škodu, produkce je jejich. Už to chápeš?

Fantomas
14. července • 11:42

Ale prosím tě. Tak vám tu nabídku udělám v době, kdy o zakázku soutěžíte, no.
Kdybyste měli lepší nabídku, tak do té soutěže vůbec ani nejdete. Každý, úplně každý, jde za lepším, když uvidí možnost. Já nevím proč to pořád nechceš uznat. Vlastně vím ;-)

Mirek
14. července • 15:39

V jakém oboru děláš? Ty vážně netušíš, jak to funguje?
Jen krátce. Vysoutěžíš nějakou výrobu, v rámci soutěže je i výroba nářadí, cena výrobku (schvaluje automobilka při soutěži), uzavírá se na rok dopředu (riziko změny ceny vstupů nahoru).... Vše platí automobilka a vše je v podstatě jejich. Mají právo auditu ve firmě a kontroly, když se jim cokoliv nezdá. Nejsme oprávnění prodávat třetí osobě. Soutěž vyhlašuje, řídí a vybírá si dodavatele automobilka. Data dílů jsou majetkem automobilky. Pokut chceš výrobu někam předat, potřebuješ souhlas. Těžko bys vysvětlil, kdyby ti udělali kontrolu, kde se to podělo. Ručíš za kvalitu. Pokud chceš pro ně něco dělat, musíš mít certifikát VDA. Výrobu nemůžeš předat necertifikovanému výrobci. Pokud jde odpad z výroby zpeněžit, část peněz jde automobilce.Jak mi chceš udělat lepší nabídku, když se k tomu ani nedostaneš? I kdyby se ti to nakrásně povedlo, netuším jak, asi bys musel někoho uplatit v automobilce, o čemž dost pochybuji, že by se ti to povedlo a někdo vědomě nakupoval drahé díly. Za čím lepším můžu jít a kam? A jak tedy můžu profitovat z auta, které má nadstandardní výbavu. Z toho profitují jen výrobci této výbavy a automobilka. Těchto aut se prodá výrazně méně. Pro představu sousední firma nakoupila asi šest Octavii, všechny bílé, výbava nic moc. My máme všechny stříbrné, předchozí generace. Nyní se nakupuje vše v základních barvách, nebo v nemenší příplatkové, tedy bílé, výbava očesaná.
Spolupracovníci nechtějí škodovky, neboť za tuto očesanou cenu dostanou lépe vybavené Hyundaie. Já také škodovku nemám.

Mirek
13. července • 5:59

Ty jsi fakticky marňák. To je jako s čímkoliv jiným a přenášet tímto způsobem "výhody" na jiný subjekt může dělat jenom tradiční český konspirator. Propojíš nepropojitelné, propojíš chování automobilky s dodavateli, zamotáš do toho zbraně a "odpovědnost výrobců podložek pod matice, neboť je dotyčný použil na tyto zbraně", přidáš do toho špetku morálky. Dokonce bys nás mohl obvinit, že tím, že použili toto auto na loupež, tak jsme spoluzodpovědní. Jen si představ, někde jsem před dávným časem četl, že byl někdo zabit skalpelem, takže výrobce skalpelů je za to zodpovědný, výrobci léků jsou za to zodpovědní, když je někdo použije na trávení druhých a představ si, že i firmy, které těmto výrobcům dělají obaly, stroje na výrobu léků, formy na tablety........
Ty jsi fakt tak omezený, nebo to jen hraješ?
Došly hloupé argumenty, tak se útočí ponižováním? Nesahej na dělníky, hlupáku, těm co máme ve firmě zjevně nesaháš ani po kotníky. A o přímočarosti myšlení, to se dá s úspěchem pochybovat zrovna u tebe.

Fantomas
12. července • 8:14

Tak to prostě v kapitalismu chodí - o co je zájem, na tom se nejlíp a nejvíc vydělává.
Vždyť z tohohle principu žiješ i ty. Nebo si peníze tiskneš?

Kubas
11. července • 16:32

A není to spíš tím, že ten systém jede přes GSM a někdo ty data prostě zaplatit musí... Aspoň podle toho paušálního poplatku mi to tak přijde...

Mirek
11. července • 19:49

Ale to by si snad měl řešit majitel auta a ne automobilka. Tím je jasně dáno, že si na tom bere desátek. Navíc je to dosti předražené již jen jako software.

Doporučujeme

Články odjinud